کشته‌شدن 71 نفر در خشونت‌های میانمار
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137757 منبع: پرینت

ارتش و دولت میانمار از کشته شدن حداقل 71 نفر در تازه ترین خشونت‌های مرگبار در ولایت راخین خبر می‌دهند.

به گزارش رویترز، دولت و ارتش میانمار اعلام کردند، شبه نظامیان مسلمان در میانمار حمله هماهنگی را علیه 30 مقر پولیس و یک پایگاه ارتش در ولایت راخین انجام داده اند که در جریان این حمله های، 59 شبه نظامی شورشی و 12 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری های روز جمعه همچنان در برخی مناطق ولایت راخین ادامه دارد و این یکی از بدترین درگیری های خونین در این ولایت از اواخر اکتبر به شمار می رود.

ارتش رهایی بخش روهینگیا که قبلا با نام حرکت الیقین شناخته می شد، مسوولیت حمله های اخیر علیه نیروهای پولیس و ارتش میانمار را بر عهده گرفته است.

اوضاع امنیتی در ولایت راخین میانمار اکتبر گذشته پس از کشته شدن 9 مامور پولیس در ایستگاه های مرزی، وخیم تر شده است. دولت میانمار در واکنش به این حادثه، صدها سرباز و نیروی امنیتی دیگر را به منطقه اعزام کرده است. اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی میانمار موجب فرار بیش از 87 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش شده است.

میانمار حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

ادامه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی میانمار موجب تشدید تنش ها در منطقه شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل پیش از این از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در این مدت پرده برداشته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میانمار
روهینگیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است