از 700 هزار دالر اتمر به مولوی خدایداد تا تروریست دارالعلوم هرات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۶    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137580 منبع: پرینت

خبری در رسانه ها نشر گردید که امنیت ملی از دارالعلوم هرات دو تروریست انتحاری را بازداشت کرده است که در فاجعه میرزاولنگ دست داشته اند.
پس از نشر این خبر، مردم در مقابل دارالعلوم هرات تجمع کردند اما پولیس مانع ورود مردم معترض به داخل دارالعلوم گردید.
سپس قومندان امنیه هرات به دیدار مولوی جلیل الله رفت و به نمایندگی از والی هرات از وی دلجویی نمود.
رییس دارالعلوم ادعا دارد که هیچ تروریستی در مدرسه آنان نبوده و این توطئه خارجی ها است.

در همین حال، گفته می شود که روز دوشنبه سه فرد نظامی خارجی با تعدادی از نظامیان افغان به دارالعلوم هرات یورش بردند و فردی را که با خودشان به داخل دارالعلوم برده بودند به عنوان ترویست بازداشت کرده و بگونه وانمود نمودند که این فرد از داخل دارالعلوم دستگیر شده است.

یک منبع آگاه از ولایت هرات می گوید که این طرح توطئه از کابل بوده و ولایت و قومندانی هرات در جریان قرار نداشتند.
از پروژه برگزاری جشن استقلال که 700 هزار دالر از سوی حنیف اتمر به مولوی خدایداد رییس شورای علمای هرات داده شد تا رقیب اسماعیل خان بتواند مراسم را با شکوه برگزار کند که نشد، تا حمله به دارالعلوم هرات و باهدف ایجاد تنش بیشتر و تشدید اختلاف شیعه و سنی، طرح خارجی ها برای نا امن کردن هرات است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
دارالعلوم
نظرات بینندگان:

>>>   خداوندج اتمر .....زير خاك كيند كه هيج دل اش به وضيعت أفغانستان نمي سوزد

>>>   9 ساعت پیش ·
به شخصه معتقدم خبر گرفتار کردن دو تروریست از دارالعلوم عالی هرات مشکوک است
چرا امنیت ملی قبل از آنی که تروریستها داخل دارالعلوم بروند آنها را گرفتار نکردند؟
چرا بعد از بیرون امدنشان این کار را نکردند ؟
چرا این خبر در صدر اخبار فضای مجازی قرار گرفت و تلویزیونها و... به سرعت به آن پرداختند در حالی که گرفتن دو فرد و یا تروریست کار سهل و بی سر و صدای است؟
گمان میکنم در راستای ادامه سناریوی اختلاف مذهبی این کارها انجام شده است و قضیه خیلی مشکوک است.
حسین احسانی

>>>   درباره مبلغ 700 هزار دالر که ادعا شده است که آقای خنیف اتمربه مولوی خداد صالح داده است دروغ شاخدار است
محمد اسماعیل هراتی

>>>   اسماعیل خان جای خوده دارد هزار مولوی خدایداد که شود به تارموی اسماعیل خان نمی رسد چه شود که بااو به رقابت به پردازد این همه خواب است و خیال است ومحال اگر اسماعیل خان خواسته باشد بدون کدام پول به همکاری مردم که واقعا به او وفادار هستند جشن را برگذار خواهد کرد که چشمان حریفان خیره گردد اسماعیل خان یک مجاهد واقعی است این یک واقعیت است که پذیرش آن برای بعضی ها ممکن سخت باشد
مجاهد فیروزی
استرلیا

>>>   دارالعلوم عالی هرات با پشتوانه فکری مکتب دیوبندی هند و عربستان سعودی، نزدیک به ۵۰ سال است که توسط مولانا جلیل الله مولوی زاده با پسرانش اداره می شود. مولانا جلیل الله مولوی زاده در زمان رژیم تروریستی طالبان به حیث سرپرست دادگاه عالی و لوی سارنوال کار کرده است. او هم‌چنان وزیر معارف در زمان برهان الدین ربانی در اوج جنگ های داخلی بوده است.
مولانا جلیل الله مولوی زاده با ملا محمد عمر رهبر گروه تروریستی طالبان نیز ارتباط نزدیک داشته و در نشست های مهم این گروه نیز شرکت کرده است. صدها تن از سراسر افغانستان در این مرکز دینی که به افراطی ترین مرکز دینی در حوزه غرب افغانستان مشهور است، درس دین می خوانند. این مرکز بارها حکم تکفیر افراد علمی و هنر را صادر کرده است.
داوود هرات

>>>   هرات راهراتی های اصیل صاحب اند نه ناقلین اوغان !

