افزایش 5 برابری پناهجویان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137428 منبع: پرینت

از سال 2010 بدینسو شمار پناهجویان افغانستان در آلمان 5 برابر شده است.

روزنامه "ولت" به استناد معلومات اداره فدرال برای مهاجران و پناهجویان گزارش داده است که شمار افغانستانی هایی که در آلمان تقاضای پناهندگی می کنند از سال 2010 بدینسو به حدود 253 هزار نفر رسیده و 5 برابر گردیده است.

در 31 دسامبر سال گذشته شمار پناهجویان افغانستانی 252 هزار و 590 نفر بوده است. امسال تا پایان ماه جولای طبق اطلاع وزارت داخله آلمان فدرال 7368 پناهجوی افغانستانی به آلمان آمده اند.

در سال 2017 میلادی درخواست پناهندگی 44 درصد پناهجویان قبول شده است. در مقایسه، در پایان سال 2010 این تعداد 51 هزار و 305 نفر بوده است. در چند سال گذشته از هر دو درخواست پناهندگی، تقریبا یکی از آن قبول شده است. در سال جاری طبق اظهار اداره فدرال برای مهاجران و پناهجویان، تا پایان ماه جولای 44.1 درصد آنها قبول شده اند.

در سال روان حدود 1100 افغانستانی بر اساس برگشت داوطلبانه یا اخراج دوباره به افغانستان رفته اند. چنانچه این روزنامه گزارش داده است شمار افغان هایی که مکلف اند از آلمان خارج گردند از شروع سال جاری که 11 هزار و 887 نفر بود، به 15 هزار و 112 نفر تا 31 ماه جولای افزایش یافته است.

در همین فاصله زمانی 43 هزار و 244 درخواست پناهندگی رد شده است. پس از رد درخواست پناهندگی، یک خارجی در حقیقت مکلف به بیرون رفتن از آلمان می گردد. در آنصورت پناهجوی رد شده می تواند به اصطلاح "دولدونگ" یا سند تحمل اقامت به دست آورد اما مکلف به ترک آلمان می باشد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   بی سوادان: تعداد و ارقام را درست جمع آوری نکرده اید.

>>>   من از دولت المان تقا ضا می کنم تا افغا ن های ما را از انجا اخراج نماید زیرا حا لا دیگر در وطن ما امنیت تا مین است و جنگ کم شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است