عملیات حکومت در میرزاولنگ بی تاثیر است
نیروهای امنیتی برای گرفتن یک قریه آمده بودند در حالیکه طالبان در اطراف قلعه میرزاولنگ موقعیت و حضور داشتند و بازهم میرزاولنگ سقوط کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137304 منبع: پرینت

سه گور گروهی از کشتارهای اخیر در دره میرزاولنگ ولایت سرپل تثبیت شده است. گزارشگران هنگام دیدار از این جسدهای غیر نظامیان و شماری از نیروهای خیزش مردمی دیده می شوند. از یکی از این گورها جسدهای سه کودک نیز به دست آمده است که سر بریده شده اند. تا اکنون از این گورهای گروهی چهل و دو جسد بیرون کشیده شده اند. در همین حال گروه داعش مسوولیت کشتن پنجاه و چهارتن را در ولایت سرپل پذیرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عزیزه جلیس عضو مجلس نمایندگان در برنامه «محور» گفت: وضعیت ایجاب می کند که یک عملیات بسیار گسترده در دره میرزاولنگ صورت بگیرد. نباید در این چند روزی که عملیات انجام یافت، توقف پیدا کند. طوری که ما آگاهی داریم عملیات توقف پیدا کرده و قلعه میرزا ولنگ در اختیار حکومت قرار گرفت. متاسف از این هستیم که زمینه همه این کشتارها را کسانی مساعد کرده اند که مسوولان ولایتی و مسوولان مرکزی هستند. اگر رسیدگی به موقعی توسط آنان صورت می گرفت و اقدامات واحدی را آنها روی دست می گرفتند منجر به کشتار جمعی مردم نمی شد.

وی در خصوص کشف گورهای دسته جمعی گفت: یافتن این گورهای دسته جمعی برای مردم ما بسیار متاثرکننده است و این حادثه خونین و این فاجعه انسانی که رخ داد باعث شد تا مردم ولایت سرپل تاریک ترین روزهای خود را سپری کنند و طالبان هم تاریک ترین روزها را در تاریخ بشریت رقم بزنند. مشخص نیست که حکومت کی می خواهد آگاه شود و بیدار شود و به وضعیت مردم رسیدگی کند.

جلیس، در ارتباط با تاثیر عملیات حکومت در میرزاولنگ بیان داشت: طوریکه ما معلومات گرفته بودیم، نیروهای امنیتی برای گرفتن یک قریه آمده بودند در حالیکه هنوز طالبان در اطراف قلعه میرزاولنگ موقعیت و حضور دارند و همه می دانند در این چند روز که اینها عملیات خود را ختم کرده اند طبعا دوباره قریه را تصرف می کنند و تا ولسوالی صیاد با ولسوالی های اطرافش و قریه های مرکزی خود مرکز سرپل و ولسوالی صیاد که دو سال می شود به دست طالبان است پاک کاری نشود عملیات در میرزاونگ بی تاثیر خواهد بود و طوری که پیدا است بی تاثیر هم بوده است.

وی در خصوص اقدامات نماینده های مردم در خصوص وضعیت میرزاولنگ گفت: ما نمایندگان ولایت سرپل، برای اینکه عملیات تداوم پیدا کند و مقطعی نباشد، با وزیر داخله نشست داشته ایم و گفتیم که اگر آنها تداوم عملیات نداشته باشند و تحکیمات ساحه را نداشته باشند هیچ امکان ندارد آنها دوباره بتوانند مناطق را در تصرف خود بگیرند.
وی در ارتباط با وضعیت آوارگان اظهار داشت: متاسفانه حتی به آوارگان قلعه میرزاولنگ به درستی رسیدگی هم نمی شود و به آنها حتی آب و غذای درستی هم نمی رسد. آنها در حال حاضر دستشان از همه جا کوتاه است و محل زندگی شان در حالتی نیست که بتوانند در آنجا زندگی کنند. پانصد خانواده ای که در آن دره زندگی می کردند همه انتقال به مرکز پیدا کرده اند و در مساجد و تکیه خانه ها هستند. کمک هایی هم که از طرف حکومت به آنها صورت گرفته است مکفی نیست. طبعا همانطور که ما با مسوولان حوادث در تماس بودیم آنها وعده فرستادن یک مقدار امکانات مادی و مالی را به ما وعده داده اند که جریان دارد.

