حمله بر مسجد امام زمان در کابل با 40 کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۵    ۱۳۹۶/۶/۳ کد خبر: 137690 منبع: پرینت

ساعت یک و سی دقیقه ظهر امروز جمعه افراد گروه داعش بر مسجد امام زمان، بزرگترین مسجد در ساحه خیرخانه (در قلعه نجارها در حوزۀ یازدهم شهر کابل) حمله کردند که در نتیجه تعداد زیادی از هموطنان نمازگذار که برای ادای فریضه نماز جمعه به مسجد آمده بودند، کشته و مجروح شدند.

افراد انتحاری در موقع ادای نماز جمعه بر مسجد حمله ور شدند که در ابتدا یک انتحاری مواد انفجاری خود را در درب ورودی مسجد منفجر ساخت و دو پولیس محافظ درب ورودی را کشت و سپس بقیه مهاجمان وارد مسجد شدند.

حمله کنندگان بر نمازگذاران تیر اندازی کردند و تعدادی را در حین ادای نماز کشته و زخمی کردند و تعداد دیگری را به گروگان گرفتند که پس از گروگانگیری درگیری سه ساعت بطول انجامید.

پس از تجمع مردم و نیروهای پولیس برای مقابله با مهاجمان، انتحاری دومی مواد انفجاری همراه اش را منفجر ساخت که در نتیجه تعداد دیگری از هموطنان که نیروهای امنیتی نیز شامل بودند کشته و زخمی شدند.

سخنگوی پولیس کابل می گوید که در حمله امروز بر نمازگذاران تعداد 10 تن کشته و 30 تن مجروح شدند اما شاهدان عینی حکایت بیشتری از کشته و زخمی های این حمله دارند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
نماز
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی یا شرکت انحصاری پنشیر وردک درکجاست ؟ خواب است یا مصروف دسیسه بازی اختطاف سرقت مسلحانه ؟ این اداره ناکام پنجصد ریاست درتشکیل خود دارد وهرچه جوانای پُک ومتکبر پنشیری وکوچه گرد های لاابالی همه به اساس واسطه وشناخت وقوم وسمت تنظیم درین اداره جابجاشده اند این شرکت انحصاری باید لغو وبجایش یک اداره کشف ملی ساخته شود >

>>>   از مشاوریت محترم امنیت ملی تقاضا مینمائیم تا دوحمله مانند این را درپشاور هم پلان وعملی سازند تا پاکستانی ها بدانند ماهم کاری کرده میتوانیم

>>>   حالا باید وزیر داخله این حمله رابا شدید ترین الفاظ محکوم کند وریاست امنیت ناملی یا شرکت انحصاری پنشیر وردک بگوید ما از قبل آگاهی داشتیم!!!

>>>   دشمن ، را بإيد در هر جا از پا درآورد چون آمریکایی ها و گروهای پست صفت کاسه شوی نیز بالای کسی در طول تاریخ بنام سر نماز و سر نان خورد و تشناب رحم نکرده است.

>>>   ع وغ برای سند امضا کردن پیما ن تیار است تا زما نیکه ع وغ از بین نروند صلح نمی اید خا ط جمع باشید او مردم

>>>   مگر غیر از مسلح شدن مردم مخصوصا شیعیان علی الخصوص هزاره ها کدام راه دیگری سراغ دارید؟ اگر هر فرد نماز گذار مسلح میبود این حادثه با تلفات کمتر ختم نمیشد؟ آیا مسلح بودن مردم سبب جلوگیری چنین حملات ناجوانمردانه نمیشود؟ باز تکرار میکنم اگر کدام راه حل دیگر دارید لطفا ارایه کنید پیش از اینکه خدا نخواسته جنگ قومی و مذهبی در کشور شروع شود که نتیجه آن غیر قابل پیشبینی است.
عبدالله

>>>   کجاستند این عالمان دین، که علیۀ اعمال پیش پا افتاده تمام وقت فتوا می دهند، کنفرانس های خبری دائر می کنند و روی صفحه های تلویزیون سخنرانی میکنند، اما مقابل این عمل ضد انسانی طالب و داعش صدای خود را بلند نمی کنند.
مردم باید دیگر به خاطر حفظ جان خود به مساجد نروند. در قرآن آمده، جان نگه کردن فرض است. خداوند آنقدر بزرگوار است که عبادت هر بندۀ خود را در هر جای، در خانه، در کوه و صحرا می پدیرد.
این ملا ها باید بایکوت شوند.

