سفر هیات طالبان پاکستانی به شمال کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137665 منبع: پرینت

یک هیات طالبان از کویته و پشاور پاکستان به ولایت های شمال افغانستان رفت.

به نقل از یک، گزارش ها می رساند که این هیات پاکستانی بخاطر جلوگیری از پیوستن افرادشان به گروه داعش و انسجام بیشتر جبهات به ولایت های شمال کشور رفته است.

جاوید کوهستانی، آگاه امور نظامی در اینباره گفته است که بمنظور حمایت از این برنامه، سه ‌هزار جنگجو از زابل، هلمند، فراه و نیمروز نیز به استقامت ولایت‌های شمال چون غور، فاریاب، جوزجان، بلخ و سرپل رفته اند.

گزارش‌ها می‌رسانند که این هیات طالبان از ولایت‌های قندوز، تخار و بغلان دیدن کرده و در فاریاب از بخش‌های مختلف جبهه های نبرد دیدن کرده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع کشور در نشست خبری با بیان اینکه هراس افکنان قصد داشتند در فاریاب مرکز بزرگ هراس افکنی ایجاد کنند گفته است که اگر هیات بیاید و اهداف ایجاد مراکز تروریستی را داشته باشد، این آرمان را به گور خواهد برد.

همزمان با درخواست ها از سوی کشورهای مختلف مبنی بر فشار آوردن بر پناهگاه های اصلی گروه های هراس افکن، شبکه‌های استخباراتی منطقه تلاش می کنند تا پناهگاه‌های امن هراس‌افکنان را از بیرون کشور و به داخل افغانستان انتقال دهند.

گفتنی است که در این اواخر چندین روستا و ولسوالی در شمال کشور میان طالبان و نظامیان کشور دست بدست شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
شمال افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   طیارههای سوپرتکانو بکدام روزکارمی آید چراتعقیب نمی کند.تبلیغاتتلویزیونی گوش هاراکرکردکه ازدیدآنهاگریخته نمیتواند.

>>>   كوهستاني اين تعداد قشون سه هزار نفري از زير زمين عبور ميكنند، يا چشم بندي دارند و كسي ديده نميتواندشان، پس قشون سيصدوپنجاه هزاري اردو، پوليس، و .... ما كجا است؟ همه شان در كابل است كه جا هاي ديگر را ديده نميتوانند.

>>>   طا لبا ن می گوید دیگر ما پشتو ن ها ی خو د را نمی کشیم زیرا ما به همرای اتمر صا حب و استا نکزی صا حب در دره ها ی بسته انجا م دادیم و گفتیم که ما وشما یکی هستیم وشما بروید برای ازبک ها و دری زبا نان

>>>   برنامه طالبان این باراین است که اول موقعیت خودرادرشمال تثبیت کنند بعد ازآن به سائرولایات حمله کنند، تجربه گذشته دوران حاکمیت طالبان برکشور، باعث شده است که سمت شمال چالشی ترین مناطق برای آنان بوده وبه همین جهت نخست قدرت خودرا به این قسمت متمرکزکرده اند، آنها باورشان این است که تسلط بر مناطق پشتون نشین بخاطر مشترکات قومی وفکری وزبانی به راحتی امکان پذیرخواهد بود. طالبان این بار میخواهند با تسلط برسمت شمال راه رابرای افراط گرایان آسیای میانه بخصوص چچنی ها بازنمایند که درطول حکومت بعدازطالبان، مردم حضور آنهارا درمناطق مختلف کشور شاهد بوده اند. ولی ناکامی طالبان درگرو فعال عمل کردن نیروهای استخبارات، امنیت وارگ نشینان میباشد.
جاغوری.

>>>   مثل مردم است که میگویند اجل سگ که امد در قدیفه ملا شاش میکند اکنون که طالبان میخواهند در شمال تسلط پیدا کند در حقیقت قبر خودشان را خود کنده اند ایا از گذشته شرم نکرده اند که در دشت لیلی وداخل کانتینر ها چه تعداد طالبان پاکستانی به جهنم فرستاده شد است اگر باری چنین فکر تسلط شانرا در شمال داشته باشند از نهایت نادانی ارباب انها پاکستان است و یا شاید هم بخاطریکه پاکستان خودرا از انتقعاد جامعه جهانی در راس امریکا نسبت حمایت گروه ترورستی طالبان خود را خلاص کرده باشد انها را برای جنگ سمت شمال کشور ما سوق کرده اند تا در انجا همه شان نابود شوند پاکستان در طول زمان گذشته جیره خور امریکابوده واست اگر جیره شانرا امریکا قطع کند تمام نظامیان پاکستان بی معاش و خوراک میگردند .

>>>   شايد غنى هم برود بنام سفرخارجى ودرانجا از مهمانان خود پزيراي كند ٠

>>>   کوهستانی درست میگوید. همین سال گذشته یک گروه بزرگ این وحشی های قبیله بنام کار یابی در مزارع کوکنار بشکل علنی در بس ها از جنوب به شمال رفتند.

>>>   ای بیادر سوپر توکانو هواپیمای سمپاشی و آتش نشانی است ، یعنی فقط مقداری آب حمل کرده میتواند که برای خنک شدن برادران طالب در گرمای تابستان بر سر آنان بپاشد ، یا مزارع را سمپاشی کند ، این طیاره های بدرد نخور را آمریکاییها با قیمت کلان بالای کلفتشان غنی فروختند آنهم از جیب ملت افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است