نادیه، بازیکن فوتبال زن در تیم دانمارک (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137682 منبع: پرینت

نادیه ندیم دختر افغانستانی یکی از بهترین‌های تیم ملی فوتبال زنان دانمارک.

نادیه ندیم متولد هرات تا سن 12 سالگی در هرات زندگی کرد و مکتب ابتدایی را درهرات خواند پدرش افسر نظامی بود که در سال 2000 میلادی توسط طالبان در هرات کشته شد.

نادیه و فامیل اش پس از سال 2000 به پاکستان مهاجرت کرد و پس از مدتی به هالند و سپس به دانمارک پناهنده شد. تیم فوتبال زنان دانمارک با حضور یک بازیکن افغانستانی توانست نایب قهرمان اروپا شود.

بازی نهایی جام ملت‌های اروپا میان زنان، به تاریخ 16 اسد 96 به میزبانی هالند برگزار شد و در این بازی هالند توانست دانمارک را 2-4 شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد اما در ترکیب تیم دانمارک، بازیکن افغانستانی نادیه ندیم بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

این فوتبالر افغانستانی تیم ملی دانمارک در دقیقه 6 بازی تیم اش را 1-0 به پیش انداخت، هر چند در نهایت بازی را باخت و قهرمان نشد. نادیه ندیم با این شکست در برابر هالند مدال نقره مسابقات قهرمانی فوتبال زنان در اروپا را به گردن آویخت.

مربی تیم هالند که قهرمان اروپا شد پس از بازی روز گذشته با دانمارک از نادیه ندیم به‌حیث یکی از مهاجمان خوب یاد کرد. نادیه ندیم 29 ساله است و همزمان با عضویت تیم ملی دانمارک، در کلوپ فوتبال پورتلند ترونس امریکا بازی می‌کند.

نادیه فوتبال را با پسران در یک کمپ مهاجرین آغاز کرد. با پیمودن راه طولانی در مردت کوتاه نادیه در سال 2009 میلادی عضو تیم ملی دانمارک شد.


نادیه ندیم بازیکن فوتبال زن دانمارک

نادیه ندیم بازیکن فوتبال زن دانمارک

نادیه ندیم بازیکن فوتبال زن دانمارک



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نادیه ندیم
فوتبال زنان
تیم دانمارک
نظرات بینندگان:

>>>   موفقیت های بیشتر برایش ماًرزو میکنیم
. افتخار افغانستان

>>>   این دیگه افغان نیست چون تابعیت افغانستان را ندارد . دانمارکی هست چرا به این گپ ها دل خوش میکنید با دختران داخل افغانستان چی کار میکنیم که با این ها افتخار میکنیم
اریامهر ازکابل

>>>   عجب مردمی هستیم بالای چیزهایی افتخارمی کنیم که بماهیچ ارزش ندارد.اودختردردنمارک تربیه بافته .ممکن درتیم های ورزشی انکشور جذب شود اگراینجابیایدحتماًترورمی شود .بهمین ترتیب بخودمی بالیم که یک زن افغانی درکابینه کاناداوزیراست چه کاری به نفع کشورمامی تواند.به ناحق خوده خوش میکنیم
.

>>>   ناگفته نماند كه صنف پنجم يا ششم دانشكده پزشكى نيز ميباشد. عنقريب درس را تمام ميكند.

>>>   ما باید به دختران خود در داخل افغانستان چانس بدهیم و کمک شان بکنیم، که مانند نادیه ندیم مؤفق باشند و ما بالای آنها افتخار کنیم.
اما این هم یک خاصیت انسانی ست، که هر انسان بالای خوبی های هموطن خود در هر جای دنیا که باشد، خوش می شود و افتخار می کند. این خاصیت تنها مربوط به مردم افغانستان نیست.
یک مثال معکوس این افتخار: اگر یک محاجر افغانی در خارج از کشور جرمی را مرتکب می شود، مثلاّ بالای دختری تجاوز می کند یا فردی را به قتل می رساند. آیا شما از این عمل او خجالت نمی کشید یا غمگین نمی شوید؟ زیرا او نام تمام افغان ها را با عمل ناشایست خود بد می کند.
از همین لحاظ بالای کار های مثبت مهاجرین افغانی در خارج نیز باید افتخار کرد.

