کشتار شیعیان در افغانستان منحوس است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137723 منبع: پرینت

پديده "كشتار شيعيان" در افغانستان مثل پديده منحوس "داعش" همزاد و قرين چيزي به نام "حكومتِ وحدت ملي" است كه با آوردن حكمتيار در بازي، تشديد گرديده است. متاسفانه گروهى را بر سرنوشت مردم حاكم گردانيدند كه در ازاي حفظ قدرت و موقف شان، خون مردم را به خراج گذاشته اند و حاضر اند تن به هر كاري بدهند اما قدرت همچنان در دست شان محفوظ بماند.

به روح شهداي حادثه المناك حمله بر مسجد امام زمان درود مي فرستيم و به مجروحان از درگاه خداوند منان شفاي عاجل استدعا مي كنيم. رشادت و قهرماني نيروهاي شجاع امنيتي مان در نجات گروگان ها، قابل تقدير و ستايش است. نه آن طوري كه ستون پنجم و تروريستان مي پندارد، نه داعش پيروز مي شود و نه موفق به كاشت بذر تفرقه مذهبي در اين ملك مي شوند.

محاسبه تروريستان سفاك و بزدل مطلق اشتباه است. همه با هم قاطعانه كنار هم بمانيم تا رو سياه گردد آنهايي كه خون مردمان مظلوم و بي دفاع اين سرزمين را معامله كرده اند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد امام زمان
کابل
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   اتحاد شیعه و سنی باید حفظ شود تا سیه روی گردد آن که در او غش باشد.

>>>   Salam
تشويش نكنيد ، دو سه روز بعد حافظه ما دو باره پاك مى شود و اين خون ها را فراموش مى كنيم و باز همان غنى است و همان اتمر و آقاى حكمتيار و هم ما كه دنبال اينها روان ايم و وزراى شان تبريك مى فرستيم و جز همين حكومت و همين حاكمان جهان مان خالى خواهد بود و همه چيز به اشاره ارگ و سفارت امريكا خواهد چزخيد ، هفده سال چنين بود و هفده سالهاى ديگر هم چنين خواهد بود . وقتى جنبش روشنايى با غنى نشست و رستاخيز تغيير جاده افتتاح كرد و بازمانده گان و ياران كشته شده ها همسفره قاتلان شدند با آنها پيك بلند كردند ما كى باشيم كه خمار مبارزه باشيم .
ايكاش مردم داشتيم !

>>>   داعش وجود ندارد
جنایت را حزب اسلامی و طالبان انجام داده اند

>>>   در حادثه دیروز قرآن ها سوخت...
آیا سوختن قرآن نزد ملاهای ....به اندازه "کنسرت" اهمیت دارد تا تظاهرات کنند

>>>   بهروز جلال آبادی
در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید

>>>   این از بلوغ فکری مردم ماست تا فریب انسان های فریب خورده را نخورند.
هر قدر ظالمان قدرت های ناجوانمرد بخوهند تفرقه ایجاد کنند. ان شاءالله که ناکام خواهند ماند.
ما همه یک ملت هستیم و باهم خواهیم ماندو این اتحاد مارا کسی نمیتواند بشکند.
ما همه باهم در هر شرایط یکجا هستیم و با جان و دل از هم دفاع میکنیم.
محمد علی رمضانی

>>>   باسلام
خدالعنت کنه کسی که خون بی گناهی رو میریزه
برادران وطن داران فقط با اتحاد ما پیروز میشیم
نه شیعه نه سنی فقط اتحاد
تا وقتی ما اتحاد نداشته باشیم هیچی نداریم
نسل قدیم این کشور رو این مدلی به ما داده ای نسل نو افغانستان ای عزیزان ما نسل نو با اتحاد خودمون ففط پیروز میشیم
ره امید افغانستان اباد را امنیت و با قدرت منطقه ای
صادق هستم از ایران خراب شده

