انتحارکننده ها با برنامه بیگانگان تربیت می شوند
مردم افغانستان فهمیده اند کسیکه در مسجد اهل سنت بمب گذاری کرده است شیعه نبوده و هیچ سنی هم فکر نمی کند که برادر شیعه خود را به خاطر شیعه بودن بکشد. مردم می دانند که این فجایع از سوی بیگانگان رهبری می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137740 منبع: پرینت

مردم افغانستان هشیار تر شده اند و می دانند که این فجایع از سوی بیگانگان رهبری می شود.

ساعت یک و سی دقیقه ظهر جمعه افراد گروه داعش بر مسجد امام زمان، بزرگترین مسجد در ساحه خیرخانه (در قلعه نجارها در حوزۀ یازدهم شهر کابل) حمله کردند که در نتیجه تعداد زیادی از هموطنان نمازگذار که برای ادای فریضه نماز جمعه به مسجد آمده بودند، کشته و مجروح شدند.افراد انتحاری در موقع ادای نماز جمعه بر مسجد حمله ور شدند که در ابتدا یک انتحاری مواد انفجاری خود را در درب ورودی مسجد منفجر ساخت و دو پولیس محافظ درب ورودی را کشت و سپس بقیه مهاجمان وارد مسجد شدند. حمله کنندگان بر نمازگذاران تیر اندازی کردند و تعدادی را در حین ادای نماز کشته و زخمی کردند و تعداد دیگری را به گروگان گرفتند که پس از گروگانگیری درگیری سه ساعت بطول انجامید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سالم حسنی عالم دین در برنامه «همگام» در این مورد می گوید: این فاجعه بسیار بزرگ بود. از هر زاویه ای که به این قضیه نگاه کنیم، چه دینی و چه انسانی و اجتماعی چنین اعمالی محکوم است. آیه قرآن است که اگر کسی انسانی را بدون سبب و بدون دلیل شرعی بکشد، مانند این است که اقدام کرده است برای کشتن همه انسان ها یا بحث تخریب جامعه انسانی و ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه اسلامی همه اینها از دیدگاه اسلام محکوم است و هیچ گونه جایگاه دینی ندارد. متاسفانه چیزی که در اینجا دست ما را خالی می کند از همه آموزه های اسلام و هرچه آموزه های اسلام و هر چه آموزه های اسلام را بخوانیم و روایات و احادیث را مطالعه کنیم و هرچه از آیات و احادیث و روایات اسلامی بخوانیم و در اینجا هیچ تاثیری ندارد و آن به این علت است که کسانی که دست به این اعمال می زنند هیچگونه پایبندی به این مسایل ندارند. هیچگونه آشنایی و التزامی به مسایل اسلامی ندارند. کسانی که دست به این مسایل می زنند فقط از اسلام و آموزه های اسلام برای خودشان یک دست مایه ساخته اند.

وی، در خصوص گروه های تکفیری متاسفانه چنان مخاطبان خود را یا نیروهای خود را شستشوی مغزی می دهند که اینها جز خودشان هیچ کس را مسلمان نمی دانند حتی خانواده شان را کافر می دانند. ما مواردی داشتیم که شاگردان برخی از مدارس و برخی از همین مکاتب تکفیری پرور پدر مادر خود را کافر می دانستند و حتی حاضر نبودند با آنها نان بخورند. این مکاتب تکفیری در ذهن آنها نهادینه می شود که اینها جز خودشان و تفکرشان و غیر از همان مسیری که برای اینها مشخص شده هر مسیری را کفر می دانند، هر مسیری را فسق می دانند انحراف می دانند و کسانی را غیر از خودشان کافر می دانند و اعتقاد دارند که این افراد باید کشته شوند و اعتقاد دارند که اگر بکشی خیر کرده ای و اگر کشته شوی شهید می شوی.

حسنی ادامه داد: این گروه ها با این تفکرات افراطی جهان اسلام را جهنم کرده اند. امروز جهان اسلام در جهنم افراطیت می سوزد. این گروه ها جهان اسلام را ذلیل کرده اند. اما در شرایط فعلی چنان مغلوب جنگی است و چنان ما در یک فضای تاریک به کشتار همدیگر می پردازیم که همه مسلمان می کشند و همه هم به نام خدا می کشند. هر کسی که امروز در جامعه اسلامی سلاح بر می دارد و می کشد الله اکبر می گوید. همگی یا محمد می گویند، لااله الی الله می گویند. به نام خدا و پیروان محمد رسول الله در هر جایی با الله اکبر و محمد رسول الله همدیگر را می کشند. این اوضاعی است که برای ما از سوی دیگران درست شده است. وگرنه مردم جامعه افغانستان سال ها بوده است که در کنار هم با هر مذهبی به راحتی و بی مشکل زندگی کرده بودند.

