آمریکا هیچگاه از افغانستان بیرون نخواهد رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137786 منبع: پرینت

اگر ما تصور کنیم که آمریکا افغانستان را رها می کند و برمی گردد بسیار بعید است و یک محاسبه بسیار سطحی است. آمریکا نیامده است که از افغانستان برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالعلی محمدی استاد دانشگاه درگفتگو با «آرزو» گفت: آن چیزی که به عنوان استراتژی ترامپ در اداره وی اتفاق افتاد، چیزی متفاوت با گذشته و اهداف کلان آمریکا نبوده است. زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد برای افغانستان نبود که حمله کرد. بلکه برای منافع خودش بود. لذا آمریکا در منطقه به دنبال اهداف وسیع و کلان و درازمدتی است.

وی افزود: با توجه به استراتژی جدید آمریکا هیچگاه از افغانستان بیرون نخواهد رفت. یعنی اگر ما تصور کنیم که آمریکا افغانستان را رها می کند و برمی گردد بسیار بعید است و یک محاسبه بسیار سطحی است. آمریکا نیامده است که از افغانستان برود شاید شعارهایی که ترامپ در ایام انتخابات می داد بیشتر خوراک داخلی داشت یعنی به درد داخل آمریکا می خورد نه به درد سیاست های خارجی و برنامه های کلان شان.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این حرف را انوقت فکر میکردین که بیمان بن به امضا رسید ان وقت افغانستان را این وطن فروشان فروختند حال هر چی که کنند جای را نمیگیرد
هر دول که امریکاه بذند این وطن فروش ها بازی کنند

>>>   شاید روزی شود که راه گریز خود را گم کند

>>>   من به اين نظرم كه أمريكا عنقريب افغانستان را ترك مينمايد . اتش در وقت زوالى أش يك لمبه دارد .

>>>   درواقع دربسیاری موارد منافع ما با منافع آمریکاگره خورده .ادامه جنگ حکومتداری خوب را خدشه دار ساخته.مردم روزبه روز آز حکومت وجامعه جهانی فاصله می گیرند.باید درین زمینه توجه خاص اتخاذ گردد.برطانیای کبیرواتحادجماهیرشوروی سابق قدرتهای عصرخودبودند.امارفته رفته به اشتباهات شان پی بردند.وعقب رفتند.هنوز چانسهای زیادی وجودداردتا ازین عقبنشینی جلوگیری به عمل آیدوکشور صاحب حکومتداری خوب شود.ومنافع آمریکا هم تامین.افغانها چیزی رابه ازدست دادن ندارد.این دوستان بیرونی هستندکه صدمه جبران ناپذیر می بینند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است