>>>   از زمانیکه ترمپ ریس جمهو ر امریکا شده انتحاری در مسا جد می شود دلیل ان اینست که ترمپ مسلما ن را خو شندارد

>>>   جاي بسا شرم است كه مردم مظلوم ما بخاطر جنگ نيابتي ايران و سعودي در عبادتگاه ها و در هنگام نماز بخاك و خون ميغلتند. نميدانيم عواقب امر چه خواهد شد، آيا أمريكا أمن مساجد ما را بگيرد؟ مگر وظيفه حكومت ع و غ چيست؟ مردم اين حكومت ميخواهد افغانستان مانند سوريه بخاك برابر شود، باز آن وقت أمريكا و روسيه و ايران به موافقه ميرسند. اين حكومت نا كاره بايد از بين برود، اين ظلم حتي در حكومت طالب بالاي شيعه ها نشده بود.

>>>   همه میدانند که طالب و داعش و حزب اسلامی از یک ابخور اب خورده و تحت یک امر از بادارشان هستند واز روزیکه گلبیدین قدم ناپاک خود را به شهر کابل مانده انتحار و انفجار ها بیشر شده و دقیقتر از نظی هیچکس پوشیده نیست که گلبیدین نظر به دشمنی و بدبینی بیشتر که با کشور ایران دارد و در انجا نه ترور کرده میتواند ونه انتحار وانفجار با چنین انتحار وانفجار برای عقده گشایی اش از مردمان اهل تشیع ما که بضم قصاب کابل وابسته به ایران میداند چنین حملات خطر ناک را توسط افراد وابسته اش که در صف طالبان و داعش فعالیت جنایتکاران میکنند مرتکب جنایات نا بخشودنی را طراحی واز انطریق عملی میکند .

>>>   Najib Salam
من بار ها گفته ام كه هزاره ها در اين بازى هاى سياسى بازنده گان اصلى اند، افراطى هاى قبيله هزاره ها را به جرم هزاره بودن و شيعه بودن چندين چند قتل و كشتار مى كنند ، روزگارى در زمان حاكميت حزب دموكراتيك سليمان لايق نوشته يى در روزنامه حقيقت انقلاب ثور تحت عنوان حل مساله ملى داشت و در آن هزاره ها را حتا در فيصدى هم نياورده بود و اين باعث شد كه كشتمند از تيم نجيب برنجد كه در نهايت به ترور نافرجامش از سوى اعمال قبيله انجاميد و معيبوب شد.
هزاره ها در اين هفده سال به مقام هاى پوشالى حكومتى دل خوش كردندو نخبگان سياسى هزاره با آن كه توده هاى مردم شان با شجاعت برخواستند و عدالتخواهى كردند، هر از گاهى در پاى ارباب قبيله خم شدند و جنبش هاى مردمى خود را بى ماهييت ساختند.
اخيرن سرور دانش كه به نماينده گى از تبار هزاره به معاونيت رياست جمهورى دست يافته است ، با يك چرخش شرم آور اهداف رهبر هزاره ها را بناگوش كرد و در مقابل نظام نظام فدرال و غير متمركز كه مى تواند قدرت مردم را تمثيل كند و به استبداد قبيله خاتمه دهد، جنگ اعلان كرد.
تجارب كشتار اين هفده سال يكى پشت ديگرى نشان مى دهد كه اقوام غير پشتون در معرض پاكارى قومى قرار دارند و اگر همين گونه ادامه پيدا كند عواقبش وخيم تر خواهد شد.
تمكين كردن به حاكميت قبيله جز ادامه اين فاجعه نيست و دل خوش كردن به چند مقام پوشالى عسل ايست زهر آگين و كشنده . راه حل پايان دادن به اين نظام و اين حكومت است ، هر راهى ديگرى به اين دايره يى شيطانى ختم مى شود

>>>   ناراحت نباشید تمام فارسیوانها به خصوص هزاره عقل شان در پس پای شان است. امید است خیلی زود اصلاح شوند

>>>   آیا فاشیست های قبیله سعی دارند با وجدان خبیث خود شیعیان مظلوم کشور را نسل کشی کنند در یک ماه اخیر سه حادثه مشکوک خونبار برای شیعیان کشور اتفاق افتاده اول جوادیه هرات بعد میرزااولنگ سرپل و حالا مسجد امام زمان عج کابل اگر این طور پیش رود چه وضعی پیش خواهد آمد عده ای مکار بی وجدان با نقشه شوم خود شیعیان کشور را شهید میکنند و بعد میگویند ما با غم شما شریک هستیم خداوند عاملین جنایت و راضیان آن را در لعنتش گرفتار سازد در هر سه فاجعه طالبان اعلام برائت کرده دولت هم میگوید تقصیر ما نیست پس این جنایات کار اجنه بوده است؟!

