حاشیه ای شدن، بزرگترین درد یک سیاستمدار
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137441 منبع: پرینت

انزوا و حاشيه ای شدن، بزرگترين درد به يک سياستمدار است.

حكمتيار كه زمانی ادعاي بلند و بالا داشت پس از مدتي انزوا و فرار، حالا عقده گرفته و اين عقده هاي تلنبار شده، مجبورش ساخته به نحوی بيرون اش بكشد.

حكمتيار كه زماني خود را به اصطلاح رقيب قهرمان ملي مي تراشيد، پس از بيست سال انزوا و مغاره نشيني وقتي به شهر برگشت، فكر مي كرد مثل بيست سال پيش مي تواند خبرساز و خبرآفرين باشد اما او با گذشت هر روز درک مي كند كه ديگر تاریخ مصرف اش گذشته و آن موج هاي بيست سال پيش باقي نمانده تا سوار شود.

گير دادن حكمتيار گاهي به واژه هاي فارسي گاهي عليه پنجشير، ناشي از همان عقده هاي تلنبار شدن است. او از اجراي نمايش هاي سياسي نظير ايام جواني عاجز مانده و از سر ناگزيزي به دامن زدن مسایل قومي به طور آشكار رو آورده تا اندک دشمن در برابر خود خلق كند، غافل از اينكه موضع گيري او ديگر نه مخاطب دارد نه خريدار.

حكمتيار امروز در واقع يك صبغت الله مجددي يا خدا بيامرز پير گيلاني دوم براي مردم است. او هر چه بگويد مردم وقعي نمي گذارد. در عصر كنوني و عصر انفجار اطلاعات و موجي از رسانه ها، صداي گلبدين چيزي درشت و توجه جلب كن نيست. همين افت و افول باعث شده جناب شان خود را گاه به در مي زند گاه به ديوار اما بي فايده است.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاستمدار
گلبدین حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   جایی شنیدم که این شخص مریض گفته که پنجشیری ها 600 جنرال در اردو دارند!ولی نداستم که جای تعجب در امر در کجاست.
اینکه معلومدار است که همین 600 نفر و یاران همسنگر شان بوده اند که با و جود موجودیت چون شما جواسیس همین وطن از دست بادا
رانت نجات داده اند یعنی پاکستان و غیره! فهمیده شد یا نه؟!
بااحترام
تاجدار از کابل

>>>   ع وغ به عوض اینکه در وزارت خا نه فسا درا از بین ببرد تمام روز در سفر ها هستند در وزارت ها کار درک ندارد فسا د به اوج خو د رسیده معا ش ها ما مورین یکسا ن نبو ده هر وزارت و هر ریا ست از دل خو د نور برای معا ش ها گذاشته است نمی دانم از این دولت چه جو ر می شو د

>>>   بلی! همین است اشتباه نویسنده گان تحلیلگر ما، استند دوستانیکه همه روزه طالب را نیز یک گروهک خورد و نمیدانم چی و چی به تبلیع گرفته ذهنیت نهادهای امنیتی مارا در برابر این (گروهک) بکلی غافل ساختند، اما حالا این گروهک بلای جان همه شده است!
بهمین گونه حکمتیار! حکمتیاریکه براسیت تا دیروز مغاره نشین بود و در عرصۀ سیاسی افغانستان جایگاهش را از دست داده بود، امروز به برکت قلدری، یکه تازی، خودخواهی و انحصار هویت جهاد از طرف جمعیتی ها و عمدتاٌ گروه شورای نظار نزدیک است به یک الگو تبدیل شود و نویسندۀ های تحلیگر ما دارند همان اشتباه را حصۀ حکمت یار تکرار نمایند! جمعیتی ها، شورای نظاریها و حامیان احساساتی شان خوب بدانند که حکمتیار را آنچه که ایشان فکر میکنند آنگونه نیست! آمدن حکمتیار به دامان دولت بصورت کلی پلان شده و حسابشده است! اگر اندکی غفلت کنید، همین نام حکمتیار با عث تباهی شما میشود، یک کمی از قله بیمعنی غرور پایین آمده دشمن دیرین تانرا نادیده نگیرید! این حکمتیاری را که شما هیچ میپندارید، به نظر من موصوف اینک برغم جاه گرافتن در کنار دولت افغانستان، در میان طالبان و حتی داعش هم نفر دارد و شما استید که حتی حامیان درونی تانرا در حال ار دست دادن استید. بخود فکر بکنید که در واقع تاریخ شما رو به اختتام است.
دارو ندار شما عطامحمد نور بود که با بی احتیاطی در برخورد با آصف مهمند خود را چنان بیآب ساخت که هیچ آبی کثافت کاری سیاسیش را پاک نخواهد کرد.
میهن زرغون

