لس‌آنجلس تایمز: سکوت در برابر ترامپ کافی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137516 منبع: پرینت

این روزها کاخ سفید حال و هوای مناسبی ندارد، مردی در این ساختمان حضور دارد که گستاخ، رام نشدنی و خطری برای قانون اساسی و نهادهای به اصطلاح دمکراتیک آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، با چنین ناتوانی عظیمی در هدایت اخلاقی کشور آمریکا چیزی که بیش از همه اهمیت دارد ایستادگی دیگران در برابر این رییس‌جمهور و دفاع از اصول و ارزش هایی است که این کشور دستکم در ظاهر به آنها می‌بالد. اکنون زمان بی طرفی و سکوت نیست. رهبران سراسر آمریکا و خصوصا افرادی که در حزب خود ترامپ حضور دارند باید از شجاعت سیاسی خود برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ به صورت آشکار و بدون ابهام استفاده کنند.

برخی به اهمیت این موضوع پی برده‌اند. روز دوشنبه و پس از آنکه ترامپ مخالفان نژادپرستی را نیز به اندازه نازی‌ها و سفیدپوستان افراطی در تنش شارلوتزویل مقصر شمرد کنت فریزز، مدیر ارشد شرکت مرک به نشانه اعتراض از شورای تولیدی آمریکا که متعلق به رییس‌جمهور است از سمت خود استعفا کرد.

هفته گذشته نیز 5 عضو ستادمشترک با انتشار بیانیه‌ای علیه نژادپرستی و تنفر در شارلوتزویل به مخالفت با اظهارات ترامپ پرداختند. محکوم کردن نازی‌ها و نژادپرستان اقدام عجیبی نیست اما برای جنرال‌های ارتشی آمریکا انتقاد از رییس کشور بسیار غیرعادی به شمار می‌رود.

در ماه‌های اخیر نیز بسیاری از جمهوریخواهان و محافظه‌کاران به گروه منتقدان پیوسته‌اند. سناتور جان مک کین، لیندسی گراهام و جف فلیک از مخالفان و منتقدان سرسخت ترامپ بوده‌اند. مکس بوت و دیوید فروم از اندیشمندان حزب جمهوریخواه هستند که بارها درباره شکست های ترامپ به عنوان رییس‌جمهور مطالبی را منتشر کرده‌اند.

لس‌آنجلس تایمز در ادامه این مطلب بر لزوم اعتراض و مخالفت در برابر ترامپ تاکید کرده و از تمام شهروندان آمریکایی می‌خواهد تا برای حفظ ارزش های این کشور سکوت نکنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
لس‌آنجلس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است