>>>   آیا از نظر شما این افراد بی دفاع که درحال عبادت آن هم در مسجد مورد حمله قرار گرفتند کشته هستند یا شهید؟
شهید شدن گرچه در نزد خدا اهمیت دارد .اما اندکی احترام بگذارید چیزی نمی شود
علی

>>>   صالح: «داعش واقعی در افغانستان نیست»
حمله بر مسجد امام زمان را طالبان زیر نام داعش مرتکب شده اند.
سالهاست من یاد آور میشوم که داعش واقعی در افغانستان نیست. اینهایی که زیر نام داعش کشتار میکنند هسته ها و شبکه های طالبان اند که با گرفتن مزد بیشتر حملات بر هموطنان شیعه ما را سازمان میدهند. در ریشه هیچ فرق میان طالب و دعش وجود ندارد. هر دو از دید فکری و پایگاه حمایوی از یک نقطه آب میخورند.
صالح یاداورمی شود که در منطقه قلعه نجار ها بزرگ شده است و به یقین وی هیچ نوع اختلاف میان شیعه و سنی در آنجا وجود نداشته و ندارد .

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
#حقيقت_تلخ
منبع از وزارت صحت عامه كه نخواست اسم اش گرفته شود در گذشته هم در انفجار زنبق آمار را گفته بود اما كسى باور نكرده بود بعد به حقيقت مبدل شده بود بدون دروغ مطبوعات و دولت 187 نفر كشته و251 نفر هم زخى از ملكى و نظامى در رويداد قلعه نجار ها ثبت شده است.

>>>   با سلام
از این خبر بسیار ناراحت و غمگیم و افسرده شدم که چندی پیش هم در ولایت هرات در مسجد جواد نیز تروریستان جمعی از نمازگزاران را به شهادت رساندند.
گله من از تمام رسانه ها و ارتباطات جمعی این است که ما که مسلمانیم که کلمه شهادت بر زبان شما نمی آید و می گویید کشته شده اند آیا اینان کشته شدگانند یا شهید شدگان.
لطف نمایید به تمام رسانه ها بگویید و خودتان هم بگویید حتی یک سرباز فداکار وطن که کشته می شود توسط تروریستان و ضد حکومت مان به آنها شهید بگویید و کلمه شهادت را ضمیمه نامش گردانید.
و کسانی که ضد حکومت و ملت و مردم این سرزمینند که توسط نیروهای نظامی سربه کفمان کشته می شوند را کلمه به درد واصل شده اند را نسبت دهید.
تا روح شهدای افغانستان عزیز شاد گردد.

>>>   Ar
پنج نفر به انتحاری های افغانستان و
جهان دست دارند .
۱ گلبدین بدین رهبر انتحاری و نفر
پاکستانی ها در پشاور دستور از آی اس آی .
۲ کرزی زی دست خونین با برادر هایش طالب .
۳ اشرف غنی زی در انتحاری معاون گلبدین وجاسوس یهودی و امریکایی ها .
۴ حنیف اتمر جاسوس آی اس آی و انگلیس مشوره دهنده و سر گروپ طالبان در کابل .
۵ استنکزی جاسوس پاکستانی ها پشاور . وظیفه اش جابجا کردن انتحاری ها در هر نقطه افغانستان .
این ها هستند قاتلان مردم افغانستان و جهان .

و شریک انتحاری ها گلبدین بدین کرزی زی غنی زی حنیف اتمر و استنکزی میباشد . یک گپ بسیار مهم که چرا تمام انتحاری ها سری قوم تاجیک هزاره و ازبک میشود و چرا یک انتحاری سری مردم پشتون تا به امروز نشده . ببینین دوست ها عزیز که این انتحاری کاری خودیشان اس حالا دیگه خوب افشا شدن . و حالا میخواهند که تمام اقوام افغانستان را نابود کنند و تنها خودی پشتنو ها بانند در افغانستان و بس شما ببینید که چقدر این قوم پشتون مردم بد هستند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
فکر میکنید شعار هزاره به قبرستان، تاجیک به تاجیکستان وازبیک به ازبیکستان شوخی است.
فاشیست ها در حال تطبیق پروژه های کثیف عبدالرحمانی هستند.
اینها اهداف و برنامه های خود را از آدرس های مختلف در حال تطبیق هستند گروهی از آدرس اسلام و گروهی دیگر از آدرس تکنوکرات و روشنفکران و گروهی زیر آدرس جامعه مدنی و در صورت کل شمشیر به دست هستند.
ادعای مالکیت دارند که اینها مالک و اکثریت هستند.