>>>   به خدا حیرا ن ما نده ام هارون معترف به تو واری مردم
من فکر نمی کردم که آنقدر هم تو کله خام و لوده با شی

برو در سرک دارالاما ن روز صد ها نفر به دیدنش میا یند ملاقا ت های انفرادی که میسر و ممکن نیست بجز گروپ و گروهی صد تا پنج صد نفر که آخر مجبور شد میا ن دارلانشاء و منزل خویش یک خیمه استاد نما ید که گنجا یش یکهزار نفر را دارد و هفته یک روز حتمی با مردم اطراف و اکناف کشور جلسه هزار نفری نیز برپا میکند .
علاوتا بین سه صد الی هفتصد نفر اعم از مرد و زن یو میه به دفتر مرکزی اش میا ید
ما هم با ورم نمی شد اما یکی دو بار رفتم تو هم با ورت نیمشود برو یکبار از نزدیک ببین
پس ای چی قسم انزوا است
بر خیز کله خا م از خواب نفوس پنجشغا ل ات دوصد تا سه صد هزار نفر است لاکن می پذیری یا نه حکمتیار در نفوس سی میلیونی افغانستا ن از سه حما یت سه میلیون مردم برخوردار است
این را بعض مبا لغه و پف و پتا ق میگو یند نه نه بروید ببینید حقیقت است و حقیقت تلخ میبا شد این چی قسم انزوا است که هی مردم است و جلسات و از تما می ولایا ت کشور با حکمتیار صیب محترم
شیر

>>>   همین که شما در باره حکمتیار مقالات و نامه ها می نویسید چه معنی دارد، چه قسم خبر ساز نباشد، وقت همه در باره اش در تلویزیون ها، صفحه های فیس بوک، سایت ها ... وغیر موضوعاتی می نویسند.
شما متوجه نیستید، و اگر در باره اش زیاد برنامه است.

>>>   کسیکه بخاطر اهداف کشور بیگانه دشمن مردمان و کشوراش خوداش جاسوسی و خیانت وجنایت را مرتکب گردد اخر کار و اخر عمراش همین روسیاهی و دور اندازی از نظر مردم است بمانندیکه گلبدین حکمتیار امروز به ان مواجه است گلبدین با انجام کار های ناشایسته و دور از غیرت و مردانگی و وطندوستی و انسان وانسانیت جنایات وخیانات بیشمار را بدستور ای اس ای بکشور و مردم در طول چندین سال انجام داده است امروز که با ذلت و دوری از نظر مردم خسپیده وافتید نتجه همان خیانت وجنایت های گذشته ان است هنوز کجاست بدتر ازین روزگار در انتظارش است .

