تزلزل شخصیتی ترامپ، عامل بی‌ثباتی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۶/۵/۳۰ کد خبر: 137452 منبع: پرینت

برکناری استیو بنن، استراتژیست ارشد دونالد ترامپ که نقش مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری داشت، بار دیگر از بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری رییس جمهور آمریکا حکایت دارد.

رفتارها و تصمیمات دونالد ترامپ به طور مکرر نشان داده با معیارهای ارزشی پذیرفته شده نخبگان آمریکا در صحنه سیاست داخلی و خارجی سازگاری ندارد.

پشتیبانی گروه‌های راست افراطی و حامیان برتری نژادی سفیدپوست از جمله «کوکلاکس کلان‌ها» (این گروه اخیر به قدری افراطی هستند که درگذشته سیاهپوستان را آتش می‌زدند و به پایکوبی مشغول می‌شد.) که بسیار مهاجر و بیگانه ستیز هستند از نامزدی دونالد ترامپ،‌ یکی از دلایل وضعیت نامناسب کنونی آمریکاست.

سردرگمی رییس‌جمهور آمریکا در انتخاب افراد مناسب و بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری، تاکنون حدود 35 نفر از مقام های ارشد را قربانی ساخته و شرایط آشفته‌ای را بر کاخ سفید حاکم کرده است. وضعیت فعلی آمریکا،‌ شرایطی کم‌نظیر است به طوری‌که زمزمه‌هایی در رابطه با استیضاح رییس‌جمهور شنیده می‌شود.

انتقادی که دونالد ترامپ به باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا وارد ساخته بود که وی «پرستیژ آمریکا»‌ را در عرصه جهانی تضعیف کرده است، اکنون خود رییس‌جمهور فعلی آمریکا مصداق واقعی تخریب چهره آمریکاست.

البته روند استیضاح در ساختار سیاسی و حقوقی ا، فرآیند امریکا طولانی و بسیار پیچیده دارد به طوری‌ که دو سوم کنگره باید به این موضوع رای بدهند و دیوان عالی کشور هم این موضوع را تایید کند. لازم به ذکر است که اگر رییس‌جمهور آمریکا به هر نحوی کنار برود یا ترور شود، معاون او به پست ریاست جمهوری می‌رسد.

بدشانسی مردم آمریکا این است که مایک پنس هم که معاون ترامپ است، از نظر شخصیتی به مراتب از ترامپ نژادپرست‌تر و از لحاظ مذهبی بسیار افراطی‌تر است.

اما باید توجه داشت که اگر استیضاح رییس‌جمهور فعلی آمریکا به‌طور جدی مطرح شود با استیضاح ریچارد نیکسون و بیل کلینتون تفاوت ماهوی خواهد داشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است