تاریخ مصرف طالبان به پایان رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137559 منبع: پرینت

بر اساس بیانیه ترامپ طالبان به شدت مورد حمله قرار خواهند گرفت یعنی طالبان قتل عام خواهند شد.

این اخطار از همین حالا صفوف طالبان را خالی از سرباز خواهد ساخت چون بخش عمده سربازان و فرماندهان طالبان را دانش آموزان و استادان مکاتب، برخی کارمندان دولتی که حتی برای مدتی میروند داوطلبانه در صفوف طالبان علیه نیروهای امنیتی جنگ می کنند که یک مثال آن را در پلخمری داریم که دو سال پیش جسد یک باشنده بند دوم پلخمری را از دهانه غوری آوردند که کارمند وزارت داخله بود و در صفوف طالبان علیه دولت جنگ کرده و توسط نیروهای امنیتی کشته شده بود.

کسبه کاران، مدارس دینی و مساجد و کسانیکه آزادانه در ساحه دولت رفت و آمد و کسب و کار دارند ولی طالب هستند و به نفع آنها کار می کنند. چون تا حالا علاوه بر اینکه مبارزه جدی علیه طالبان نبود بلکه در سطح کلان از داخل دولت حمایت صورت می گرفت و می گیرد و این مبارزه که تازه شروع می شود باید در بر گیرنده تمام ابعاد آن باشد و نیاز اساسی است که حامیان طالبان از داخل قوه های اجرایی، مقننه و قضاییه ریشه کن شوند و در پایگاه ها و مناطق تحت اداره شان بیرحمانه مورد حملات زمینی، هوایی و استخباراتی قرار بگیرند.

نیروهای واقعی ضد طالبان مورد حمایت قرار بگیرد نه آن نیروهایی که امتیاز از دولت گرفتند و کار را برای کشورهای همسایه و منطقه برای ناامنی و بی باوری کردند. به هیچ صورتی هیچگونه قرارداد و حمایتی به کسانی داده نشود و صورت نگیرد که در عمل و یا پشت صحنه در ناامنی و بی قانون و سواستفاده از پول های دریافتی کلان از دور قبلی دخیل باشند.

حاکمیت های خانوادگی و میراثی نباید مورد حمایت قرار بگیرد و نباید در دور تازه آنها شریک قدرت باشند چون عامل بی ثباتی هستند و تداوم قدرت آنها به معنی تداوم جنگ، بی قانونی، غصب قدرت و دارایی عامه و بی ثباتی عمومی خواهد بود.

سمرقندی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   حا لا دیگر امریکا پرو زه طا لب شا ن ختم شد
دیگر جنگ هم ختم شد امریکا به هدف خو د رسید

>>>   بهمین‌خیال‌باش‌۵۰نفرنیروطالبان‌۵۰۰نفراردوملی‌‌بادوستانخاریجی
شکت‌میدن‌‌

>>>   صفند بلا بند بچه ګک سمرقند به ګپهای مفت امریکا ترو امریکا اخرین. زور خود را در این ده سال زد چیزی نتوانست. از این به بعد هیچ نخواهد کرد

>>>   یادتان است که چقدر سینه چاکان امریکا بودید و می گفتید با امضا سند افغانستان فروشی امنیت دوباره به افغانستان می اید اما چی شد بعد از سالها؟ امروز دوباره بازم شما خوشحال هستید و می گویید که این استراتژی بر اوضاع جاری افغانستان و امنیت جواب خواهد داد؛ سخت در اشتباه هستید و هیچگونه تعغیری نخواهد امد . باور کنید اگر استراتڙی جواب میداد مطمین باشید در این ۱۶ سال جواب میداد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   با امدن نیروهای تربیت شده وحشی تر به نام داعش دیگر امریکا به طالبان نیاز ندارد.

>>>   اگر دهان .... با غلیده بسته نشود و بازهم بدستور ای اس ای نفاق افگنی را با سخنان کاذب و عاری از حقیقت ولی دشمنانه و مغرضانه مانند چند ماه قبل که در زیر چتر ای اس ای در پاکستان زندگی حقارتمند خود را سپری میکرد ازین توطعه ها و دسیسه سازی ها و دروغگویی هایش دست بردار نشود عاقبت مردم را به خشم خواهد اورد تا ناگزیر گردد که دوباره به پاکستان بدفتر ای اس ای جا گیر گردد گلبیدین خاین جاسوس را توصیه من برایش همین است که از خدا و مردم شرم کن دراین اخر عمر بیشتر ازین چهره سیاه بیشتر و منفور عام و خاص نساز و از اعمال خاینانه ات در برابر کشور ومردم عفو تقصیرات ات را از خداوند بخواهید بعوض اینکه کارهای بی ثمر قبلی تانرا تکرار کنید.

>>>   مجاهدین مثل عساکر مزدور نیستند تا آخرین نفس مقاومت خواهند کرد ، آمریکا شما را فریفته

>>>   این تحلیلچه ی آقای سمرقندی بسیار میان تهی و فاقد ارزیابی ژرفبینانه بود.
این آقا اصلا نتوانسته است بیانیه ترامپ را به خوبی هضم نماید. یا شاید به دقت نخوانده باشد.

در بیانیه ترامپ هدف اصلی مبارزه جدی برضد داعش و القاعده بیان شده است. از طالبان چنان تذکری آمده است که با دولت می توانند مشارکت کنند( حمایت از طالبان و تلاش برای به رسمیت شناختاندن آن ها).
از جانب دگر وزیر خارجه امریکا نیز فقط امروز برهمین مشارکت طالبان تاکید به عمل آورد.ترجمه اظهارات تیلرسن نیز حمایت از طالبان معنا می دهد

با عرض حرمت
گلا جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است