این عالم دین در خصوص عوامل ایجاد چنین وضعی می گوید: در وحله اول، هدف برای دشمنان افغانستان همه مردم افغانستان است. فرقی نمی کند که مسجد مسجد اهل سنت باشد و یا مسجد اهل تشیع باشد. یا متعلق به چه قومی باشد. برایشان هیچ فرقی نمی کند. منتها در قدم دوم و برای اینکه بتوانند جامعه افغانستان را با همدیگر درگیر کنند و بتواند تشنج ایجاد کنند و بتوانند فاجعه را به دست خود مردم خلق کنند این قضایا را بوجود می آورند. تا حالا مردم افغانستان قربانی فاجعه بوده است. تا حالا هر فاجعه ای که چه در کنر چه در هلمند بوده و چه خوست و قندوز بوده در هر جایی قربانی فاجعه مردم افغانستان بوده است. خود مردم افغانستان دست به فاجعه نزدند. در قدم بعدی دشمنان مردم افغانستان می خواهند که با داغ کردن نفاق های مذهبی و قومی و شکاف های اعتقادی خود مردم افغانستان را درگیر ایجاد فاجعه ها بسازند. اما همه مردم افغانستان در همه شرایط ثابت کرده اند که به هیچ عنوان دشمنان با اینگونه توطیه ها نمی توانند مردم افغانستان را نسبت به همدیگر بدبین بسازند. مردم افغانستان در هر فاجعه ای هشیار تر شده اند و فهمیده اند که کسی که در مسجد اهل سنت بمب گذاری کرده است شیعه نبوده چراکه هیچ شیعه ای حاضر نمی شود که برود برادر سنی خود را در حال نماز بکشد و هیچ سنی هم فکر نمی کند که برادر شیعه خود را به خاطر شیعه بودن بکشد. درست است که اختلافات سیاسی و اعتقادی وجود دارد اما تا بحال در افغانستان میان مردم جنگ شیعه و سنی در نگرفته است.

وی در خصوص اینکه این فجایع از کجا منشا می گیرد گفت: متاسفانه این گروه های دهشت افکن خود را سلاح و ابزار بیگانگان ساخته اند که اینگونه فجایع را به بار می آورند. بیگانگانی که برای پیشبرد برنامه های خود از هیچ کاری دریغ نمی کنند و برایشان اهمیتی ندارند که جان هزاران نفر بی گناه و مردم عادی در این فجایع گرفته می شود.
حسنی تقصیر حکومت را در این قضایا چنین بیان می کند: حکومت هم در دو بخش در این قضایا مقصر است. یک، در حفظ امنیت شهروندان که واقعا ارگان های کشفی ما آن سعی لازمی را که باید کند نمی کند و همیشه بعد از حادثه می گوید که این حمله در کجا طراحی شده است و پلان از کجا بوده است. نوشداروی بعد از مرگ سهراب چه به درد می خورد؟ این کوتاهی ها وجود دارد اگر این کوتاهی ها وجود نمی داشت ما شاهد چنین فجایعی نبودیم. امروز دارلعلوم ها از دولت افغانستان معاش دریافت می کنند، تمام کادر و پرسنلش از دولت افغانستان معاش دریافت می کند اما انتحاری تربیت می کند. امروزه مدارس دینی در فضای افغانستان نفس می کشد اما چارت درسی شان چیزهایی است که در خارج از مرز تنظیم می شود. در این مورد هم دولت و وزارت حج و اوقاف مقصر است که نتوانسته است سیستم خوب و منظمی در این مورد به وجود بیاورد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد امام زمان
کابل
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   ۱۳۸ قبر برای قربانیان مسجد امام زمان! گویا این حکومت دیگر کاری ندارد و برای معامله با خون مردم ایجاد شده است!
Asghar Eshraq

>>>   Salam
حكومت قبيله يى را سقوط دهيد ، هر چه شود بدتر از اين نمى شود. ديگر راه حل نداريد .

