استراتژی آمریکا در افغانستان کاملا نامشخص است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۳۰ کد خبر: 137503 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید که اداره وی تصمیم خود را در مورد جنگ شانزده ساله افغانستان نهایی کرده تا چگونه با آن برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کاظم بامیک استاد دانشگاه در برنامه «استودی خبر» گفت: یک دیدگاه که در آمریکا مطرح است و نگرانی کشورهای رقیب آمریکا از جمله روسیه و چین را در افغانستان بیشتر ساخته و تشدید کرده خصوصی سازی جنگ و سپردن رهبری جنگ به نهادهای خصوصی و شرکت واتر بلک است که می تواند نگرانی های نه تنها افغانستان را بلکه کشورهای همسایه را بالا ببرد.

وی افزود: اما آنچنانی که تاکید می شود و ترامپ هم به آن اشاره کرده و گفته است که ما استراتژی مرتبط را در افغانستان اعلام کردیم و نهایی شده است، اما جزییاتی از آن مطرح نکرد که مشخصاً استراتژی آنها در قبال افغانستان کدام گزینه است. خروج افغانستان، افزایش نیرو یا سپردن رهبری جنگ در افغانستان به نهادهای خصوصی.

بامیک گفت: در این قسمت نه تنها دولت افغانستان جزییات را در دست ندارد و رسانه ها و شهروندان افغانستان از آن اطلاعی ندارند بلکه دیپلماسی نظامی آمریکا و پنتاگون هم جزییاتی از این طرح برای افغانستان و مقام های افغانی و رهبری جنگ در افغانستان در دسترس نداده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است