غنی: افغانستان باید به یک کشور صادرکننده تبدیل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137375 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی به مناسبت 28 اسد به هرات سفر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، امروز شنبه 28 اسد 96 که مصادف است با نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال کشور، رییس جمهور غنی به هرات سفر کرد و در مراسم افتتاح یک کارخانه نخ در هرات سخنرانی کرد و تاکید کرد: بازرگان ها باید در داخل کشور سرمایه گذاری نمایند تا از این طریق برای مردم زمینه کار ایجاد شود و افغانستان از یک کشور واردکننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شود.

در همین حال یکی اعضای اتحادیه صنعتگران هرات خاطر نشان کرد: فساد موجود در گمرک های کشور به صنعت زیان رسانده است.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
28 اسد
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخی که به دست شما مزدوران انگلیس نوشته شده باشد برای مه نا معتبر است چون شما مزدوران دزدان و خاینان را آتل و قهرمان میسازید و خدمت گذاران را خاین و دزد مانند امان الله خان و اشرف غنی و نادرشاه و امرخیل گوسفند جلاب که در مقابل تمام دنیا خیانت نمود اما شما مزدوران باز هم اورا آتل ساختین

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
امان الله خان پدر فشیزم پشتونی بود او بود که پشتونهای آنطرف سرحد را به کشور ما آورد و زمینهای آبی وحاصلخیز ازبیکها، تاجکها و هزاره ها را مجانی و بدون پول به ناقلین تازه وارد داد. امان الله خان از دید من تاجک نه تنها قهرمان ون اجی استقلال نیست بلکه یک جنایتکار فاشیست است که مطابق نظریه ماکیاولی اراضی و سرزمین ما را اشغال وبه همتباران خود بخشید.

>>>   ديگر چيزي خو براي صادرات نداريم، تنها استخوان مرده و شهداي انقلاب مانده و بس. غني جان كوشش كن كه خود را با طالبانت يكجا به پاكستان و انگلستان صادر كني، كه باقي ملت از شرتان خلاص شوند.

>>>   Habibi
کشور ما از زمان پسران تیمور شاه تا دوره امان الله زیر استعمار انگلیس بود و است، امان الله و پدر و پدر کلانش عبدالرحمان خاک فروش و نادر غدار ( خاندان آل یحیی ) همه و همه نوکران انگلیس بودند و بیشترین خاکهای این کشور را به انگلیس فروختند و برای زنان حرم سرای ارگ آنوقت خود زیور و طلا خریداری کردند و زنان فاحشه را از نقاط مختلف جمع آوری و داخل حرمسرای ارگ جهت زنبارگی و بیناموسی آوردند، و هر نوع بدعت، چور، چپاولِ را بالای مردم گوسفندی این کشور روا داشتند، پس آقای نویسنده قضاوت را عادلانه در نطر بگیر که دزدان اصلی و دشمنان این ملک و مملکت کی ها بودند؟؟؟؟
با در نظر داشت خاکفروشی، خودفروشی، چور، نوکری انگلیس، چپاول و بیناموسی در حق این مردم مظلوم، معلوم است که دزدان و خاکفروشان و مزدوران انگلیس همین حکمرانان اوعان بودند، نه امیر حبیب الله کلکانی، این امیر حبیبالله خادم دین رسول الله بود که کشور را از دست این میکروب های سرطانی خاکفروش، دزدان بینالمللی، مزدوران انگلیس، و بیناموسان، نجات داد، و گرنه این کشور را انگلیس دوباره میبلعید،

>>>   بهترین صادرات فعلا تروریزم است مثلا پاکستان ازین بابت صادرات خیلی نفع میبرد ، حتی کشورهای اروپائی از پاکستان هراس دارند وهم چین وروسیه بنا برای افغانستان بهترین صادرات فعلا تروریزم است چون مواد خام هم خیلی زیاد داریم مثلا هزاران فرد بیکار موجود است که درمقابل پول حاضر به هرکاری هست باید چند مرکز تریننگ تروریزم وصدور آن به پاکستان ایران وچین روسیه اروپا وامریکا طرح گردد

>>>   تا روزیکه این گونه آدم ها بر ملت حکمرانی کنند حال ما ابتر وبدتر است ، متفکر د،م جهان بخدا خجالت میکشم!!
حیف وهزار افسوس بر ملتیکه آدمی چون غنی ریس شان باشد.
مسعودی

>>>   Bayat
پاسخ كوبنده مردم!