>>>   یگانه راه موثر برای از بین بردن این همه جنایت، همدستی و هم نظری اقوام تاجک ، ازبیک و هزاره است و بس چون این 3 طایفه در طول نزدیک به 3 قرن است که تحت استثمار افغانها قرار دارند البته این 3 طایفه بعد از قتل عام شدن ها تحت سیطره افغانها( سیاسیون و قدرت طلبان شان ) قرار گرفته اند متاسفانه امروز افغانها خود را مالک این خطه میدانند و اقوام دیگر را مهاجر ، هر وقت هم لازم دانند فریاد میزنند که مهاجر ها بروید به کولاب ، ازبکستان و ..اما کدام احمق باشد نداند که افغانهای ساکن در بخشهای از ولایات مرکزی ، شمال ، شمالشرق و غرب کشور ، کابل و خیلی نقاط دیگر از دوران احمد خان ابدالی الی اکنون به مرور از شرق و جنوبشرق کشور به مناطق متذکره منتقل شده اند و همین اکنون در مناطق مذکور معروف به ناقلین هستند و ناجوانمردانه بر علیه صاحبان اصلی منطقه توطئه و دسیسه نموده و آرامش شانرا از بین میبرند .در شرایط حاضر آنچه مهم و قابل توجه است این است که باید دنبال شناخت آن عامل یا عوامل باشیم که سبب خمودی و جمودی ساکنین بومی شده و هیچ اعتراصی که مانع انتقال افغانها به سرزمین آبا و اجدادی شان شده یا منبعد شود نکرده و نمیکنند و در مقابل ستمگری شان تقریبا سکوت پیشه مینمایند لذا اگر عوامل شناخته شد آنوقت به رفع آن پرداخته و به آسانی موفق به بیرون راندن آنها خواهیم شد در غیر آن زادگاه مردم بومی روی آرامش را نخواهد دید چون این جماعت افغانها اکثریت شان زمینه تروریست شدن را دارند که هیچ بدبختانه تروریست های خارجی را هم در خانه و قریه خود اعاشه نموده و برای شان مکان زندگی و امنیت فراهم میکنند . اما عوامل :
عوامل زیاد وجود دارد تا سیاسیون افغان از آن عوامل برای تفرقه و جدا سازی اقوام غیر افغان کشور استفاده کنند مثل تبلیغات منفی از زبان یک قوم بر علیه قوم دیگر و خیلی موضوعات اینچنینی اما از دید اکثر آگاهان امور مهمترین عامل ، سوء استفاده از عقاید مذهبی مردم میباشد.دست هایی چند ملا احمق جیره خوار را استخدام نموده و توسط آنها به تفرقه مذهبی دامن میزنند ، سنی و شیعه را به جان هم می اندازند و خود شان از فرصت استفاده کرده نقشه های خاینانه شانرا تطبیق مینمایند. اگر شیعیان به خصوص شیعیان هزاره دست رد به سینه هزاره های سنی و اسماعیلی و سنی های تاجک و ازبیک بزند آنهم به خاطر اراجیفی که از ملایان جاهل و رهبران نوکر منش خود میشنوند یا برعکس تاجک و ازبیک سنی مذهب تحت تاثیر اراجیف ملا های متعصب خود که معلوم نیست از کدام کشور دستور میگیرند قرار بگیرند و با استفاده از اصطلاحات چون مشرک ، روافض به شیعیان توهین کنند یا تحت تاثیر رهبران سیاسی خود که در شر اندازی کمتر از ملا های متعصب نیستند قرار بگیرند آنوقت مطمئن باشند که به مرور توسط همین افغانها به جایی ارسال گردند که همیشه تاجکان ، هزاره ها و ازبیک ها را به گسیل به آنجا ها تهدید مینمایند. هموطنان! فقط ملا های را که با چرندیات خود سبب تفرقه بین اقوام میشوند و رهبران را که به خاطر منافع خانوادگی شان با دولت سازش میکنند از خود برانید و فارغ از اعتقادات مذهبی دست هم را فشرده و اتحاد نمائید آنوقت نه تنها شما بلکه آنعده افغان های مظلوم که هیچ سر و کاری با سیاسیون ستمگر خود ندارند و همه روزه در حملات انتحاری به مانند دیگر اقوام شهید میشوند نیز به آرامش خواهند رسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است