مقام های پاکستانی افراطی باید ممنوع سفر شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137670 منبع: پرینت

بر تمام مقام های پاکستانی که با هراس افکنان همکاری دارند باید ممنوعیت سفر وضع شود و نیز دارایی هایشان ضبط شود.

زلمی خلیلزاد در مقاله ای در نیویورک تایمز درخصوص راهبرد تازه آمریکا در قبال افغانستان آورده است که ترامپ باید همزمان با تلاش های دیپلماتیک یک نماینده ویژه اش را بکار بگمارد تا با رهبران افغانستان برای عملی کردن تعهدات شان در آوردن اصلاحات سیاسی و اقتصادی کار کند.

خلیلزاد گفته است که پاکستان ممکن است حمله‌ها را بر منافع آمریکا افزایش دهد و نشان دهد که واشنگتن بدون اسلام آباد در جنگ با هراس افکنی نمی تواند پیروز باشد.

این دیپلمات کهنه کار از اداره ترامپ می خواهد تا بر سفرهای تمامی مقام‌های پاکستانی که با هراس افکنان همکاری دارند ممنوعیت سفر وضع کند و دارایی‌های آنان را ضبط کند و در کنار قطع کمک‌های واشنگتن، جلوی کمک های نهادهای جهانی چون بانک جهانی و صندوق جهانی پول را به این کشور بگیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد آمریکا
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
هندوستان ظاهرن كشور دوست به شمار مى رود ، ولى با درك تاريخ معاصر افغانستان اين كشور يكى از مهره هاى بى ثباتى به حساب مى آيد و از افغانستان به عنوان خط مقدم جبهه يى جنگ در مقابل حريف ديرينه اش سود مى برد . داعيه پشتونستان خواهى ، پشتيبانى جداى خواهان بلوچستان ، تربيه هزار ها جاسوس در مناطق سرحدى پاكستان ، تمويل وزارت اقوام و قبايل از همان ابتدا در راستايى بى ثباتى پاكستان صورت گرفته است ، هندوستان هيچگاه با مردم و داعيه مردم افغانستان نبوده است و صرفن با تعريف منافع خود با حكومت هاى دست نشانده همكار بوده است ، در زمان جهاد مردم افغانستان در كنار روس ها قرار داشتند و تا آخرين روز ها هم از آن پشتيبانى كردند ، در زمان مقاومت شهيد مسعود همكارى سياسى هند با دولت استاد ربانى صرفن براى آن بود كه روحيه ضد پاكستانى را در اينسو تقويه كند ، اكنون هم در كنار حكومت هاى دست نشانده يى امريكا قرار دارد و مستقيم در دامن زدن تنش ها ميان پاكستان و افغانستان شريك است و با هر وسيله يى در تخريش پاكستان كوشيده است ، تعمير و افتتاح پارلمان افغانستان به عنوان محل اراده يى مردم افغانستان ، ، ساختن پرچم بزرگ حكومت افغانستان در هند و بلند كردن آن در قلب كابل و داشتن قنسل گرى هاى متعدد و جاگزين كردن آنها تنها در شرق و جنوب شرق افغانستان براى ازدياد فعاليت جاسوسى اش در اين مناطق ، در حالى كه يك نماينده گى سياسى در شمال و شمال شرق افغانستان ندارد ، همه يى اين فعاليت ها براى گرم نگه داشتن تنش ها ميان افغانستان و پاكستان است و هندوستان هشيارانه چنين مى كند تا پاكستان را مصروف افغانستان سازد تا مجال مانور هاى سياسى و نظامى اش را در كشمير محدود سازد. سياسيون كشور ما بايد به عمق اين بازى هاى ظاهرن معصومانه ولى در واقعيت تنش آلود هندوستان توجه كنتد و پاكستان را چه دوست داشته باشيم و يا نه همسايه ماست و خيلى هم مهم تر از هندوستان ، و بايست با عقلانيت در تعادل اين دوستى ها و دشمنى ها ميان اين دو كشور متخاصم تصميم گرفت و عمل كرد.

>>>   پیشنهاد اقای خلیل زاد کاملا درست وبجا است وعلاوتا باید متوجه جاسوس پاکستان گلبیدین هم باید بود و اعمال و رفتار و کردار انرا زیر نظر شدید باید داشته باشند چون دفتر بنام حکمتیار در حقیقت دفتر ای اس ای پاکستان است .

>>>   نجیب سلام بخلاف همه مردم افغانستان صحبت میکند پاکستان استراتژی اش تصرف افغانستان است اما هند چنین نیست

>>>   باید تمام مقامات پاکستان ممنوع الخروج اعلان شوند تا پاکستان بداند که جهان دیگر حوصله دهشت افگنی گروه های مستقر در پاکستان را ندارد.
اریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است