منصور هادی علت طولانی شدن جنگ یمن است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137417 منبع: پرینت

سفیر امارات متحده عربی در قاهره مهندس جمعه مبارک الجنیبی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با طولانی شدن جنگ در یمن بیان داشت که پافشاری عربستان در باقی ماندن هادی در راس نیروهای تحالف در یمن و ضعف وی در رهبری یکی از علل اصلی ناتوانی نیروهای تحالف در شکست حوثی ها می باشد.

الجنیبی در دیدار با وزیر خارجه مصر سامح شکری افزود ناتوانی هادی از هماهنگی با نیروهای ایتلاف و پافشاری بر حفظ استقلال خود در تصمیم گیری باعث شکست بسیاری از نقشه هایمان در یمن شد.

همچنین سفیر امارات در خلال صحبت های خود به علل دیگری نیز اشاره کرد که موانع بزرگی را بر سر راه نیروهای ایتلاف ایجاد کرد که ازجمله آنها:
ضعف هم اندیشی، باعث تشدید درگیری داخلی طرف های حامی دولت قاونی شده وتردیدهایی را در صفوف سربازان و نیروهای ایتلاف ایجاد کرده است.

دولت قانونی نتوانسته دستگاه های امنیت ملی وامنیت سیاسی رافعال کند. این 2 دستگاه عملا کارآیی نداشته اند.
واگذاری پست ها، تشکیل دستگاه های امنیتی براساس تصیات منطقه‌ای: همانند آنچه در عدن ومارب وجود دارد.

ضعف در شناسایی مقرهای ساخت موشک توسط کودتاگران علد رغم موفقیت ایتلاف در قطع روابط آنها با خارج و شایان ذکر است که نیروهای ایتلاف که شامل 10 کشور به رهبری عربستان سعودی می‌باشند در 21 آوریل 2015م تعدادی عملیات نظامی را در حمات از رییس یمنی برکنار شده عبد ربه منصور هادی انجام داده و بعد از گذشت 2 سال این عملیات نظامی همچنان پا برجا می‌باشند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربی
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است