وزیران خارجه و دفاع فرانسه وارد اربیل شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137772 منبع: پرینت

وزیران خارجه و دفاع فرانسه روز شنبه وارد اربیل اقلیم کردستان عراق شدند تا با مقام های این منطقه گفتگو کنند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، 'ژان ایو لو دریان' وزیر خارجه و 'فلورانس بارلی' وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار با مسوولان بغداد، وارد اربیل شدند.

طبق این گزارش، قرار است این 2 مقام فرانسوی درباره مبارزه با تروریسم و برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، با مسوولان اربیل گفتگو کنند.

وزیران خارجه و دفاع فرانسه پیش از این، با مقام های بغداد از جمله فواد معصوم رییس جمهوری، حیدر العبادی نخست وزیر و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرده بودند.

وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی اش در بغداد گفت: جنگ فعلی با گروه تروریستی داعش، نباید موجب فراموشی راه حل سیاسی برای بحران سوریه شود.

فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه نیز در این نشست مطبوعاتی گفت که کشورش در چارچوب ایتلاف بین المللی ضد داعش، همچنان به آموزش و پشتیبانی عملیاتی از نیروهای عراق در جنگ با تروریسم ادامه می دهد.

ارلی افزود که هدف از این سفر، اعلام حمایت کامل پاریس از دولت و ملت عراق است و فرانسه همان طور که در جنگ با تروریسم در کنار این کشور بود، در مرحله صلح و آشتی نیز در کنار عراق باقی می ماند و خواهان گسترش مناسبات دوجانبه با بغداد است.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که جنگ موصل یک جنگ سرنوشت ساز با تروریسم بود و بی شک در تلعفر پیروزی نیروهای عراقی قطعی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
اربیل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است