>>>   مرکز انتحاری و دارالتروريزم!
من اینجا را کاملا انفجار داده و تمام کسانی که تفکر طالبانی و انتحاری داشتند را #اعدام میکردم بعدا عوض مدرسه و دارالعلوم یک #مکتب در اینجا میساختم.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
دارالعلوم عالی هرات

دارالعلوم عالی هرات با پشتوانه فکری مکتب دیوبندی هند و عربستان سعودی، نزدیک به ۵۰ سال است که توسط مولانا جلیل الله مولوی زاده با پسرانش اداره می شود. مولانا جلیل الله مولوی زاده در زمان رژیم تروریستی طالبان به حیث سرپرست دادگاه عالی و لوی سارنوال کار کرده است. او هم‌چنان وزیر معارف در زمان برهان الدین ربانی در اوج جنگ های داخلی بوده است.

مولانا جلیل الله مولوی زاده با ملا محمد عمر رهبر گروه تروریستی طالبان نیز ارتباط نزدیک داشته و در نشست های مهم این گروه نیز شرکت کرده است. صدها تن از سراسر افغانستان در این مرکز دینی که به افراطی ترین مرکز دینی در حوزه غرب افغانستان مشهور است، درس دین می خوانند. این مرکز بارها حکم تکفیر افراد علمی و هنر را صادر کرده است.

ظاهرن مسوولان این مرکز می‌گویند، تمامی افرادی که در این مرکز درس می خوانند با هزینه شخصی مولوی جلیل الله تأمین می شود، اما ادعاهایی نیز مبنی بر سرازیر شدن صدها هزار دالر به این مرکز دینی به ویژه از سوی عربستان، وجود دارد.

>>>   Ayendagan
نه ملا هستم نه کمونیست
ولی خداوند عقل داد انسان را تا خوب و بد را تفکیک کند .
قبل از پیدایش آریانا سعید موسیقی در افغانستان بود
شهروندان کابل و شهرستان های افغانستان شاهد کنسرت های موسیقی از هنرمندان مشهور بودند مثل مرحوم استاد سراهنگ، رحیم جهانی، احمد ولی، ظاهر هویدا، استاد شاولی و...
و مردم با فامیلشان می آمدن .
حالا هم موسیقی است کنسرت است آواز خوان است
ولی حالا حیا نیست، احترام نیست، معیارهای موسیقی برهنگی و رقاصه بودن، و فاحشه پروریست .
عزیزانم کمی بیدار شوید فرهنگ اصیل خویش را دریابید .
تفاوت از کجا تا به کجا .

>>>   اوغانه ها تا تسلط کامل بر قدرت و به حاشیه راندن دیگران به هر وسیله ای چنگ خواهند زد، چه که به طالبانیزم باشد، تکنوکراسی غربی، احیای سلطنت شاهی، روشنفکری کهن، خردجال، عاجوج و معجوج، داعش، و ....
تازيان توسط انگلیسها اوعانه ها ( پشتونها ) را بر ما طائفه عاجوج و معجوج پرورانده اند.
می‌گویند، "جگر خوار طاقت کرده، آموخته خوار طاقت نکرده."
جماعتهای اوغانه های افغانستان را تازيان با كمك انگلیسها، به آموخته خواری و حاکمیت جز بر کل عادت داده اند و این سرزمین تا ابد روی خوبی را نخواهند دید.

