پسر ملا عمر در فاریاب چه می‌کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137547 منبع: پرینت

ملا یعقوب پسر ملا عمر و یک تن از معاونان ملا هیبت‌الله رهبر طالبان که در بخش نظامی فعالیت می‌کند از یک ماه بدینسو در فاریاب حضور دارد و مصروف فعالیت‌های تروریستی و سازماندهی به جبهات طالبان در این ولایت است.

اطلاعات بدست آمده از فاریاب نشان می‌دهد که ملا یعقوب در منطقه‌ کاریز قلعه‌ خواجه ناموسی در 17 کیلومتری شهر میمنه در یکی از قرارگاه‌های نظامی طالبان مستقر شده است.

ملایعقوب از یک ماه بدینسو مصروف ملاقات با والی‌ها، مسوولان نظامی و فرماندهان ارشد طالبان در ولایات شمال و شمال‌شرق است و ممکن است برخی از افراد جدید را بجای مسوولان کنونی طالبان در ولایات فاریاب، بادغیس، بلخ، جوزجان و سرپل معرفی کند.

منابع می‌گویند که تشدید حملات و تحرکات طالبان از یک ماه بدینسو در ولایات فاریاب، بغلان، سرپل، جوزجان و قسمت‌هایی از بلخ پیامد حضور ملا یعقوب در شمال است.

منابعی از فاریاب می گویند که نگرانی‌ها از حضور و فعالیت عناصر داعش و اهمیت حفظ و گسترش سلطه طالبان در جغرافیای شمال؛ پای یکی از مهم‌ترین اعضای شورای رهبری این گروه را به فاریاب کشانیده است.

این منابع با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌های سیاسی میان حکومت مرکزی و سیاستمداران بانفوذ شمال از جمله جنرال دوستم، عطامحمدنور و محمد محقق، می‌افزایند که طالبان با استفاده از این فرصت، جغرافیای تسلط شان را در شمال گسترش داده و دست به تجدید قوا و تحکیم مواضع شان می زنند.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملاعمر
فاریاب
نظرات بینندگان:

>>>   همه بی اتفاقی های حکومت وحدت ملی به نفع طالبان است

>>>   حالی دگه جاسوس های isi بداند که شمال از خود صاحب داره سه قدرت مندان شمال یکجا شده خبر دار باشه که بدون تذکره داخل شمال نشود که باز گوشت ره بنی شانره اگر قهر شود این سه رهبر باز سر شانره هم جدا میکنه

>>>   این ..... از سرنوشت پدر کورش پند عبرت بگیرد........
کابلی

>>>   آگاه_باشید! به مسلمانی و کافری کس بازی نخورید!
من یک نفر #هندوی_کافر را نسبت به #هزار_ملای_پاکستانی_و_عربی که #جهاد_دروغین را در #وطنم برپا میکند، ترجیح میدهم.
هندوی کافر به وطنم کمک میکند ولی ملای مسلمان پاکستان در وطنم جوی خون را جاری کرده است.
آگاه باشید! به مسلمانی و کافری کس بازی نخورید!

>>>   وقتی میگوئید که در فاریاب مصروف جنگ و فعالیتهای نظامی هستند، پس پرسش احمقانه برای چه؟

>>>   بخاطر متحد شدن طالبان با داعش که منجر به جنایت میرزا اولنگ شده امده است که از نزدیک بررسی کند

>>>   ملا ها و مفتی های پاکستان اکثرا در شرابخوری و زناکاری اغشته هستند چنانی که یک مفتی پاکستان با خوردن شراب و بوطل های شراب ان و مفتی دیگر شان با دختر رقاصه و مدل بنام بلوچ در ماه مبارک رمضان در رسانه های تصویری افشا شدند انها شرم ندارند و همان دختر که با عکس گرفتن هایش بهمرای مفتی زناکار افشاگری کرده بود بخاطر افشای بیشتر ازخیانت وجنایت مفتیپاکستانی ان دختر را بقتل رساندند ملا های پنجابی پاکستانی و مفتیهای شرابخور و زناکار شان بالای افغانستان فتوای جهاد را میدهند در حالیکه در پاکستان از شراب نوشی و زناکاری گرفته تا فلم سازی سکس وچلندان ان در سینما ها وصدها جنایت دیگر غرق هستند جنگ وجهاد را در کشور خودشان حرام و در افغانستان که قوانین اسلامی واعمال اسلامی موجود است جنگ وجهاد را فتوا میدهند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است