استراتژی آمریکا نیازمند یک نگاه حرفه ای است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137575 منبع: پرینت

رفتن بنن و آمدن کیلی بر استراتژی و ادبیات ترامپ اثر گذاشت.

رفتن ستیف بنن شخصیت ملی‌گرا و راست‌گرای امریکایی که نقش اساسی بر استراتژی و ادبیات سیاسی کاخ سفید داشت و آمدن جان کیلی که فرد مدبر و با هوشی است، رویکردهای ترامپ را پیرامون افغانستان بر بنیاد خواست و منطق زمان عیار گردانید.

استراتژی ترامپ بر خلاف تصوری که تحلیلگران ارایه می‌کردند، مناسب‌تر و منطقی‌تر بدر آمد. ترامپ بر منافع و هژمونی آمریکا در منطقه متکی‌تر شد و حضور امریکا را در افغانستان از حالت تزلزل برون کرد. ترامپ چهره و نقش پاکستان را برجسته نمود و بر همکاری هند با افغانستان تاکید کرد، چیزی‌ که آرزوی دیرینه افغانستان را بر می‌تابد.

این در حالی‌است بنن گفته بود ما در افغانستان بی‌هدف می‌جنگیم. به باور من آقای کیلی که رییس اداره جدید کاخ سفید است جنرال آب‌دیده‌ است و توانست با مشارکت همکاران زرمی‌اش در امریکا، رویکرد ترامپ را پیرامون افغانستان به واقعیت نزدیک سازد.

ترامپ طالبان و گروه‌های تروریستی را به‌شدت نکوهش کرد و بر ثبات دولتی افغانستان پافشاری کرد. واقعیت این است که چنین وضاحت کلام را نمی‌توان از ترامپ به‌ویژه پیرامون ثبات در افغانستان توقع داشت.

حالا دولت افغانستان باید ابتکار عمل را در دست گیرد. هر چه زودتر باید نگاه حرفه‌ای به استراتژی ترامپ پیرامون افغانستان را با فرصت‌های پیش‌رو هماهنگ ساخته و سیاست‌های منطقه‌ای خود را با قدرت بیشتر بیان دارد. دولت باید واکنش تخصصی و سازنده بر این استراتژی پیش‌کش کند.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای رونالد جی ترامپ باید از همین هفته تقلیل تدریجی کمک های امریکا را
بر پاکستان در عمل به تطبیق آورد تا پاکستان بداند این یک تهدید نیست و اراده
بر واقعیت استوار است.
استراتژی پاکستان برای دوام جنگ در افغانستان تا براوردن مرام شوم که
تضعیف بیش از حد افغانستان و قبولاندن آقایی پاکستان بر افغانستان و از جمله
فاصله گرفتن افغانستان از هندوستان و حصول نفوذ پاکستان در
حل کشمیر است بر تاکتیک های ناجور ملوث است .
م.ش. فروغ

>>>   خود ما دارای استراتیژی استیم تماماًنظامیهای ما ارکانحرب استند نیازی به استراتیژی امریکا نداریم هرقدر که حضور نیروهای امریکا درافغانستان زیاد شودبهمان اندازه شدت جنگ درافغانستان بیشتر میشود اگر کدام استراتیژی برای ضد تروریزم امریکا داشته باشد باید لانه هایکه گروهای تروریستی را میسازدوجهان خبراست که پاکستان است باید اقدام ضد تروریستی را درپاکستان بکارببردوبااین افکار پوچ خودکشور را به بهران نبردجهان بایدبه پاکستان که مرکز ساخت وساز تروریست است فشار بیندازند.

>>>   اگر ستون پنجم باشد چی فایده از این استراتیژی جدید

>>>   یادتان است که چقدر سینه چاکان امریکا بودید و می گفتید با امضا سند افغانستان فروشی امنیت دوباره به افغانستان می اید اما چی شد بعد از سالها؟ امروز دوباره بازم شما خوشحال هستید و می گویید که این استراتژی بر اوضاع جاری افغانستان و امنیت جواب خواهد داد؛ سخت در اشتباه هستید و هیچگونه تعغیری نخواهد امد . باور کنید اگر استراتڙی جواب میداد مطمین باشید در این ۱۶ سال جواب میداد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   آدامه اى جنك يعنى كشتار مردم بيكناه به نفع مزدوران ولى به ضرر هموطنان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است