ما زمان کنش را اشتباه می گیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137794 منبع: پرینت

در خون های ریخته شده اهل تشیع، دستان ما نیز آلوده است.

وقتی یک ملای افراطی سنی در ‌مقابل ما اهل تشیع را کافر و‌ مباح الدم می داند، بجای دفاع و استدلال خاموشی اختیار می کنیم ولی وقتی در میرزاولنگ، مسجد باقر العلوم و امام زمان هم میهنان بیگناه اهل تشیع ما بر اساس همان دیدگاه و فتوای افراطی و غیر منطقی قتل عام می شوند، احساس غم شریکی و همدردی مان گل می کند و با کمال پر رویی عمق غمگینی خود را ابراز می کنیم. لطفا این خینه های بعد از عید و نوش داروهای بعد از مرگ سهراب را به آدرس هیچ قربانی ای نفرستید. ازین کار همه خسته شده اند چون با واکنش های از این جنس نه درد کسی درمان شده و نه از ادامه این سلاخی جلوگیری به عمل امده. تقریبا حاصل مجموع کنش های فیس بوکی ما هیچ بوده و بعد از این نیز هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد.

وقتی رستاخیز تغییر برای اصلاح نظام ناکام، برطرفی سران فاسد و ناکاره حکومت وحدت ملی و محاکمه سران نهادهای نیروهای امنیتی به خیابان می آید، از حمایت جمعی مردم خبری نیست و تغییر خواهان را تنها می گذاریم.

وقتی در انتخابات تقلب می شود و بعد از تقلب، قانون اساسی به فرمایش جان کری و ع و غ دو تقلبکار مزدور، زیر پا گذاشته می شود از واکنش ما هیچ خبری نیست بلکه برعکس در امور زندگی پر خطر و عبث خود مصروف می مانیم. لطفا یا وقت شناس شوید و یا هم نوش داروهای بعد از مرگ تان را برای روزهایی نگهداری کنید که خدا نخواسته شما خودتان جز خانواده قربانی باشید.

طالب و داعش و ستون پنجمی ها را من دشمن قسم خورده مردم خود دانسته، آنها را حتی لایق نفرین هم نمی دانم.

عمر احمد پروانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیعه
سنی
افراط گری
نظرات بینندگان:

>>>   بهروز جلال آبادی

متاسفانه در ننگرهار ( که من هم ننگرهاری هستم) خرید و فروش به پول روپیه پاکستانی میشود ! روزنامه های پاکستانی هر روز با خبرهای ضد افغانستانی به فروش میرسد !
شناس نامه های پاکستانی در جیب های ۵۰ در صد مردم ننگرهار وجود دارد !
وقتیکه سخن از پاکستان و افغانستان زده شود به بسیار بیشرمی از پاکستان دفاع میکنند !
این جاهلان باز میایند بلخی های عزیز و پنجشیری های قهرمان را متهم به جاسوسی ایران میکنند !
این هم اصلیت پختون های ننگرهار !
با چی جاهلان طرف هستیم !
به امید یک پارچگی تاجیک تباران علیه وطن فروشان

>>>   اگه دولت این کار ها را نکنه،دنیا ره دنیا هزاره میگیره.
مردم نمی فهمند که اینجا افغانستان است و یا چین و مغولستان؟

>>>   مردم افغانستان غیر از کشته شدن و ابزار شدن به چیز دیگر بدرد نمی خورد ،موجودات بیالوژیکی بیش نیستند.غلامی را خوب اجرا می کنند اگر صد دالر بئهی مادرش را می کشد.فیصدی کمی از مردم اند با درک و اگاهی و احساس وطندوستی، با داشتن راستی و صداقت از اوضاع کشورش متاثر است و رنج می برد و بس!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است