>>>   حملات به مساجد اهل تشيع و به نماز جنازه ، حمله به اجتماعات بزرگ مردمي كار طالبان وحشي است، داعش اي در كار نيست،

قتل مردم شمالي و قتل مردم مزار و يكه اولنگ كشتار بي رحمانه مردان ، زنان و كودكان توسط طالبان را اگر نوجوان امروزي نمي دانند ما و نسل بزرگتر ما شاهدان زنده آن بوديم و مَي دانيم، واقعيت تلخ اين است طالبان به بيشتر از هر چيزي به ستيزي مذهبي و كشتار قومي باور دارد و متعهد است تا دين و افغانستان !

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
گلبدين در پيام عيدي سال ١٣٩٢ خود هموطنان عزيز هزاره ي ما را به نسل كشي تهديد كرده بود. احتمالا بسياري ها فرموش كرده باشند.
حکمتیار به هزاره‌ها هشدار داده بود که "آنروز فرا خواهد رسید که مردم مظلوم افغانستان برای احقاق حقوق غصب شده شان کمر ببندند و در آن زمان در هیچ گوشه کشور پناه‌گاهی برای خود نخواهند یافت. بعضی از آنها به ایران فرار خواهند کرد و ایران هم با آنها سلوک وحشیانه و بیرحمانه خواهد کرد."

>>>   سجده ها و سجاده های خونین نمازگزاران بی دفاع کابل که در جمعه خونبار پایتخت، رقم خورد، آخرین مورد از توالی فاجعه باشد. تروریست ها و حامیان شناخته شده آنها با اراده های محکم، عزم کرده اند تا انتقام شکست های مفتضحانه و خونین شان در عراق و سوریه را از شیعیان بی دفاع افغانستان بگیرند؛ اهدافی آسان برای نیاتی شوم نخواهدرسید.

>>>   تسلیت میگم به همه شیعیان مظلوم کابل و هرات و سرپل و کل افغانستان
و همه مردمان افغانستانی که خود را شریک غم این برادران ستمدیده میدانند و دلشان محزون است.
سه جنایت اخیر دل همه انسان های آزاده را محزون ساخت خداوند جانیان و قاتلان را لعنت کند و از انها انتقام گیرد.
امیرعلی از ایران

>>>   مردم مومن وملیت محروم ومظلوم هزاره باید،امنیت ودفاع ازجان خودهارا درهرجا وهرمکان بیگیرند فاشیستان تاریخی اتمر،غنی،ستانکزی وامثالهم برای محو ونابودی ملیت مظلوم ومحروم مناطق مرکزی برنامه وپروگرام های خاص و خطرناکی دارند.درین هیچ جای شک نیست.الا لعنت الله علی القوم الظالمین

>>>   این حادثه های اخیر قلب همه شیعیان را سوزانده است
در افغانستان سالهاست عده ای فاشیست افراطی به نام دین شیعیان ما را نسل کشی میکنند و اخیرا شهدای روشنایی جوادیه هرات میرزااولنگ سرپل و مساجد کابل و... ما را مصیبت زده کرد .در یمن نزدیک سه سال است بی گناهان مظلوم بالایشان بمب ریختانده میشود و مدارس و مساجد و خانه ها و کارخانه ها را همه را نابود کردند و بیماری وبا جان بسیاری مردم را گرفته است در سوریه یک نسل کشی بی سابقه بالای شیعیان مظلوم شهرهایی فوعه و کفریا در جریان است و این مردم شیعه حتی نتانسته اند صدای خود را به گوش جهان برسانند در بحرین سالهاست شیعیان را میکشند و این کشور توسط آل سعود اشغال نظامی شده و علمایشان را دزدیده اند در شرق عربستان رژیم وهابی آل سعود در حال تخریب منازل شیعیان است و برخی مناطق شیعه نشین را با خاک یکسان کرده است در پاکستان سالهاست شیعیان مظلوم پشتون در شهرهای پیشاور و پاراچنار توسط طالب و داعش شهید میشوند
شیعیان هزاره ما در کویته هر چند ماه بالایشان عملیات تروریستی میشود در نیجریه چند هزار شیعه را کشتند و رهبرشان را کور کردند و زندان کردند به همین قسم در بیشتر کشورهای جهان بالای شیعیان ظلم میشود
البته ما هم از کشتار برادران اهل سنت بدست گروه های داعشی وهابی افراطی در همه جهان اسلام ناراحت میشویم و در ریختانده شدن خون هر انسان بی گناهی غمناک میشویم اما ایکاش بسیاری از برادران اهل سنت برخی از علمایشان در این جنایات سکوت نمیکردند
و هم از حقوق شیعیان دفاع میکردند.
ای حضرت حجت بن الحسن عج ما از خداوند دعا میکنیم ظهور شما را برساند و بعد از اینکه زمین پر از ظلم و جور شده طعم عدالت و توحید حقیقی و اسلام واقعی را بچشیم که ما از این اسلام دروغین داعش و طالب و وهابی آدم کش خسته شدیم و چه قدر در دریای خون جان دادیم😢😢😢
فاطمه کابلی

