جشن استقلال زمانی برگزار می شود که...
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137376 منبع: پرینت

درحالیکه هزاران شهروند افغانستان در عزا به سر می برند، جایی برای تبریک گفتن باقی نمی ماند.

جشن استقلال افغانستان زمانی برگزار می شود که این کشور در محاصره طالبان می باشد.
جشن استقلال زمانی در افغانستان برگزار می شود که مردم این کشور در عزای عمومی بسر می برند و هنوز جنازه ها کاملا دفن نشده است.
جشن زمانی برگزار می شود که مرزهای افغانستان بر روی تروریستان باز بوده و حکومت نمی تواند از مرزها و شهروندان کشور پاسداری نماید.
جشن استقلال زمانی برگزار می شود که صدها تروریست پاکستانی، افغانستان را به پایگاه تروریستی منطقه بدل نموده است.
جشن زمانی برگزار می شود که میلیون ها جوان در فقر، بیکاری و بی سرنوشتی به سر می برند و هیچ امیدی به اینده کشور ندارند.
جشن زمانی برگزار می شود ، که حلقاتی در داخل نظام به ناامنی در غرب و شمال کشور زمینه را برای حضور طالبان فراهم می سازند.

کشف سه گور دست‌ جمعی در دره میرزا اولنگ، سه کودک سر بریده در میان قربانیان! کشتار مردم افغانستان به دست تروریستان هیچ ارزشی برای دولتمردان افغانستان ندارد. در اسپانیا به علت ترور 15 نفر از شهروندان این کشور روز گذشته از طرف حکومت اسپانیا سه روز عزای عمومی اعلان شده است در صورتی که نه در ترور ده ها نفر در مسجد جوادیه هرات و نه هم در قتل عام مردم ولسوالی میرزاولنگ سرپل از طرف حکومت افغانستان عزای عمومی اعلان نشده است.

به علت زخمی شدن 13 توریست آلمانی در بارسلونا تمام پرچم های رسمی حکومت آلمان به خصوص پرچم پارلمان آلمان به حالت نیمه افراشته درآمده است. جناب اشرف غنی! شما چگونه یادی از شهدای جوادیه هرات و میرزاولنگ سرپل کردید؟

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استقلال افغانستان
میرزاولنگ
مسجد جوادیه
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخی که به دست شما مزدوران انگلیس نوشته شده باشد برای مه نا معتبر است چون شما مزدوران دزدان و خاینان را آتل و قهرمان میسازید و خدمت گذاران را خاین و دزد مانند امان الله خان و اشرف غنی و نادرشاه و امرخیل گوسفند جلاب که در مقابل تمام دنیا خیانت نمود اما شما مزدوران باز هم اورا آتل ساختاریخی که به دست شما مزدوران انگلیس نوشته شده باشد برای مه نا معتبر است چون شما مزدوران دزدان و خاینان را آتل و قهرمان میسازید و خدمت گذاران را خاین و دزد مانند امان الله خان و اشرف غنی و نادرشاه و امرخیل گوسفند جلاب که در مقابل تمام دنیا خیانت نمود اما شما مزدوران باز هم اورا آتل ساختینتین

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
امان الله خان پدر فشیزم پشتونی بود او بود که پشتونهای آنطرف سرحد را به کشور ما آورد و زمینهای آبی وحاصلخیز ازبیکها، تاجکها و هزاره ها را مجانی و بدون پول به ناقلین تازه وارد داد. امان الله خان از دید من تاجک نه تنها قهرمان ون اجی استقلال نیست بلکه یک جنایتکار فاشیست است که مطابق نظریه ماکیاولی اراضی و سرزمین ما را اشغال وبه همتباران خود بخشید.

