دفاع عراق از موضع قطر در بحران خلیج فارس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137422 منبع: پرینت

اسامه النجیفی رییس مجلس نمایندگان عراق از موضع قطر در بحران خلیج فارس دفاع کرد و از کشورهای تحریم کننده قطر خواست که به آنچه که او "محاصره ظالمانه" قطر خواند پایان بدهند.

احمد المصری خبرنگار خبرگزاری اناضول ترکیه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی مدیوم خبر از یک تماس تلفنی با اسامه نجیفی رییس مجلس نمایندگان عراق داد.

نجیفی در این تماس گفت که عربستان و امارات و مصر و بحرین برادران دولت قطر هستند و شایسته نیست که برادران این گونه محاصره ای را به بهانه حمایت قطر از اخوان المسلمین بر این کشور تحمیل کنند.

رییس مجلس نمایندگان عراق افزود که تفکر اخوانی از مسلمانان در برابر دشمن صهیونیستی دفاع می کند و سنگر اصلی جهاد و دفاع از اسلام است.

وی ادامه داد که اخوان المسلمین یک جماعت معتدل هستند که کشورهای مسلمان به آن نیاز دارند زیرا که از تفرقه و پراکندگی در صفوف امت عربی جلوگیری می کند و هرکس با این تفکر دشمنی بورزد خواه یا ناخواه با وحدت مسلمانان دشمن است.

نجیفی همچنین گفت که آمریکا بعضی از حکومت های خلیج فارس را فریب می دهد و به آنان توهم می فروشد و متاسفانه در میان کشورهای خلیج فارس کسانی هستند که سیاست های خود را متناسب با نقشه های رئیس جمهور آمریکا برنامه ریزی می کنند.

او ضمن تاکید بر حقانیت اخوان المسلمین خواستار برطرف شدن افراط گرایی شد که همچون سرطانی به تعبیر او در حال پخش شدن در کالبد اسلام است و ادامه داد که ریشه های تروریسم به بعضی از کشورهای محاصره کننده قطر مربوط می شود و باید با بیماری افراط گرایی با داروی اعتدال مقابله کرد و اخوان المسلمین همان منبع اسلام میانه هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیج فارس
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است