>>>   دولت اوغانه فاشيست دشمن بشريت و مردم غير اوغانه و بومي اين سرزمين است و به خاطر قدرت ناموس فروشي ميكنند

تن فروشان را دگر فردی نگوید فاحشه
تا که فاسد زادگاان میهن فروشی میکنند

هركس و هر تباري كه از اين دولت تروريست طالباني چه مستقيم و غير مستقيم دفاع ميكند ولو خاموش به جنايات اين دولت فاسد قاتل مينشينند همه انها پدران پاكستاني و تازي دارند به اين مانا كه اولاد هاي ناروا هستند و از كادر ناروا زايده شده اند

>>>   حنیف اتمر خبیث جاسوس ام اک ای چه پلان های شیطانی اش را میخواهد عملی کند و وقتیکه از شیطانت و رذالت خادیست صدا بلند میگردد یا اینکه به نوعی از ان خود را تیر میاورد که گویا نشنیده است ویا اینکه کاذبانه انرا از خود رد میکند چه بوگیم جز اینکه بگویم لعنت بکار شیطان دشمن انسان .

>>>   اسماعيل خان يكى إز أشخاص هست كه أصلا" ماهيت خودرا إز دست داده هست!! نه مرد دنيا شد و نه ...أخرت!! إز خاطر و روز دنيا همه عزت خود را به باد فنا داد!! أو نه كدام مجاهد هست و نه كدام سخصيت دل سوز ملى أو فقط مى خواهد زر اندوزى كند و در رس قدرت باشد!!!

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
از این مراکز، که خاستگاه «طالبانیزم» در داخل افغانستان استند، «دشمنان» مان بهره می برند. تا هنگامی که این مراکز برچیده نشوند، «دهشت افگنی»، به یک شکل نه به شکل دیگر، ادامه خواهد داشت!

>>>   امکان دارد
بلخی

>>>   روز گذشته امنيت ملي تاييد كرد كه طراح اصلي قتل عام ميرزاولنگ سرپل را از مدرسه دارالعلوم هرات كه متعلق به قاضي القضات ملاعمر و لوي سارنوال دوره طالبان ميباشد، مستند دستگير نمودند.
مولوي جليل الله مولوي زاده كه از افراد نزديك ملاعمر رهبرطالبان و قاضي القضات و لوي سارنوال رژيم منفور طالبان است بعد از سقوط نظام كثيف طالبان بكمك مالي وهابيون عربستان يك مركز تروريستي بنام دارالعلوم در هرات تاسيس و هزاران طالب فراري را در اين مكان جاي داد، و بعد از تعليمات به جبهات جنگ در ولايات فراه، غور، بادغيس، فارياب، جوزجان، سرپل ، كندز و اطراف هرات گسيل داشت كه خود اين تروريست از داخل شهر هرات به كمك حلقات كثيف داخل نظام جنگ هاي خونين را رهبري و اكمالات نمود.
تا حال چندين حمله خونين تروريستي خطرناك بشمول عاملان حملات تروريستي بر اماكن مذهبي اهل تشيع از اين مكان سازماندهي شده است كه نمونه آن مساجد اهل تشيع هرات ميباشد.
اخيرا نيروهاي قهرمان امنيت ملي طراح اصلي قتل عام هزاره هاي ميرزاولنگ را از داخل اين لانه شيطاني دستگير كردند كه به دفاع از اين تروريست دارالعلوم هرات با نشر اعلاميه نيروهاي امنيتي افغان را كافر و ملحد خطاب كرد كه به نوعي حكم قتل سربازان افغان را جواز دادند.
اكنون حلقات استخباراتي حامي تروريزم به دفاع از اين لانه تروريستي پرداختند كه متاسفانه دو تن وكلاي پارلمان قاضي نذيرحنيفي جلاد امارت، خليل شهيدزاده قبلا تروريست شهري و فعلا وكيل پارلمان و جاويد زيارتجاهي خبرنگار تلويزيون اسرايلي طلوع نيز در جمله اين مدافعان تروريزم قرار گرفتند.
احمد رحمانی