>>>   Pedram
لطیف پدرام
حالا یک قهرمان ملی به من نشان بدهید که در سرزمین بیگانه مرده باشد. مگر قهرمانان جهان مثل ارنستو چگوارا یا نورمن بیبیسون سویدنی که در کنار صدر ما و در راهپیمایی طولانی جان اش را برای آزادی زحمتکشان از دست داد. سرداران بزرگ همچون چگوارا، احمدشاه مسعود، عمرمختار و لومومبا اینگونه می میرند اما بعضی از مدعیان سوراخ دعا گم کرده اند و از هر کسی قهرمان می سازند و جاده ها افتتاح می کنند. اینها باج دادن های غیرمستقیم است درعین خودخواهی و ادعا.

>>>   خا طر جکع با شید دیگر جنک و انتحار و انفجار از وطن گم شد به خا طر جمع زنده گی کنید

>>>   مرگ و خون عوام نزد قاتلين ملت ارزشي ندارد، اگر أقارب خود شان كشته ميشد شايد يك سال را عزاء و غم ميگرفتند.

>>>   Habibi
کشور ما از زمان پسران تیمور شاه تا دوره امان الله زیر استعمار انگلیس بود و است، امان الله و پدر و پدر کلانش عبدالرحمان خاک فروش و نادر غدار ( خاندان آل یحیی ) همه و همه نوکران انگلیس بودند و بیشترین خاکهای این کشور را به انگلیس فروختند و برای زنان حرم سرای ارگ آنوقت خود زیور و طلا خریداری کردند و زنان فاحشه را از نقاط مختلف جمع آوری و داخل حرمسرای ارگ جهت زنبارگی و بیناموسی آوردند، و هر نوع بدعت، چور، چپاولِ را بالای مردم گوسفندی این کشور روا داشتند، پس آقای نویسنده قضاوت را عادلانه در نطر بگیر که دزدان اصلی و دشمنان این ملک و مملکت کی ها بودند؟؟؟؟
با در نظر داشت خاکفروشی، خودفروشی، چور، نوکری انگلیس، چپاول و بیناموسی در حق این مردم مظلوم، معلوم است که دزدان و خاکفروشان و مزدوران انگلیس همین حکمرانان اوعان بودند، نه امیر حبیب الله کلکانی، این امیر حبیبالله خادم دین رسول الله بود که کشور را از دست این میکروب های سرطانی خاکفروش، دزدان بینالمللی، مزدوران انگلیس، و بیناموسان، نجات داد، و گرنه این کشور را انگلیس دوباره میبلعید،

>>>   Salam
افغانستان دوبار استقلال داشت ، بار اول در دوره يى كوتاه امير خبيب الله كلكانى و بار دوم هم در زمان استاد برهان الدين ربانى و شهيد احمد شاه مسعود ، براى همين هم مورد بى مهرى استكبار قرار گرفت و شكست خوردند، ديگر هر كى از استقلال سخن بگوئيد واقعن شرم آور است. زمين و زمان و آسمان اين كشور در خدمت خارجى ها قرار دارد ، دولت و اين سيستم از پول و ماليه يى كارگر بيچاره يى غرب تغذيه مى شود ، چنين كشورى حق ندارد لاف استقلال بزند.

>>>   نخستین کسی که ۲۸ اسد را جشن گرفت (۱۳۰۹)، محمد نادر خان بود؛ ولی در ۱۴ اسد ۱۳۱۲ فرمان داد که جشن استقلال از ۲۰ اسد آغاز شود و تا ۲۸ این ماه ادامه یابد. پسر او، محمد ظاهر، از ۱۳۱۸ جشن استقلال را به ۶ جوزا تغییر داد و مناسبت آن موفقیت‎های محمد نادر در جنگ سوم افغان و انگلیس بود و شخص محمد نادر به عنوان “محصل استقلال” معرفی شد.

