موقعيت دشوار والى بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۵/۳۰ کد خبر: 137480 منبع: پرینت

ديروز بى سنجش!
-مخالفت اش با داكتر عبدالله نامعقول و عجولانه بود.
-مذاكرات اش با اشرف غنى نسنجيده و خوشباورانه بود.
-عقبگرد اش از ارگ بدون توجيه و سبكسرانه بود.
-توافق اش با دوستم دور از انتظار و غيرعاقلانه بود.
-بزرگنمايى ایتلاف ناموجه و غير واقعبينانه بود.

امروز پر تنش!
-درگير شدن همزمان با ارگ و سپيدار دور از درايت است.
-اتهام وارد نمودن به اتمر و استانكزى به دور از عقلانيت است.
-دل بستن به ایتلاف، ضياع وقت است.
-تنش زايى بيشتر، آسيب پذيرى مضاعف است.
-درگير شدن با مهمند و همدرد، تشديد خصومت است.

فرداى پر چالش!
-تفاهم با ریيس اجرایی ضرورت است.
-ترميم روابط با ارگ مصلحت است.
-ماجراجويى با حكومت مركزى، به دور از سياست است.
-بازسازى جمعيت و آمادگى به انتخابات معقوليت است.
-اذعان به اشتباهات، شهامت و بازگشت به همسنگران متانت است.

منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   چه متن زیبا و پر مفهوم

>>>   شعر سپید از منصوری صاحب خوب با وزن وقافیت است

>>>   بسیار درست و معقول فرمودید جناب نویسنده. ای کاش آقای نور قبل از انجام این کار های بی خرد خود یک اندازه تفکر میکرد. تا این قدر از چشم همه نمی افتاد.
آقای نور بسیار عجول و بی عقل است که این همه بلا بر سرش میاید یا اینکه مشاوران بسیار احمق وبی عقل را گرد خود جمع نمودهاست و یا اینکه نیت و مرامش بازی دادن مردم است که خداوند این همه بلا بالایش میاورد.
اصل مشکل آقای نور تعصب است که این مرض یا وی را از بین میبرد یا اینکه صدمات زیادی به وی میرساند . مشکل دیگر آقای نور اینست که میگوید من حق مردم خود را میخواهم آخر از کدام حق سخن میگوید از اینکه چرا معاون ریس جمهور نشده است یا اینکه کدام سفارت یا وزارتی را برای فرزندانش بدست نیاورده است.
آخر تاچه وقت خود مردم را بازی میدهید ؟ روز بروز تمام آن خیالات پشت پرده تان روشن میشود . لطفآ از خر تکبر و غرور پائین شوید. از زور گوی وخراب نمودن افکار مردم دست بردارید. تعصب و قوم گرای را از خود دور نمائید اگر میخواهید دوباره نزدمردم جایگاهی داشته باشید.
اسلام الدین حامدی

>>>   والی بلخ و ائتلاف جدید ههههه!
از والی بلخ بپرسید که ائتلافی با نام (ائتلاف شمال) که به حامیت داکتر نجیب پایان داده و مجاهدین را سر قدرت رساند و حالا هم کماکان بر زبانها است، سرنوشتش چه شد؟ ائتلافی را که شما اکنون خواب آنرا میبینید، فرقش با ائتلاف قبلی در چیست؟
اگر استاد معظم عطامحمد نور مخاطب من باشد برایش چیزهایی را به گفتن دارم که یک خاطره را بیادش میآورد اما رسیدن به مقام و منزلت ایشان برای فردی چون من ممکن نیست! پس آنچی برای او قابل گفتن است، اینجا مینویسم و شاید خودش برای خواندن این نوشته وقت نداشته باشد اما اگر کسی از طرفدارانش این جملات کوتاه را میخواند، لطف نموده برای خیر ایشان (استاد عطا) مفاهیم این نوشته به حضورشان برسانند تا بخود آمده به اصل خود برگردد و برای نجاتش به هر خس و خاشاکی دست نه اندازد:
به استاد عطا بگوئید که:(ایشان زمانی به این عقیده بودند که اگر کسی آماده شود که ایشان را به قتل برساند، جنرال دوستم دو ملیون افغانی را برایش پیشکی میدهد!!!!) یعنی دشمنی میان آقای دوستم و استاد عطا تا این بوده، پس حالا چگونه با دشمن دیرینش در یک ائتلاف قرار میگیرد، نمیخواهم این نوشته را به درازا کشیده و خواندنش را خسته کن بسازم اما گپهای مهمتر از این را نیز دارم که اگر استاذ عطا بخود نیایند، دربرابر رسانه ها افشا خواهم نمود.
میهن زرغون

>>>   از پدر شنیده بودم که میگفت
تن آدمی شریف است نه جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

>>>   خوب نوشتید آفای منصوری!
فقط موضوع دالراندوزی و قدرت طلبی آقا را فراموش کردید.

>>>   تشكر إز نويسند محترم حرف خوب است ضرورت مملكت است بايد دور انديش باشيم و مصالح ملي كشور را به منافع شخصي ترجع تموز هنوز وقت است فرد دولت است خود را دولتي كند وطن به صلح نياز دارد نتيجه جنك است كه ٤٠ سال خودرا از بین میبریم نسل های خودرا نابود ګردیم بس است از عقل مثل مردم جهان استفاده کنیم مثلا رهبران عربستان به دختر ترامپ صد ملیون دالر میدهد اګر عقل است همین کافی است

>>>   در پیری نقل خوردن خریت است
عطا در پیری نقل خوردن را شروع کرد

>>>   اي عطاكي تكبر عزازيل را خوار كرد. به زندان لعنت كرفتار كرد
مسعود إز بلخ

>>>   اکرعطامحمد نور سیاستمداراست، اوکارخودش راخوب بلداست واومیداندکه چه کارمیکند، نیازی به تحلیل وتفسیر من وشما ندارد، اگراو کارش رابلد نبود امروز این جایگاه رانداشت وعطامحمدنور نبود. تفسیرهای دوستان درمورد ایشان سنجیده نیست، بلکه شبیه دخالت درامورشخصی ایشان است.
جوان

>>>   اقای میهن زرغون ایا همه دشمن ها برای همیش در تلاش قتل همدیگر اند یا دشمن ها دوست میشوند و از هم حمایت میکنند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است