>>>   اي كاش كه اين پير مرد حس ميداشت، كه فعلاً سالهاي ١٣٥٧ نيست، كه از احساسات جوانان مسلمان سؤ استفاده شود، و نه هم دوران حكومت مجاهدين است، كه بازار اي اس اي و ايران هم گرم نيست، و هم چنان شخصيت حكمتيار در دوران چهل سال هجرت و جهاد براي همه افغانها، و خارجيها معلوم شده است ، و همه بشمول فرزندان و دامادانش، و شوراي حزبش همه و همه دانسته اند كه اين شخص بيمار رواني است، و عقده حقارتش با وجود بلند رفتن عمرش متأسفانه زيادتر شده، و لافها و پتاق هايش به يك جوان شانزده و يا هژده ساله مكتب ميماند، بيچاره نميداند كه هفتاد ساله شده، بايد توبه نموده و از ملت، واز خدا بخشش بخواهد، كوشش نمايد يك شخصيته شود، نه چند رويه، با خلقي خلقي ميشود، با پشتون افغان ملتي، با أمريكا بي دين، و ..... ،

>>>   آقایان سیاه دل وکورمغذ ! پارسی ستیزی یعنی انجمن ادبی زبان پارسی کابل را به پشتو تولنه تبدیل کردن، پارسی ستیزی یعنی واژه نامیمونش پوهنتون را جانشین دانشگاه کردن ، پارسی ستیزی یعنی القاب ارتشی ، پولسی و علمی زبان پارسی را پشتو سازی کردن ، پارسی ستیزی ، یعنی نام های مناطق تاریخی کشور را جعلآ پشتوسازی کردن، پارسی ستیزی یعنی زبان پارسی را دری خواندن وصد ها مثال دیگر. با این همه تلاش های مزبوحانه ، عقدمندانه وکوردلانه برضد زبان پارسی ، دستاورد تان بازهم به دودلیل روشن قریب به صفر است: 1) بیش از 90 درصد مردم کشور ما به زبان پا رسی حرف می زنند ومی نویسند؛ 2) هر مقدار ضرریکه توسط شما موش های مضر به زبان پارسی وارد می گردد، بانشر سالانه بیش 60 اثر جدید به این غنی ترین وکهنترین زبان توسط ایران ، تمام تلاش های مزبوحانه اهل جهل قبیله به هیچ برابر می شود، بنا براین ارواح خبیث قبیله از ایران وزبان پارسی با تمام وجود نا میمون شان نفرت دارند، عالی جنابان کوردل ! شما نه تنها قادربه این نیستید که زبان پارسی را از بین ببرید، بلکه خودتان با برآمدن از زیر غژدی و آمدن به شهر ها در دریای خروشان پارسی غرق می شویدوناگذیر میگردید، تازبان محلی وعقب افتاده خود را کنار بگذاریدوبه پارسی سخن بگویید وبنویسید، چون در زبان شما بجز ملنگ جان و خوشحال خان که دومی اکثر آثار ادبی واشعارخودرا به پارسی نوشته است ، کدام میراث ادبی وتاریخی دیگر ندارید، واقعآ دل انسان به حال شما بی چاره های همه کاره می سوزد، زیرا در مدت سه صد حاکمیت تان نه خود متمدن شدید ونه زبان تان را از حالت کمون اولیه بیرون آوردید، شما که با تمدن همراه نشدید وهرگز نخواهبد شد، بدبختانه کشور مارا نیز به طرف قرون وسطا کشانیده روان استید،...

>>>   این آقای حکمتیار که روزانه دها مقاله از بدی هایش می نویسند ّبانهم افتخار میکنند مثل این جوان که نوشته که ببینید روزانه چقدر مردم بدینش میروند درین حالت ووضعیت مملکت چه کسانی همه روزه دروازه هارا میزنند ؟
بهر جال من به تائید همه میگویم که حکمتیار یک مریض روانیست دیگر بای آنرا معذور دانسته به حرف هایش هیچ توجه نکنید. یک کسی که چند بار تکرارا" گفته باشدکه:" من تازمانیکه در افغانستان یک امریکائی باشد قدم نمی گذارم حال که افغانستان با امضای توافقنامه بیک کشور مستعمره بدل شده آمده که تفرقه افکنی کند وبس.
صابر از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است