>>>   گوسفند چي راضي دارد با روز استقلال ؟

نكند اين استقلال هم با رأي گوسفند بوجود امده

بانو نيلوفر إبراهيمي نوشته :

چرا من احساساتي و متعصب ميشوم؟
دليل
امروز پكتيا، پكتيكا، لغمان و قسمتي محدودي از شهر هرات داخل ولايت اش، شاهد بزرگترين تجمعات مردم بخاطر جشن استرداد و استقلال بود.
حالا سوال من اينجاست چرا انتحاري در بين اينها داخل نشد و خود را انفجار نداد؟
چرا انتحاري در بين مردم كه إز ٨ ثور تجليل ميكنند داخل ميشود و خود را انفجار ميتند؟
ايا به انتحاري گفته ميشود كه ٨ ثور حرام و مردمان أش كافر است و ٢٨ اسد حلال و مردمان أش مسلمان؟
چرا ٨ ثور پيروزي شرفساد و جنگسالاران خوانده ميشود، و ٢٨ اسد روز ملي و استقلال ؟ در حاليكه در ٢٨ اسد انگليس شكست داده شده كه فعلاً إز زمين هوا در چنگال انگليس امريكا قرار داريم و برعكس ٨ ثور كه شكست قشون سرخ شوروي بوده يك نفر روس هم در افغانستان ديده نميشود.
چرا در تظاهرات پشتون هاي ما انتحاري نميشود، در تظاهرات تاجيك هزاره و ازبيك انتحاري ميشود؟
پاسخ اين چرا ها را بتين كه منهم إز فردا بر خود لباس از رنگ بيرق افغانستان درست كرده اتن كنم، در غير أن روز تا روز به نفرت انزجار أم افزود خواهد شد.
بس است خسته شديم از جاده يكطرفه

