عبدالله: برای آغاز مذاکرات صلح هیچ پیش‌شرطی نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137664 منبع: پرینت

داکتر عبدالله استراتژی جدید آمریکا را فرصتی مناسب برای صلح می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، روز چهارشنبه اول سنبله 96 داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در جمع اعضای شورای عالی صلح گفت: در مذاکره و گفت‌وگو با مخالفان مسلح هیچ‌گونه پیش‌شرطی نداریم. امیدوار هستیم که طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح، از فرصت‌های پیش آمده استفاده کرده و به پروسه صلح بپیوندند.

عبدالله با اشاره به استراتژی آمریکا گفت: با اعلام استراتژی تازه امریکا، فرصت خوبی برای گفتگوهای صلح فراهم شده و بر طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح است که از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

این در حالی است که طالبان و دیگر گروه های مخالف مسلح دست نشانده خود آمریکا در کشور هستند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
شورای عالی صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Malikyar
باید این نظام منفور و دوزدان شان تبدیل شود تا نظام مردمی روی کار شود که تمام انسانهای با وجدان سر کار شوند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
ذکی زاهد رییس اثبق شورای ولایتی پروان

صريح ميگويم ما در اين قضايا بى تفاوت نمى مانيم بعد از اين هر شخصى و هر حزبى و يا هر گروهى كه عليه استاد عطا محمد نور توطئه و دسيسه سازى نمايد ما خاموش نخواهيم نشست ، ما از استاد حمايت ميكنيم و از هيچ كس ترس و هراسى هم نداريم ، از همه دوستان ، جوانان ، فرمانده هان و بزرگان پروان ، كاپيسا ، پنجشير و كوهدامن خواهش ميكنم و پيشنهاد ميكنم كه بعد از اين حمايت از استاد يكى از اصلى ترين و اساسى ترين اركان سياست همه ما و شما بايد باشد ، تنها رها كردن استاد در اين شرايط گناهيست بس بزرگ.

>>>   وقتیکه صلح بیا ید دیگر تو را در این چوکی ریا ست اجرایه کسی نمی ما ند

>>>   هردو دستنشانده (عبدالله و طالب) چی پیش شرطی برای همدیگر داشته می نوانند. هردو نوکر امریکا و هردو با ساز امریکا می رقطند.
اگر عطا زیاد طمطراق کند، به سرنوشت دوستم دچار می شود. برای امریکا این کار بسیار آسان است. بعد هوادارانش هم کاری کرده نمی توانند. اما تا زمانی که منافع امریکا (یعنی دولت دستنشانده اش) در خطر نباشد، عطا و هوادارانش می توانند در آینده نیز لاف و پتاق بزنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است