شورای صلح، بی معناترین نهاد موجود می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137728 منبع: پرینت

دشمنان صلح و امنیت، مانند آنچه روز جمعه (4 سنبله 96) در کابل انجام دادند؛ همه روزه دست به جنایت می‌زنند اما عجیب آن‌است که دولت پول‌های گزافی را برای کنار آمدن با این جانیان به‌هدر می‌دهد؛ کسانی که هرگز اعتقادی به صلح ندارند!

به‌نظر من بی‌معناترین نهادی که تا کنون ایجاد گردیده، همین شورای صلح است و بهتر آنکه هر چه عاجل‌تر ملغا گردد و پول‌های آن به دسترس نهادهای کشفی و استخباراتی قرار گیرد!

مشکل اساسی دیگر، نبود یک تعریف مشخص از دوست و دشمن است. اوضاع کشور را به‌حدی پیچیده ساختند که واقعاً نمی‌توانی دوست و دشمنت را تشخیص بدهی. یک زمانی دو بیرق سبز و سرخ در تقابل هم قرار داشتند و صفوف مشخص بود اما حالا همه‌ رنگ‌ها در هم آمیخته، از درون ارگ تا دورترین نقاط! و تا زمانی‌که حدود رنگ‌ها مشخص نگردد؛ بعید به‌نظر می‌رسد که روی آرامش را کسی ببیند!

مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
مسجد امام زمان
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
تشويش نكنيد ، دو سه روز بعد حافظه ما دو باره پاك مى شود و اين خون ها را فراموش مى كنيم و باز همان غنى است و همان اتمر و آقاى حكمتيار و هم ما كه دنبال اينها روان ايم و وزراى شان تبريك مى فرستيم و جز همين حكومت و همين حاكمان جهان مان خالى خواهد بود و همه چيز به اشاره ارگ و سفارت امريكا خواهد چزخيد ، هفده سال چنين بود و هفده سالهاى ديگر هم چنين خواهد بود . وقتى جنبش روشنايى با غنى نشست و رستاخيز تغيير جاده افتتاح كرد و بازمانده گان و ياران كشته شده ها همسفره قاتلان شدند با آنها پيك بلند كردند ما كى باشيم كه خمار مبارزه باشيم .
ايكاش مردم داشتيم !

>>>   بهروز جلال آبادی
در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید

>>>   همه میدانند که ارگ با گلبیدین راکتیار بنام مصالحه یک سند کاملا امتیاز دهی را از طریق شورای صلح به امضا رساندهدف ازین کار صلح نبوده بلکه اوردن یک دفتر ای اس ای همراه با جاسوس کلان ای اس ای بنام گلبیدین در مرکز شهر کابل بوده و تقابل با اقوام غیر پشتون و همچنان تسهیل و تجهیز ترورستان از طریق همین دفتر و رساندن ان بجای مشخص شده توسط همین دفتر و علاوتا تبلیغات نادرست بر ضد قوم تاجیک و ازبیک و هزاره و نفاق افگنی اقوام ساکن در کشور بنام های مختلف است و از روزیکه همین ملحد خبیث گلبیدین در شهر کابل جابجا شده با افراد تا دندان مسلح ان ما و شما شاهد ده ها حملات انتحاری و انفجاری در داخل شهر کابل و قتل صد ها کابل نشین هستیم که بیشتر حملات انتحاری در مساجدوتکیه خانه ها مردم اهل تشیع و مناطق مزدهم شهر انجام شده و هنوز هم دل قصاب کابل هم مانند راکتپراگنی های گذشته اش بحال مردم نسوخته بلکه دشمنی ان بیشتر از پیش گردیده که نه تنها همین جاسوس ای اس ای درین جنایت سهیم است ارگ نشینان نیز مسول این جنایات هستند که زمینه ساز چنین کار شده اند .

>>>   دوستان گرامى همه روزه پيش چشم ما سربازان وافسران ماترور ميشوند چرا شهامت نوشتن واقعيت رانداشته باشيم.
قرارمعلومات موثق درساحه قدرت طالبان جسد هاى سربازان
تيزاب پاشى ميشوندانهارا مرتد ميگويند هيچ كس حق اداى
نماز جنازه براى شان ندارند فقط بايد در يك گودال انداخته
شوندبالاى شان خاك بى اندازند. امادرساحه حكومت، مرده طالب ترورست را طالب جان ( شهيد ) ميگويند ومراسم ويژه برايش ميگيرند.
عبدالظاهر ظهموری گرامی

>>>   اگربجای گلبدین حکمت‌یار آقایان خلیلی و دانش بودند, (فراری, تیزآب پاش, تروریست, قاتل ده‌ها هزار تن کابلی, برادر خواند تروریستان طالب, وضعیت چگونه می‌بود؟
مرتضی جلالی

>>>   سکوت حکمتیار واتمر در پی حمله تروریستی به مساجدکابل هرات وجنایت میرزالنگ!!
در حمله گروه تروریستی داعش که روز گذشته به نمازگزاران شیعه در کابل صورت گرفت دست‌کم حدود 40 نفر شهید و 90 تن دیگر زخمی شدند.
این حمله وحشیانه که از سوی گروه تروریستی داعش صورت گرفت واکنش‌های گسترده‌ سیاستمداران افغان، جامعه علما و کشورها را در پی داشت اما بار دیگر «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی در برابر این جنایت سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی در صفحات رسمی وی در توییتر، فیسبوک و دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به چشم نمی‌خورد.
همچنین «گلبدین‌حکمتیار» که به کوچکترین موضوع در این کشور واکنش نشان می‌دهد نیز در امر محکومیت حمله داعش به نمازگزاران سکوت اختیار کرده است.