نماینده مجلس در خصوص اهمیت میرزاولنگ برای دشمن گفت: قلعه میرزا ولنگ از این لحاظ برای مخالفان اهمیت داشت که یک نقطه حاکم بود بخصوص تپه آنتر که در آنجا وجود دارد در ارتفاع سه هزار متر است. گرفتن این نقطه حاکم برای آنها یک موفقیت بزرگ است. ولی از دست دادن یک نقطه حاکم نهایت ضعف حکومت را نشان می دهد. بر این اساس وقتی ما می بینیم که هدف دشمن کشتار مردم و ریختن خون انسان ها است، باید بیشتر مراقب باشیم که متاسفانه حکومت این کار را نمی کند. در شرایط عادی اگر یک انسان فوت می کند، تلف می شود و شهید می شود فقط یک گور در نظر گرفته می شود. اما در این شرایطی که در اینجا پیش آمده است گورهای دسته جمعی درست می شود و مسوول این وضعیت هم حکومت و نهادهای امنیتی می باشد.

وی در اخیر گفت: نهادهای امنیتی همیشه وعده می دهند و به ما گفته شده است که مطمین باشید در همه قسمت ها کار می کنیم و ساحه را پس می گیریم اما آنطور که باید رسیدگی صورت بگیرد کار انجام نمی شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا کار های ع وغ نما یشی است
فقط مردم را فریب دادن تاست و یک 300 نفر که دالر جمع می کنند همرای شا ن است

>>>   شما غشق خود را کنید بچه ودختر تان را به پوهنتون ها روان کنید و در مقابل هر کارت سرخ و سبز پنچ هزار دالر بګیرید. ولی پسران غریب و بیچاره از شما دفاع کرده خود را در دهن اژدها بدهد.
مهربانی کرده تمام وکیلان رشوت خور باید یک پسر خود را در خط اول مرزاولنګ روان نماید اګر غریب کشته میشود بګذارید که اینها هم کشته شود باز برای جلیس معلوم میشود که مردن درد دارد یا خیر.

>>>   Ayendagan
درود!
غنی متفکر واقعی..
از شروع حکومت وحدت ملی تا به اکنون هیچگاهی شاهد یک برنامه ملی همه جانبه در جهت پیشرفت و ترقی کشور نبوده ایم ، غنی احمدزی و تیم اش که چنین مسوولیت را دارد همواره تمام انرژی و توان اش را برای حذف دیگران ، تک قومی ساختن حکومت ،ایجاد حکومت مستبدانه غیر ملی بکار میگیرد ، او در این کار متفکر بی همتا است و اما این سیاست جنون آمیز قبیله محور اش متاسفانه کشور را به طرف جنگ داخلی سوق داده و نارضایتی گسترده مردم ،که بدون شک نارضایتی مردم تنها یک نتیجه را در پی خواهد داشت و آن هم سقوط رژیم.


>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
افغانستان بايد تجزيه شود !

تجزيه اين سرزمين به چندين كشور بايد گزينه روي ميز رهبران داخلي و عاميان بينالمللي باشد، در اين كشور ارزش مشترك، زبان مشترك، فرهنگ مشترك حتا مذهب مشترك وجود ندارد، براي يك طرف تمام افتخار و تاريخ اش قتل و كشتار است و ساير مردم به دنبال زندگي با عزت و آبرو هستند !

بايد به خواست هاي تمام طرف ها احترام شود هر جمع به همان راهي كه خودشان دارند و انتخاب كرده اند بروند !
نميشود كسي را بزور متمدن ساخت و يا بزور به دانشگاه برد تا تحصيل كند و درس بخواند، بعضي ها خوش دارند به جاي دانشگاه داعشگاه بروند، بناً بروند ! !

>>>   ‎Zaki Rezayee‎ aan Ayendagan
آیا گوش آصف مهمند با ارزش تر است از نسل کشی و گورهای دسته جمعی میرزاولنگ؟
عاملین گوش مهمند محاکمه میشود، اما عاملین جنایت میرزاولنگ آز زندانها آزاد می‌شوند.
توهین و تبعیض آشکارتراز این درحق یک ملت وجود ندارد.
میرزاولنگ زخم ناسور دیگریست بر پیکر جامعه ی ما که هرگز از خاطره ها پاک نخواهد شد.

>>>   "داعشگاه" رو خوب اومدی!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است