نور: یکبار دیگر ضعف مدیران امنیتی ثابت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137714 منبع: پرینت

حمله تروریستی به مسجد جامع امام زمان کابل ضعف مدیریت امنیتی را ثابت کرد.

عطا محمد نور، والی بلخ در خصوص حمله به مسجد امام زمان کابل با تاکید بر اینکه حکومت مکلف به تامین امنیت مساجد است می گوید که حمله روز جمعه 3 سنبله 96 بر مسجد امام زمان ادامه حرکت های غیر دینی و غیر انسانی همان شرف باخته هایی است که برای جنگ مذهبی مزد می گیرند.

نور بار دیگر بر تغییر راهبرد و مدیران نهادهای امنیتی تاکید کرده و بیان کرده است که ضعف مدیران امنیتی، یکی از عوامل نا امنی ها در کشور است و ضعف مدیریت و نبود برنامه سبب شد که مردم متدین برای بار چندم از همان یک نقطه آسیب پذیر شوند.

گسترش حملات نه تنها بر مساجد و مکان های عمومی که بالای مقر قول اردوها و شفاخانه های نظامی همواره مصداقی بر بی کفایتی سران نهادهای امنیتی گفته شده است. هر چند که موضوع حمله به شفاخانه نظامی 400 بستر، سبب برکناری وزیر دفاع وقت شد اما برنامه رویدادهای هراس افکنانه با مسووولیت گروه های داعش و طالب همچنان توسط آنان با قوتی بیش از پیش در کشور پیش برده می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد امام زمان
عطامحمدنور
نظرات بینندگان:

>>>   مقصد نور شرکت انحصاری پنشیر وردک ( ریاست عمومی امنیت ناملی ) است که هیچگاهی نتوانست حمله اشرار را پیش از وقوع کشف وخنثی کند جز اینکه بدروغ نمبرپلیت یک موتر را نشان دهد که ما دستگیر کردیم ، اگر پولیس ملی نباشد اینهلارا آی اس آی دست بسته از داخل شعبات شان می برد اینها برای دسیسه بازی خوب ماهر هستند هرمکس راکه خلاف خود دیدند تهمکت ترورست وطالب بزنند وصد دسیسه جور کنند

>>>   وقتیکه تمام افغانستان را چور کردید و وحالا نیز چور میکنید چرا از غار موش بییرون نمیشوید و در خط اول نمیجنګید از جمله سرلن نظآمی یکی شما دزد هم هستېد خود تان مانند سخنان تان بی کفایت هستید.

>>>   Ariaie
به برادرم اهل تشيع پيشنهاد دارم:
شكى نيست كه تروريستان دشمنان همه مردم و اقوام اند و از كشتن انسان هاى بيگناه لذت برده و قتل مردم را عامل سعادت اخروى مى دانند. در اين ميان انها براى قتل عام اهل تشيع نسبت به ديگران به زعم خودشان يك دليل بيشتر دارند و ان مذهب تشيع است. اين بدين معنى است كه احتمال حمله بر شما بيشتر از هر كسى و هر قومى ديگر است. بناً تا شرايط همين است و وضعيت بهبود نيافته از اجراى نماز هاى جماعت، اجتماعات مذهبى و مراسم هاى دسته جمعى در مساجد ، تكايا و غيره عجالتاً خود دارى نماييد . براى هر مسلمان قبل از هرچه حفظ جان فرض است و با جمع شدن در چنين مكان هاى در روز هاى جمعه و ديگر مراسم مذهبى خود را هدف اسان براى انها نسازيد .. شما ميتوانيد در مكان هاى ناشناخته نماز هاى مانند عيد و جمعه را نيز برپا كنيد و اگر برپا هم نكنيد با توجه به جدى بودن خطر شخصاً باورم اين است كه گناه نكرده ايد!

>>>   داعش واقعی در افغانستان نیست»
حمله بر مسجد امام زمان را طالبان زیر نام داعش مرتکب شده اند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
فکر میکنید شعار هزاره به قبرستان، تاجیک به تاجیکستان وازبیک به ازبیکستان شوخی است.
فاشیست ها در حال تطبیق پروژه های کثیف عبدالرحمانی هستند.
اینها اهداف و برنامه های خود را از آدرس های مختلف در حال تطبیق هستند گروهی از آدرس اسلام و گروهی دیگر از آدرس تکنوکرات و روشنفکران و گروهی زیر آدرس جامعه مدنی و در صورت کل شمشیر به دست هستند.
ادعای مالکیت دارند که اینها مالک و اکثریت هستند.