>>>   هموطن گرامی:
شورای صلح راملامت نکنید،کسانی راموردسوال قراردهیدکه این شورا راتاسیس کرده وباعث دوام آن شده اند،اشارات من دراین رابطه اینطوراست:
1 - درمخاصمات ودشمنی وجنگ معمولاقاعده این است که طرف سومی که جانبدارهیچیک نباشد میانجی میشودوبین دوطرف پیشنهادصلح وآشتی میکند،امادرکشوردربدرماکسانی پیشقراول صلح میشودکه هنوزهم خنجردشمنی باجانب مقابل رادردست دارد،شورای صلحی که رئیس آن توسط جانب مقابل سلاخی میشودوبدنش درآتش وباروت کینه میسوزدازین نام چه تعبیری میتوان داشت.
2 - ترکیب شورای صلح رابا بگروندشان مطالعه کنیدشامل چه کسانی میشود،مهره های ازکارافتاده وباردوش حکومت فقط برای گرفتن پولها،مصارف،موترهاوبادیگاردان، ومعاشات کذایی دربدل خواب کردگی واستراحت شان میگیرندوچنان درمانده شده اندکه حالاخودشان هم شاید به این طفیلی بودن دربرابرمردم احساس شرم کنند.
3 - آقای خلیلی دربعضی محافل ومجالس مانندآهوی تیزتگ بایک لشکربادیگاردچنان رفتارگفتارمیکند گویاازکشتاروقتل گروهی ودسته جمعی مردم حتی درمساجدکابل هم بیخبراست،هرروز چوکی شاهانه وعباوقبای بزرگی وضیافت های پرهزینه ریاست صلح رادرملاقاتهابادوستان واندیوالان ازتلویزیون نگاه به چشم مردم میزندوهرگزازخودش نمیپرسد که من چه کاره استم واین سرمایه های ملت راچراحیف ومیل میکنم.
4 - فرض کنیددولت بسیارشفقت کرده وبخاطریکه شما بیکارنمانده باشیددراین چوکیهای بیمعنامقررشده اید،شماخومعاون رئیس جمهوربودید،رهبرحزب استید واستادهم استید،آیاچنین موقف وچنین خوردن وخرابات کردن مال ملت فقیروگرسنه راازدیدشریعت واخلاق درخورشان خود میبینید؟اگرمیگوئید نه پس یک کارمردانه کنید وازهمین صفحه تلویزیون نگاه ازین مقام مزخرف استعفاکنیدوازمردم معذرت بخواهیدونام تانرا درتاریخ وطن ثبت کنید.
5 - صلح این معنارامیرساندکه جنگ قطع شودوخون مردم دیگرنریزدوجان ومال مردم مصئون باشد،لطفاشماتعبیروتفسیرخودتانراازین شوری صلح که شمارئیس آن هستید برای مردم بگوئید.
6 - ترکیب شورای محترم عالی صلح درتفسیرها نخبگان ودلسوزان مردم افغانستان معرفی میشوند،اگراین موضوع واقعیت دارد چه دلسوزی تان شامل حال ملت شده است؟اگراین ادعاصحت نداردپس بساط تانراازجایگان نخبگان جمع کنید وبگزاریدکسانی که واقعا درآتش مظلومیت مردم میسوزند به صحنه بیایند وحد اقل دردهای مردم بگویند.
7 - ازروزیکه شماکمربندصلح کشوررابسته ایدشهکاریهای صلح تانرابا ارقام کشته شده های بیدفاع مردم مقایسه کنید وباززیرتابلوی شورای صلح بنشینید.
متاسفانه دولت وحکومت ما این شورای صلح راچنان درسایه مهربانی های خودقرارداده است که اگراینهاروزی به استعفاهم حاضرشوندآنها رابه عذروتمنادوباره به چوکیهای شان خواهدنشاند.
8- یک واقعیت رافراموش نکنیدکه تاریخ هرپدیده راثبت میکند واین شورای صلح شماوعملکردشمارانیزثبت خواهدکرد،عاقلان صلاح کارخویش خود دانند.
هموطن شماازکابل

>>>   معلوم است که تشنه گان جنگ و چور و چپاول و دد های خون آشام که غیر از تجاوز به مال و نوامیس مردم کار دیگری ندارند، همیشه در تلاش مسلح شدن و یا تشویق به مسلح شدن هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است