90 زن ایزدی در رقه سوریه از چنگ داعش آزاد شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137344 منبع: پرینت

یکی از فرماندهان یگان های مدافع خلق در شمال سوریه اعلام کرد نیروهای این گروه تاکنون موفق شده اند 90 زن ایزدی را از چنگال تروریست های داعش در شهر الرقه سوریه آزاد کنند.

نسرین عبدالله فرمانده نیروهای زن مدافع خلق (ی.پ.ژ) در شمال سوریه با اعلام این مطلب به آژانس خبری«شارپرس» در اربیل گفت: نیروهای مدافع خلق موفق شده اند تاکنون 90 زن ایزدی اهل سنجار در ولایت نینوای عراق را که از آنها به عنوان کنیز و برده های جنسی استفاده می شد، از دست تروریست ها در شهر رقه آزاد کنند.

وی افزود: این افراد را تحویل شورای اداری شهر سنجار داده ایم تا به خانواده هایشان بازگردانده شوند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با اشغال شهر سنجار در غرب موصل هزاران زن و دختر ایزدی را به اسارت گرفت و آنها را به عنوان غنایم جنگی در بازارهای رقه و موصل به فروش رساند.

براساس آمار اعلام شده تاکنون 3 هزار و 48 تن از این افراد که هزار و 92 تن از آنان زن و 334 نفر مرد و 819 تن دختر و 803 پسر بودند، آزاد شده اند.
به گفته نسرین عبدالله، در حال حاضر 65 شهر سوریه در کنترل نیروهای مدافع خلق می باشد.

در خصوص درگیری این نیروها با ارتش ترکیه در شهر عفرین نیز نسرین عبدالله گفت: ارتش ترکیه بصورت متناوب اقدام به بمباران مناطق کردنشین در شهر عفرین کرده و نیروهای ما هم به آنها پاسخ می دهند.

در ارتباط با مواضع آمریکا و روسیه در قبال حمله های ارتش ترکیه نامبرده تاکید کرد هم آمریکا و هم روسیه را در جریان اقدامات ارتش ترکیه گذاشته ایم اما آنها هیچ موضع گیری شفافی در قبال اقدامات ترکیه نداشته اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است