>>>   بازداشت طراح اصلی کشتار میرزاولنگ
دارالعلوم عالی هرات از این فرد محافظت می‌کرد
سه شنبه, ۳۱ اسد, ۱۳۹۶
ﺧﺒﺮﮔﺯاﺭﻱ ﻫﺸﺪاﺭ
نیروهای ویژه امنیت ملی در ولایت هرات، یکی از طراحان اصلی قتل عام غیر نظامیان در میرزاولنگ ولایت سرپل را از داخل دارالعلوم عالی ولایت هرات بازداشت کردند. این طراح فاجعه میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، از چند روز به این سو در دارلعلوم عالی هرات مخفی بود و مسوولان این مرکز دینی او را پناه داده بودند.
این طراح کشتار غیرنظامیان در سرپل، روز گذشته ساعت سه و نیم بعد از ظهر توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان و نیرهای ایتالیالی مستقر در هرات بازداشت شده است. یک منبع معتبر امنیت ملی به هشدار گفت، فرد بازداشت شده از طراحان اصلی کشتار میرزاولنگ بود. این فرد، از چند روز به این طرف وارد هرات شده بود و دارالعلوم هرات به او پناه داده و از این فرمانده هراس افگن، حمایت و محافظت می‌نمود.
روز گذشته گزارش شد که امنیت ملی یک حمله کننده انتحاری را از داخل دارالعلوم عالی هرات بازداشت کرده اند. اما ساعاتی پس، یک مقام ارشد این نهاد تأیید کرد که فرد بازداشت شده یکی از طراحان اصلی قتل عام میرزاولنگ ولایت سر پل می باشد و از چند روز به این سو زیر تعقیب بوده است. او اما جزئیات نداد که همراه به این فرد بازداشت شده، مواد انفجاری و انتحاری نیز از این مرکز به دست آمده است یا خیر.
دارالعلوم هرات مقابل جاده لیلامی‌های این ولایت، که شلوغ ترین بازار در هرات است، موقعیت دارد و فاصله آن با مسجد هم اندک است.

>>>   آیا شیشه شکسته شده پنجره دارالعلوم عالی هرات از اجساد تیکه تیکه شده ی اطفال بیگناه مان مقدس تر اند؟

نامه سر گشاده به علماء کرام و مدرسین مراکز تعلیمی-دینی.
لطف بخوانید و شریک سازید تا تمام علماء بخوانش بگیرند.
.
باعرض ادب و حرمت خدمت علمای کرام، مدرسین و رؤسای مراکز بزرگ دینی.
بنده منحیث یک شهروند عادی از شهر اولیاء، اتحاد و همبستگی شما وارثین انبیاء را در تمام امور دنیوی و اخروی بخصوص در حادثه اخیر دارالعلوم عالی هرات تقدیر و تمجید مینمایم. این حرکت تان نشان از پاسداری و سنگرداری از ارزش های اسلامی ست.
اما!
اما سوالاتی در ذهن من شهروند مسلمان خلق شده است که پاسخ اش را از شمایان تمنا دارم.

اولا: چرا با حملات مکرر تروریستان در اماکن مقدس و ریختن خون مردمان بیگناه، علماء کرام نه تنها اینگونه مقتدرانه حرکت نکردند بلکه اکثر موارد سکوت نیز کردند وسکوت هم نشان از رضایت دارد.؟ و یا ترس؟
مگر بار اول است که اماکن مقدسه ما مورد تهاجم قرار میگیرد که شما چنین با سرآسیمه قطعنامه صادر میکنید؟
و یا مگر فرق است بین تروریستان خون آشام و اشغالگران(بگفته شما) ؟
میخواهم بدانم که علماء کرام چه تعبیری از واژه "اشغالگر" دارند؟ یاغی و جانی کیست؟ المعتدی (تجاوزگر) کی ها اند؟ حکم اش در شریعت اسلام چیست؟ آیا به دهشت افکنان چچنی، پاکستانی، ازبکی و.... که در افغانستان روزانه مردمان مظلوم ما را بخاک و خون میکشانند اشغالگر گفته نمیشود؟ چرا تابحال باین شدت و بطور گروهی علماء علیه حملات تروریستی حرکت نکرده اند؟ این گلو پاره کردن ها و این شوراندن مردم علیه مردم آنهم بخاطر مسائل ناچیز و خفقان گرفتن در هنگام خونریزی ها مقام وارث بودن تان را خواهد گرفت!