>>>   عجب کشوری ،عجب مردمی و عجب حاکمیتی .
برای بریده شدن گوش یک شخص توطئه گر بصورت عاجل هیات حقیقت یاب تعین و دست بکار می شوند وهزاران تن غرض دادخواهی به جاده ها می ریزند ، ولی با کشتار و زخمی شدن بیش از صد انسان بیگناه توسط تروریستان ارگی و مرگی و آنهم در خانه خدا و در جریان عبادت جز با محکومیت لفظی به فراموشی سپرده می شود .
اینست حاکمیت افغانی ما
وای به حال مردم مظلوم و بی دفاع ما

>>>   داعیشی در افغانستان وجود نداره چند نفر را چتلستان به چهره داعیش حمایت میکنند داعیشی که در عراق و سوریه کمر تا حالا راست نکرده اینجا نمیتانند باشند فقط با نام داعیش همو طالبان و دشمنان افغانستان ظهور کردن و وحشت می افرینند

>>>   كدام داعش؟ فقط نام و بيرق را تغير ميدهند، طالب، داعش يا گلبدينى همه گويندگان يك زبان و بر ضد هزاره، ازبيك و تاجيك نسل كشى دارند. بدون همكارى ارگ، شوراى امنيت هيچكارى كرده نميتوانند.

>>>   Motaref
#فاجعه
دیروز 138 تن از هموطنان مظلوم‌مان توسط تروریستان طالب به‌شهادت رسیدند. امروز اما آقای غنی به‌جای این‌که مسوولین بی‌کفایت امنیتی را مورد مواخذه قرار دهد، بي خيال پشت میز كار خود نشسته و گزارش وزرای صحت عامه و حج و اوقاف را استعماع می‌کند.

>>>   یک سال قبل از امضای تفاهمنامه صلح، حکمتیار گفته بود. «رشد و بلند پروازی جامعه اقلیت هزاره برایم قابل قبول نیست». و امروز می بینیم که اون بیانیه با عملکرد طالب بنام داعش زیادی تصادفی شده..!! فکر نمی کنید که حکمتیار همون عبدالرحمن خان یا ملاعمر است؟
#احمد_شاه_فرید

>>>   سکوت حکمتیار واتمر در پی حمله تروریستی به مساجدکابل هرات وجنایت میرزالنگ!!
در حمله گروه تروریستی داعش که روز گذشته به نمازگزاران شیعه در کابل صورت گرفت دست‌کم حدود 40 نفر شهید و 90 تن دیگر زخمی شدند.
این حمله وحشیانه که از سوی گروه تروریستی داعش صورت گرفت واکنش‌های گسترده‌ سیاستمداران افغان، جامعه علما و کشورها را در پی داشت اما بار دیگر «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی در برابر این جنایت سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی در صفحات رسمی وی در توییتر، فیسبوک و دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به چشم نمی‌خورد.
همچنین «گلبدین‌حکمتیار» که به کوچکترین موضوع در این کشور واکنش نشان می‌دهد نیز در امر محکومیت حمله داعش به نمازگزاران سکوت اختیار کرده است.

>>>   قرآن های سوخته و سکوت شرم آور حزب اسلامی!
دوستان عزیز:آیا دفاع از آصف مهمند برای حزب اسلامی فرض است. یا از این قرآن های سوخته و مساجد ومکان های مقدس؟ حزب اسلامی بخاطر یک آدم بد اخلاق تظاهرات می کند.امروز کتاب مقدس مسلمانان به آتش کشیده می شود، حزب اسلامی و شورای علما و ملا امامان در برابر چنین جنایت واکنشی نشان نداده اند.
شاید از نظر رهبر حزب اسلامی سوختاندن قرآن شریف از جانب طالب و داعش مشکلی ندارد؟
نظر خود را در این مورد بنویسید!

>>>   شیعه وسنی باهم برادراسلام اند هرگز متفرق نمیشوند

>>>   برادران سنی جلوی درنده های وحشی را باید بگیرند وخط شان را جدا کنند ،ما نمیتوانیم ساکت بمانیم وجانیان هر روز با بیرق های سیاه وسفید مردم ما را در اماکن مقدس ما قتل عام ویا قطاع طریق کنند وبنام اسلام راهزنی کنند و مردم مسافر مارا از راه گروگان بگیرند!یکصدا ،یک هدف در دفاع از حق،حقوق وشرف مردم غیرت مند مان آماده باشید
قهرمان 


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است