- حضوري كه ميليوني خوانده ميشد، به چند هزار كاهش يافت.
- در فضاي مجازي فقط شمار اندكي از مردم به لوگوها و طرح هاي مسوولان پروژه، لبيك گفتند.
- آگاهي مردم نسبت به اصل ٢٨ اسد كه دروغين و جعلي است، بطور بي سابقه اي افزايش يافت.
- سست عنصرهايي كه پايبند هيچ ارزشي نيستند و پشت نقاب روشنفكري يا مدنيت پنهان ميشوند، به مردم معلوم شدند.
- اوج تعصبِ برخي از موافقانِ اين جشن با "دشمن" و "حرامي" خواندن منتقدان، مشخص گرديد.

پ.ن: اي كاش مقدور ميبود تا دست تك تك شما مردمِ آگاه و فهيم را ببوسم. براي شما جان دادن هم افتخار است اگر همواره همينطور آگاهانه حركت كنيد.

>>>   جناب آقای رئیس جمهور:
شمایک بیانیه عالمانه درپوهنتون کابل دادیدویک صحبت هم درهرات کردید،میخواهم منحیث یک شهروندنظرم رادرهردوموردباشماشریک سازم.
ازشماجداخواهش میکنم که گزارشات،نظریات ومشوره های اطرافیان تانرا اول علاجی کنید بعدتائیدیاردکنید،شمایک مرکزعلمی بااعتبارکشور(پوهنتون کابل )رانقدکردیدگویاسیستمهای آن معاصرنیست ومشکلات افغانستان رادرآینده حل نمیکند،این صحبتهای شمااکادمیسین ها،اساتیدودانشمندان کشورراسخت متاثرنموده است،پوهنتون کابل باوجودهمه مشکلات ونابسامانی های کشور به ا ثرتلاش همین دانشمندان گرانمایه وطن، سیرعلمی اش رابا دانشگاهای معاصرجهان هماهنگ ومتوازن نموده است،هرگاه علاقمندبه درک این موضوع باشیدشماشورای علمی پوهنتون کابل رابحضوربطلبیدتاازظرفیتهای پوهنتون کابل آنگونه که است آگاه شویدوهمچنان مایوسی وتاثرنخبگان ودانشمندان عزیزکشورماراباشفقت دانش پروری تان جبیره کنید.
خودکفاشدن افغانستان آرمان وآرزوی فردفردمردم افغانستان است،ایکاش روزی فرارسدکه دولت افغانستان این قدرت راپیداکندتادست چپاولگران بیرحم راازدستبردذخایر،معادن وسرمایه های ملی کشوربگیردوروی فسادپیشگان وحامیان دروغگووپست همت شانرارادرمحضرملت سیاه کندتامردم باورپیداکندکه اکنون مابه فکربهبودی اقتصادوطن شده ایم،اماقبل ازاعمارفیل خانه فیل نخریدکه خودرابدرد سرمی اندازید وازمشاوران وهمکاران تان بخواهیدکه گزارشات خوب ،مستندودقیق رابدست تان بدهد که مباداخدای نخواسته بجای اینکه مردم امیدواربه آینده باشند مانندصحبت درپوهنتون کابل توده های مردم رامایوس سازید وپشیمانی سودی نرساند
هموطن شماازکابل

>>>   بلی صادر کننده تروریست چیزی دیگه که در این کشور از دست همین ترورستها و دولتیان حامی آنان باقی نمانده است.

>>>   افغانستان همین حالا در صدر کشور های صادر کننده قرار دارد، تو خبر نداری.
سالانه پنج هزار تن تریاک تولید میکند و به هیرویین تبدیل میکند و به سراسر جهان به مبلغ بالغ به صد ملیارد دالر صادر میکند. منتهی مقدار کم آن در جیب دهقانان و تجار داخلی میریزد و قسمت اعظم این پول ها در جیب قاچاقبران یین المللی میریزد.
هیچ کشوری در روی دنیا به اندازه افغانستان مواد مخدره به خارج صادر نمی کند. نه کلومبیا و نه هم مثلث طلایی میانمار و لاووس و کمبودیا.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است