ثانیا: آیا شیشه شکسته شده پنجره دارالعلوم عالی هرات از اجساد تیکه تیکه شده ی اطفال بیگناه مان مقدس تر اند؟
آیا فرش دارالعلوم عالی هرات اشرف تر از خون انسان هاست که هر روز توسط سفاکان زمان زیر پا میشود.
آیا دیوار دارالعلوم تان میتواند متکای یتیمانی شود که تکیه گاه زندگی شان را در پیش چشمان شان به گلوله بستند؟
چرا وقتی قران های پاره پاره و نیمه سوخته را با محراب های منهدم شده از انتحاری میبینید گریبان چاک نمیکنید.؟
آیا خبر دارید که طی فقط هشت سال گذشته 58736 نفر طفل و پیر و زن و مرد قربانی این پدیده شوم تروریست گردیده اند؟ آیا وظیفه ایمانی تان نبود تا طی یک و نیم دهه گذشته در کنار مردم رنجدیده خود به خیابان ها میریختید، قطعنامه صادر میکردید و فتوای جهاد علیه شورشیان ددمنش میدادید؟
چرا آیاتی از قبیل (مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً) کمتر و ندرتا از منابر شنیده میشود؟ چرا کشته شدن مردمان بیگناه برایتان معمول است؟ قطعنامه ها، و فتاوای تان علیه دهشت افکنان کجاست؟ اگر دارید نشان مردم دهید تا یقین حاصل کنند که شما از اسلام استفاده ی ابزاری نمی نمائید!
اینرا خوب میدانید که مساجد تقدس خود را از انسانهائی میگیرد که در آن مصروف عبادت اند و اینرا نیز میدانید که وجود انسان مقدس تر از اماکن است، پس چرا سکوت ؟؟؟؟؟
با حمله به نیروهای نظامی به مدارس (دارالعلومی که شخصی جانی در آن جای گرفته) جهت بازرسی، اسلام بخطر نمی افتد. و ها! نیازی نیست شما نگرانی به مخاطره افتادن دین اسلام را داشته باشید، ( إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْر وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ) وعده آن خالق لایزال است. شما ارزش جان مردم را پاس بدارید، خداوند ج خودش دین خود را حفظ خواهد نمود.

ثالثا: آیا تعریف اسلام از مرزبانانی که بخاطر حراست از مام وطن شان جان شان را میدهند مزدور داخلی ست؟ و یا بلی شما درست میفرمائید، اگر مزدور نمیبودند بخاطر اینکه من و شما آرام بخوابیم شب را به بیداری سپری نمیکردند. اما جای افتخار است که مزدور وطن و ملت خود هستند نه مزدور بیگانگان. این عساکر جان بر کف اگر نباشند که آب در کام تان زهر تر ازین ها خواهد بود. !!! وگر هم نیروهای امنیتی افغان را ستایش و تقدیر نمیکنید، بخود اجازه ندهید که اسطوره ها و دلیرمردان مارا مزدور خطاب کنید.

رابعا: مدارس و مراکز علوم دینی همیشه مکان های امن برای همگان بوده و بایستی تا ایمن نگهداشته شود. پیدا شدن سرنخ هائی که رشته ناگسستنی با حملات تروریستی و دهشت افگنی دارد (حداقل) بد بینی مان را بر ضعف مدیریت در مدارس و مراکز علوم دینی تقویت می بخشد.
جایگاه علماء در بین مردم بخصوص قشر جوان رو به تزلزل است و این افزایش شگاف بین جامعه و علماء آینده روشنی را به نسل های بعدی رقم نخواهد زد.
اگر میخواهید مردم شما را بجای وارثین انبیاء بپذیرند، انبیاء گونه عمل کنید و بترسید از خدا و روزیکه حساب نام دارد.
مردم را علیه مردم و دولت منتخب مردم نشورانید و وظیفه ایمانی تان که دعوت باتحاد و همبستگی ست را ادا نمائید. مردم را علیه یاغیان و سفاکانی بشورانید که آرامش شان را گرفته اند.
یادداشت: جای تشکر و قدردانی دارد از معدود علمائی که صدای خویش را بلند میکنند و علیه حملات دهشت افکنی موضع خویش را واضح ساخته اند اما آنهم بطور انفرادی بوده که بسنده نیست.
و در خاتمه شعری از حافظ زیبا کلام به ذهنم خطور کرد به سمع تان میرسانم.
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی.
دام تذویر مکن چون دگران قرآن را.