>>>   حملات به مساجد اهل تشيع و به نماز جنازه ، حمله به اجتماعات بزرگ مردمي كار طالبان وحشي است، داعش اي در كار نيست،
قتل مردم شمالي و قتل مردم مزار و يكه اولنگ كشتار بي رحمانه مردان ، زنان و كودكان توسط طالبان را اگر نوجوان امروزي نمي دانند ما و نسل بزرگتر ما شاهدان زنده آن بوديم و مَي دانيم، واقعيت تلخ اين است طالبان به بيشتر از هر چيزي به ستيزي مذهبي و كشتار قومي باور دارد و متعهد است تا دين و افغانستان !

>>>   Rezaei
دست داشتن آصف مهمند و حکمتیار در حمله تروریستی دیروز مثل روز روشنه
خود مهمند اعتراف کرده که مهاجمان پشتون دیروز انتقام شکست طالبان در بلخ را گرفته اند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
گلبدين در پيام عيدي سال ١٣٩٢ خود هموطنان عزيز هزاره ي ما را به نسل كشي تهديد كرده بود. احتمالا بسياري ها فرموش كرده باشند.
حکمتیار به هزاره‌ها هشدار داده بود که "آنروز فرا خواهد رسید که مردم مظلوم افغانستان برای احقاق حقوق غصب شده شان کمر ببندند و در آن زمان در هیچ گوشه کشور پناه‌گاهی برای خود نخواهند یافت. بعضی از آنها به ایران فرار خواهند کرد و ایران هم با آنها سلوک وحشیانه و بیرحمانه خواهد کرد."

>>>   او مردم بیا ید از همین دو رهبر ضعیف بگذرید یعنی از ع و غ اگر می خو اهد امنیت تا ن تا مین شود شیرمرد بلخ نور صا حب را زیم بسازید و ارام می شود

>>>   ازطرف غنى مجازات ميشوند اگر جلو واقعات رابگيرند ميگويد درهر جنگ كه دشمن را بگزارند كه خوب فعاليت كند همه ورگان ها امنيتى را غنى بخششميدهد٠

>>>   در جواب «به برادرم اهل تشیع پیشنهاد می نمایم» می گویم: برادر! به جایی اینکه برادر شیعه ات را خطاب کنی که دست از انجام مراسمهای دینی اش بردارند، به دولت و حاکمان فاشیسم ارگ و جاسوسان «آی اس اس» در امنیت ملی خطاب کن و به آنها بگو: که ما برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع هستیم و به هیچ مزدور و بیگانه پرستی ایجازه نخواهیم داد که میان ما تفرقه بیندازد.
برادر! مردم مسلمان افغانستان، باید به اماکن مقدس و مراسمهای مذهبی ایشان حضور پیدا کرده و شرکت کنند و با حضورشان پوز جنایت کاران قرن 21 را به خاک بیمالند. در مقابل، وظیفه دولت مردان و نیروهای امنیتی است که امنیت مردم را بگیرند و در اثر امنیت، آرامش را در میانه خانه و شهر و اماکن مقدسه، حاکم نمایند.
ض.

>>>   این حرف ها فائیده ندارند۰ اوغان ها دست از تمامیت خواهی و وحشت بر نمیدارند۰ فقط تمام قوم های غیر اوغان باید متحد شوند و حساب خود را یکسره از حساب این اوغان های وحشی و غول برای همیشه جدا کنند۰ تجزیه بین اوغان و اتحاد غیر اوغان ها راه حل است۰
هزاره، تاجیک، اوزبیک، ترکمن، بلوچ، پشه ئی، ایماق، و بقیه غیر اوغانها اگر متحد نشوند دانه دانه و یکه یکه بدست اوغان وحشی قتل و نابود میشوند، هویت شان ازبین برده میشود، و زیر نام دروغین افغان اولاد اولاد شان برده اوغان میشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است