>>>   >>> Ar
پنج نفر به انتحاری های افغانستان و
جهان دست دارند .
۱ گلبدین بدین رهبر انتحاری و نفر
پاکستانی ها در پشاور دستور از آی اس آی .
۲ کرزی زی دست خونین با برادر هایش طالب .
۳ اشرف غنی زی در انتحاری معاون گلبدین وجاسوس یهودی و امریکایی ها .
۴ حنیف اتمر جاسوس آی اس آی و انگلیس مشوره دهنده و سر گروپ طالبان در کابل .
۵ استنکزی جاسوس پاکستانی ها پشاور . وظیفه اش جابجا کردن انتحاری ها در هر نقطه افغانستان .
این ها هستند قاتلان مردم افغانستان و جهان

>>>   گورستان تاریخ ، تنها جایگاه شایسته نظام استثمارگران و حافظین و مدافعین آن است.
از جاغوری

>>>   در نتیجه برای از بین بردن فجایعی نظیر گور خوابی هیچ راهی به جز برانداختن این نظام سرکوب گر و مولد فقر و گرسنگی و بی خانمانی و به گور سپردن دولت وحدت ملی ع و غ نیست.

>>>   طالبان وداعشی های لعنتی هیپنوتیزم شده و مانند روبات عمل می کنند ،چیزی از انسان و انسانیت ،شعور ،وجدان ،تمیز و تفکر در نزد آنها وجود ندارد ، یک ماموریت دارند که کشتن است ،خداوند همه قربانیان این حادثه المناک را غریق رحمت کند و هزاران لعنت بر مسببین و سازماندهگان این جنایت ها . اما دفن قربانیان در محوطه کوچک این مسجد و نزدیک محلات رهایشی کار درست نیست ،کاش در دامنه یک تپه دفن می شدند وبنای یادگاری نیز بیاد این شهیدان درست می شد.
شمس تمنا

>>>   تسلیت می گویم به شیعیان افغانستان.
ا.س از تهران

>>>   ‍ لطیف پدرام:

بسمه تعالی
تصاویر جانسوز و غمبار هموطنانم را در میرزاولنگ دیدم. آن چه دیدم فراتر از تلفات نظامیان متخاصم در میدان های جنگ است. این نسل کشی است جنوساید است. تسلیت گفتن دردی را دوا نمیکند باید تدابیر جدی اندیشید. من در باره ی این اتفاقات و روش ها و استراتیژی های پیش گیرانه ی که باید اتخاذ میشد هفده سال است که سخن میگویم. در باره ی این تدابیر و راه حل ها به مناسبتی در منزل استاد خلیلی نظریاتم را گفته بودم. و همین گونه با همه ی سران ای که حالا سر و صدا به راه انداخته اند. به هر حال نمیخواهم به آن بحث ها و گفته ها بپردازم اما به صراحت میگویم لبه ی تیزی نبرد های داخلی افغانستان متوجه هموطنان شیعه مذهب ما است. گروه ها و نیرو های جنگی ای که در عراق و سوریه شکست خورده اند به فکر انتقام جویی و کشتار شیعه ها در افغانستان شده اند.خطر بسیار جدی است و شیعه های افغانستان آماج اصلی این حملات و خطر ها اند. رژیم کابل آشفته تر و ناتوان تر از آن است که بتواند از این کشتار ها جلوگیری کند. در عین حال دستگاه امنیتی و دفاعی رژیم مالامال از نیروهایی است که تفکر داعشی دارند. و در میان این نیرو ها کم نیستند افراط گرا هایی که شیعه ها را حتا مسلمان نمیدانندو طبعا مایل به دفاع از اهل تشییع نخواهند بود. مناطق هزاره نشین باید خود به فکر دفاع از خود باشند و چهار چوب های حقوقی و قانونی آن را و ساختار های امنیتی آن را خودشان باید تعیین کنند. وبرای ایجاد ساختار هایی که خود تصمیم گیرنده باشند و بودجه داشته باشند اندیشه کنند، ورنه فردا دیر خواهد بود. برای همه ی شهدا درود میفرستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است