امارات از آلمان انتقام گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137529 منبع: پرینت

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد، امارات با خودداری از پایبندی به تعهدات مالی خود به شرکت هواپیمایی ایربرلین از آلمان که با محاصره قطرمخالفت کرده است، انتقام گرفت و باعث شد تا این شرکت اعلام ورشکستگی کند.

گزارش های رسانه ای حاکی است پایبند نماندن شرکت هواپیمایی اتحاد امارات به تعهدات مالی خود به شرکت هواپیمایی ایر برلین آلمان در حقیقت انتقام ابوظبی از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دولت این کشور است که با محاصره قطر مخالفت کرده است.

پایگاه خبری دویچه وله آلمان اعلام کرد ابوظبی از سال ها قبل با شرکت ایر برلین قرارداد همکاری داشته و خودداری ناگهانی آن از تعهدات مالی اش با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است.

دویچه وله مهمترین انگیزه امارات، بارها مخالفت ' زیگمار گابریل' وزیر خارجه آلمان با محاصره و انزوای قطر و حل بحران در روابط میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از طریق گفتگو است.

در این گزارش آمده است: صرف نظر از اینکه سرمایه گذاری های کلان دوجانبه امارات وآلمان به دلایل سیاسی صورت می گیرد اما جو سیاسی کنونی حاکم بر روابط 2 کشور به دلیل بحران در روابط میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، ابوظبی را به اتخاذ این تصمیم واداشته است.

ناظران آلمانی معتقدند، ابوظبی با این تصمیم از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دولت این کشور که مخالف محاصره قطر هستند، انتقام گرفت.

وزیر خارجه آلمان درباره بحران میان کشورهای عرب خلیج فارس گفت که کشورش موضع بی طرفی در این بحران دارد.

به گزارش الجزیره، آلمان معتقد است اماراتی ها بازنده اصلی این بحران هستند زیرا دارایی از دست رفته آنها جبران نخواهد شد وهواپیماهای آنها حق فرود وپرواز در فرودگاه های آلمان که سال ها برای بدست آوردن آن تلاش کردند، نخواهند داشت.

مجله آلمانی دیر اشپیگل اعلام کرد که درخواست ورشکستگی شرکت ایر برلین اتفاقی ناگهانی ومهم است که آثار منفی آن تا سال ها در روابط برلین وابوظبی نمایان خواهد بود.

این مجله افزود: این امر مانع سرمایه گذاری سرمایه داران خارجی در امارات که شیوخ آن به وعده های خود به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عمل نکردند، می شود.

دیر اشپیگل پیش بینی کرد پایبند نبودن ابوظبی به تعهدات خود به شرکت هواپیمایی ایربرلین عواقب منفی شدیدی برای سرمایه گذاری بین المللی در امارات خواهد داشت.

عربستان، امارات، بحرین ومصر 15 خرداد گذشته به اتهام حمایت قطر از تروریسم با این کشور قطع رابطه کردند.
قطر این اتهام را رد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است