واکنش سازمان ملل به کار میرزاولنگ نمی آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137550 منبع: پرینت

سازمان ملل نیز تنها یکسری واکنش های مطبوعاتی در برابر فجایع انسانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فوزیه ناصریار، عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با "نیمه روز" درخصوص گزارش سازمان ملل از فاجعه میرزاولنگ گفت: متاسفانه که سازمان ملل چشم خود را بسته است و هیچگاه آنطور که لازم است واکنش نشان نداده است، آگاهی سازمان ملل از کشتار میرزاولنگ و گزارش صادر کردن بسیار ناوقت است.

ناصریار می گوید: درد خانواده های میرزاولنگ به مغز استخوان رسیده است و این جنایت را هیچ بشری نمی تواند تحمل کند؛ اگر سازمان ملل واقعا می خواهد با مردم افغانستان باشد بداند که دشمن بشریت، دشمن مشترک جهانیان است و لانه های حامیان آنها را ضعیف کند تا دست از کشتار مردم بیگناه بکشند.

عضو مجلس نمایندگان، درخصوص عملکرد جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری درخصوص فجایع انسانی در افغانستان اظهار می کند: حقوق بشر در افغانستان خوابیده است و هیچوقت کار آنان برای مردم محسوس نبوده است. سازمان ملل نیز تنها یکسری واکنش های مطبوعاتی دارد و این واکنش ها هیچگاه عمیق نیست و بعد از حادثه تا جنایت بعدی خاموش است.

وی افزود: حکومت همواره وعده می دهد که جنایتکاران به سزای کیفرشان می رسند. هراس افکنانی که در برابر مردم جنگ می کنند بالاخره در میدان های نبرد کشته می شوند؛ کسانیکه اینها را تمویل، تجهیز و اموزش می دهند باید از بین بروند. حکومت باید سازمان ملل و کشورهای قدرتمند را قانع سازد تا فشارهای لازم را برکشورهای حامی هراس افکنی بیاورند و لانه های هراس افکنی نابود شود نه چند مزدور در جنگ.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   تکان دهنده
عامل اصلی جنایت بشری میرزا ولنگ، از دارالعلوم هرات باز داشت شد. گفته می شود این دارالعلوم از عامل آن کشتار مردم بی گناه حمایت کرده و به او پناه داده بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است