>>>   آقای منجم زاده چرا فکری به حال نفوس افغانستان و بهبود اوضاع افغانستان نمي کند و همه اش در باره ی مواهب مهاجرت مي گويد و هموطنان را تشويق بر مهاجرت مي نمايد؟ اين يکي در آنجا و يکي در جای ديگر يک جوری موفق مي شود چه ارتباطي به افغانستان دارد؟ اين مربوط به شرايط آنجا ها هست که اين موفقيت ها نصيب مي شود . جای افتخار هم نيست. وقتي بايد افتخار کنيم که دست از ترک وطن برداريم و خودمان با تلاش خودمان اين اوضاع مناسب را در وطن خويش بسازيم و مقاومت کنيم و کشور را برای همه گي آباد کنيم.

>>>   سلام
نادیه ندیم را از طفولیت میشناسم . او در کابل تولد شده و بعدابا مادر و خواهرانش به دنمارک آمده .
پدرش حنرال اردوی افغانستان بود که در دوران مجاهدین در کابل به شهادت رسید ، مادرش معلم مکتب بود .
نادیه ندیم تحصیلاتش را تکمیل نموده و داکتر طب است .
آریانا سعید هنرمند مشهور و جسور کشور خاله نادیه ندیم میشود
خواهر بزرګش هم داکتر طب است ، خواهر کوچک اش قهرمان بوکس زنان دنمارک در وزن خود است . جوانان زحمتکش ، با استعداد و نیک هستند .
با عرض حرمت
ع ر از دنمارک

>>>   اشخاص که بابا و اجداد اش از افغانستان است خون ناف اش در افغانستان ریخته اگر تا آخر عمرش در خارج از افغانستان باشد بازهم افغان است .من پدرم افغانی است و مادرم ایرانی در ایران متولد شدم اصلا کشوری اجدادی ام را ندیدم فقط اسمش را شنیدم. به اسم افغانی یاد میشم

>>>   وطنداران کمی منصفانه قضاوت کنید
درین سه دهه جنگ خانمانسوز دامنگیر ی کشوری ما شده میلیون ها نفر از هموطنان ما مهاجرت کرد ن به خارج از افغانستان . مثلا از روی مستی مهمانی که نرفته از روی مجبوری رفته ما از دل و جان از خواهر عزیز ما حمایت و برای او افتخار می کنیم

>>>   تیر که از کمان جست پس نمی اید کنون از نادیه جان هم سوال نمای میگوید من دنمارکی هستم بالخصوص که فاشیست های بدنام نادیه وامثال ان را از افغانستان حساب نمی کند خوب است که او ازجور وظلم فاشیست های بی محتوا فرار نمود وگرنه مانند پدر بزرگوارش همه اعضای فامیل او شهید میشدند این زمام داران مزدور با سایر هم وطن ها چه کردند که نادیه دل خوش میداشت
پدر کشتی وتخم کین کاشتی
پدر کشته را کی بود اشتی نام نادیه جان جاودان وروح پدرش شاد باد وزندگی هرچه ابرومندانه تر برایش ارزومندیم نادیه جان باید بدانی که دیگر افغانستان تحت اشغال بوده توسط مزدوران نامدار وبلند اوازه ای چوت اتمر وغنی وعبدالله وحکمتیار اداره میشود وطندوست ووطن پرست را درینجا مجال زندگی نیست
لالی از ننگرهار

>>>   تربیه دنمارک است۰ به شما چه؟؟؟
هستند ... های که به دست آورد های شیرشاه سوری افتخار میکنند، در حالیکه شیرشاه و تمام خاندانش در هند بدنیا آمده بودند و هرچه شده بودند در بین هندی ها و از تربیه هندی ها شده بودند۰

>>>   این صفحه را باید به طالبان نشان دهید تا بیبیند که مثال این دختر هزاران دختر افغان را کمرا ساختین ایا شما بخشیده خواهید شد اگر بدرش کنارش میبود هیچ وقت نیمه حریان به بازی های کفرانه دست نمیزد باعث کمراهی شما استین

>>>   فعلآ هرکی است و هر جه است از جنش شما است و به نام افغانی الاصل دنمارکی یاد می شود. وای بر این مردم خود پشند و تنگ نظر!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است