>>>   هموطنان عزیز:
افغانستان کشوراست که تاریخ آن سراسرحماسه،فریاد،جنگ و...است،واژه استقلال معناوتفسیربسیارزیباوارزشمنددارد،تعبیرعامیانه استقلال یعنی(آزادی جغرافیا،آزادی سیاسی،آزادی فرهنگی،آزادی اقتصادی،آزادی امنیتی،آزادی دین وعقیده وآزادی فکری و...)هرکشوری درهرگوشه دنیاروزی رابنام جشن استقلال باشورشوق وبوغ وکرناتجلیل میکنندوبه نسلهای جدیدوآینده شان میرسانندکه کشوروملت شان روزی دراسارت امپراتوران،کشورگشایان،استعمارگران واصتیلاگران زورگوی تاریخ بوده اندوکدام نسل تحت رهبری کدام زعیم یوغ اسارت راازگردن ملت وکشورچگونه برداشتند،امااین حکایت درکشورماافغانستان چه مصداقی دارد.
1 - اگرآزادی جغرافیای افغانستان راتجلیل میکنیم،دوست ودشمن ماهم درداخل وهم درخارج میدانندومیگویندکه %60 خاک دردست دشمنان افغانستان است،آیاماباگذشت 98 سال هنوزهم ازآزادی همین%40 خاک که آنهم درپسخانه های منزل هم آرامش وامنیت نداریم تجلیل میکنیم؟آیافرضیه این نیست که ما98سال دیگربه عقب رفته ایم؟
2 - اگراستقلال سیاسی راتجلیل میکنیم،آزادی سیاسی یک کشورآنست که آحادملت به اتفاق همدیگرنوع نظام سیاسسی وشخص امانت دارووفاداربه آرمانهای وطن ومردم رابه عنوان رئیس جمهوربرمیگزینندوبخاطردفاع وحراست ازمردم ووطن مطیع امروفرمان او هستند،معلوم نیست که نوع نظام سیاسی وزعامت افغانستان بربنیادکدام فرمول ویاقانون بوجودآمده است، اگرنوع نظام سیاسی مااسلامی است چنانچه درقانون اساسی وعناوین رسمی همینطورنوشته شده است،یامااسلام راخوب مطالعه نکرده ایم ونشناخته ایم،یااینکه العیاذبالله اسلام عزیزراحربه وابزاردست ماساخته ایم برای رسیدن به هدف،ارزشهای آنرابه تمسخرگرفته ایم،ازجانب دیگرزعیم افغانستان چگونه برکرسی زعامت تکیه کرده است؟اگرمیگوئیم براساس قانون اساسی،قانون اساسی میگوید1+50 فیصدآرای مردم،هرگاه این ریفراندم درست بودونصاب پوره شده بود،پس آن شهکاری آقای جانکری راکه دستان نوازش دونخبه نجات بخش رابرسرمردم گذاشت چه تعبیرمیکنید؟آیا بااین احادیث کذب میخواهیم استقلال سیاسی افغانستان راتجلیل کنیم؟
3 - فرض کنیم آزادی فرهنگی راتجلیل میکنیم،فرهنگ افغانستان نشات کرده ازدین،غیرت،شجاعت،سرافرازی،سخاوت،برادری،همفکری،وحدت وشرافت واخلاق است،آیامیشودکه واژه های دین،غیرت،شجاعت،سرافرازی،سخاوت،برادری،همفکری،وحدت،شرافت واخلاق را درمحلول ذلت وسرافگندگی وابتذال بشوئیم وباهزره گیهای مصنوعی بگوهیم ماآزادی فرهنگی افغانستان راتجلیل میکنیم؟
4 - تجلیل ازآزادی اقتصادی همی کافیست که اگرچشمه خیرات غرب بخشکددراولین هفته درکشورما انسانهاهمدیگرراخواهندبلعید.
5 - آزادی امنیت:کشوریکه صلابت وزورش دنیارانگران ساخته بودوسربازش درسنگرهای مبارزه بادشمنان بانان خشک وآب طبیعی وطن ولباس فاخره تنیده شده بدستان زنان وخواهران صبورومردپرورمابدون هرنگرانی پرچم چندهزارساله افغانستان رادرتوره بوره،خاواک،تورغندی،تورخم،حیرتان،سپین بولدک،اسلام قلعه وشیرخان بندربربازوان مردانه اش نگه داشته بود،امروز درسنگرهای جنگ به این اندیشه است که اگرامریکاپول نان ومعاشم راقطع کندسرنوشتم چی خواهدشد،رهبران تحصیگرده ومتمدن ومطابق قانون اساسی آمده ی ما طی 17 سال پسین چه ارمغانی برای مدافعه وطن ومردم افغانستان آوردند،پس تجلیل ازین امنیت به زعم شماچه پیامی به ملت سربلندافغانستان دارد؟
6 - استقلال دین وعقیده:قانون اساسی افغانستان رئیس جمهوررامکلف به دفاع ازارزشهای دین اسلام نموده است،لکه های ننگی که ازارتداد گروهی مسلمانان افغانستان درمحافل بین المللی برجبین نظام افغانستان میگزارد،همجنسگرایانی که اسلام وپیامبررادرداخل وخارج کشور ماننداسرائیلیهاموردتوهین،تحقیروتمسخرقرارمیدهند،نطفه های ناپاک ومذموم سکولارهای بودیزم که بعدازچندصدسال سرازخاک بیرون آورده اندوشمامه وصلصال رادرقلمروافغانستان دوباره زنده کرده اند،فساد وفحشارانسبت به اروپاوامریکادرافغانستان متمدن ترکرده اندوهمه این بزنس هاآیه(لااله الالله و محمدارسول الله)رادرپرچم سه رنگ افغانستان زیرسایه فسق وفسادپنهان کرده است،آیاجایی برای تجلیل ازآزادی دین درکشورهنوزباقیمانده است؟
پس هموطن عزیزم فکرکن بازفکرکن ومعنی آزادی راازقاموس تاریخ پیداکن بازتجلیلش کن،من هم دنبال همین گمشده ی تاریخ وطنم استم.
هموطن شماازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است