با عرض حرمت
حامد قربانی.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
خبيث هاي كه تحت نام عالم دين، وطن را ويران، مساجد را انتحار، فرزندان شما را قتل عام می کنند؛ مزدور بيگانه ها، دشمنان اسلام و مردم افغانستان هستند.
آنان نفاق قومي و مذهبي مي اندازند، از این گروه ها باید دور بود و علیه آن مبارزه کرد.

>>>   کــــرزی آدم هشیار بود هر زمانی بعد از مدتی برای مسئولین سی آی ای می گفت : دالر بدهید تابرای رهبران تنظیمی وجنگ سالاران تقسیم کنم تا خاموش وراضی باشند درغیر آن بهانه جوئی و آشوب براه می اندازند
هم برای خود میگرفت وهمجیب مجاهدین را پر میکرد ، اشرف غنی از پول موبایل میزند !!
ر

>>>   خداوند شما نسان های متعصب را نیست ونابود کند . اگر در یک مدرسه دینی کدام وقت کدام واقعه ناگوار رخ میدهد شما انسان های خبیث تمام مردم افغان را زیر سوال میبرید و خود انسان های اصیل و دانا میدانید در حالیکه شما از افغانستان نیستید برده و غلامان ایران وغیر کشور های بیگانه هستید که خود و ناموس تان در خدمت آن ها قرار داده اید و مانند انسان خودفروخته برای شان خدمت میکنید تمام این دسیسه ها شما و باداران تان در کشور براه انداخته اید تا به هدف شوم تان یعنی تفرقه بین مردم مظلوم افغانستان بیندازید . خدا لعنت کند همه شما متعصبین خود فروخته و بی وجدان را.
سیهید از هرات

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اینجا جاییست که الله اکبر می گویند تا عبادت خدای خود را کنند.
اما چند نفر الله اکبر گویان آمدند و بخاطر خدای خود آنها را شهید ساختند.
مگر خدای ما با خدای انتحار کنندگان فرق دارد؟
مگر این مهاجمان کدام خدا را می پرستید؟
راستی!
کجا شده اید آنانکه خودتان تان را پاره کرده بودین بخاطر اینکه امنیت ملی از دارالعلوم هرات یک تروریست را دستگیر کرده بود.
حالا چرا خفه خون گرفته اید؟
فکر می کنیم این صحنه ها را ندیده اید تا حالا!
امروز خیلی ها به این مسجد رفتند ولی نتوانستند زیاد طاقت بیارند.
هر گوشه ای این مسجد پر از درد بود
تسبیح های افتاده در هر گوشه
قرآن های پاره و سوخته
چادر نماز های زنان که آغشته به خون بود
لکه های خون زنان که آن ها را سر بریده بودند
تکه های گوشت قربانیان که در در و دیوار مسجد بود
بوی دود
بوی باروت
و ...

>>>   کرزی یک خائن خود فرخته بود. ابین آشوب ها را هم برادران عزیز کرزی ایجاد میکنند نه رهبران جهادی.

>>>   ....مدارس ....جای لواطت کاران است! این را یک جنرال پاکستانی اعتراف کرد که در سن هشت سالگی از سوی امام مسجد مودر تجاور جنسی قرار گرفته بود همه میدانیم.
تاجدار از کابل

>>>   این حقیقت داردصدهاتن ازهمان دارلعلوم به صف طالبان پیوستن وادامه داردوازنزدیکان ماهم حضوردارن شک نکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است