حاکم شارجه در باره افزایش هندی ها هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137421 منبع: پرینت

شیخ سلطان بن محمد القاسمی حاکم شارجه و عضو شورای عالی امارات متحده عربی در دیدار با جمعی از بازرگانان اماراتی ضمن اشاره به سرشماری های صورت گرفته درباره رشد جمعیت اتباع هندی شاغل در امارات هشدار داد و گفت: افزایش تعداد اتباع دولت هند در امارات همانند یک بمب ساعتی موجودیت کشور امارات را در معرض خطر قرار داده است تا آنجا که سفیر دولت هند با ارایه یک یادداشت رسمی به مقام های اماراتی در ابوظبی خواستار آن گشته است که اتباع هندی از تابعیت اماراتی برخوردار شوند از همین رو به باور ما اکنون زمان آن فرا رسیده است که در ارتباط با موضوع نیروی کار خارجی به ویژه اتباع کشور هند تصمیمی قاطعانه و نهایی اتخاذ گردد.

در اين نشست شیخ سلطان بن محمد القاسمی با اشاره به ضرورت پاسداشت هویت ملی امارات متحده عربی تاکید نمود که همه مسوولین اماراتی باید کاملا این خطر عظیم را مورد توجه خود قرار دهند تا با پیشگیری از "تکرار فاجعه جزایر فیجی" از تبدیل امارات به آنچه وی "یک مستعمره آسیایی جدید برای دولت هند" نامید ممانعت به عمل آورند. به گفته وی مقام های اماراتی به خوبی از این حقیقت آگاهند که "برخی طرف ها در دهلی نو در حال برنامه ریزی برای نفوذ هر چه بیشتر در تار و پود جامعه امارات می باشند".

حاکم شارجه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم "جایگزینی نیروی کار هندی با ترکیبی از سایر ملیت ها" از تشکیل جلسه شورای وزیران امارات در طول هفته جاری برای تصمیم گیری نهایی و قاطعانه در باره نحوه پاسخگویی به زیاده خواهی های دولت هند و تعیین سرنوشت نیروی کار هندی خبر داد.

بر مبنای این گزارش حاکم شارجه در ادامه با اشاره به ضرورت روزافزون اصلاح و بازنگری قانون تابعیت امارات تصریح نمود: هر چه زودتر باید برای این خلاها چاره اندیشی لازم صورت بگیرد تا زمینه هرگونه سو استفاده احتمالی در آینده از بین برود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
امارات
نظرات بینندگان:

>>>   دولت امارات متحده عربی باید یک تعداد اتباع هندی مصروف کار در آنجا را با اتباع افغانی تعویض نماید که هم نیروی کار ارزانی است و هم افغان ها در انجام کارهای شاقه و ثقیل تر نسبت به بقیه ملیت ها دست برتری دارند.
هروی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است