راهبرد جدید، تاکید بر جنگ و فشار دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137799 منبع: پرینت

طی 16 سال، نتیجه ملموسی از تاکتیک های آمریکا در افغانستان ندیدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی در گفتگو با "همگام" درخصوص کوتاهی ها در راهبرد جنجالی آمریکا برای افغانستان گفت: راهبرد جدید تاکید بر جنگ و فشار دارد و یک راهبرد جنگی است.

ندیم می گوید: جنگ و تاکتیک های جنگی که از طرف اردوی آمریکا در افغانستان گرفته می شود ناکارامد است و دلیل آن این است که بعد از 16 سال، نتیجه ملموسی از این تاکتیک ها ندیدیم و برعکس شاهد افزایش تعداد و قلمرو طالبان بوده ایم.

وی درخصوص اظهارات نیکلسون مبنی بر فشار بر سران طالبان در داخل و خارج از کشور بیان می کند: فشارها نظامی خواهد بود. مطبوعات غربی گزارش می دهند که یک سلسله مذاکرات سری بمنظور کشاندن رهبران طالبان در پاکستان به میز مذاکره آغاز شده است و در صورتی که این نشست ها نتیجه ندهد همانطور که اسامه بن لادن و ملااختر منصور در خاک پاکستان کشته شدند، از طریق هوایی دیگر سران نیز هدف قرار خواهند گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد جدید
اسدالله ندیم
نظرات بینندگان:

>>>   صلح با جنایتکاران حرفوی که از همین را پول مصرف شانرا بدست میاورند ودیگر هیچ کسب وکمالی ندارند چه مفهوم را افاده خواهد کرد به مانندی که با گلبیدین حکمتیار بنام مصالحه اورده شده تاکنون سلاح های خود را تسلیم نکرده امکانات و امتیازات بیشر برایش داده میشود و امدن گلبیدین بشهر کابل جز دادن بیشتر پول به گلبیدین و افراد اش از خزانه خالی ملت و انتحار و انفجار دقیق بزرگ در داخل کابل و دامن زدن تفرقه های قومی و مذهبی از جانب ان و توهین وتحقیر به بزرگان و رهبران مردمان تاجیک و ازبیک و هزاره دیگر کدام چیزی را که در ارتباط تامینامنیت باشد و جنگ فروکش کرده باشد هرگز دیده نشده بلکه امدن گلبیدینبداخل کشور بعوض مفاد ان ضرر بیشتر از ان دیده شده است صلح با طالبان در حقیقت ترورستان و جنایتکاران را اوردن است و جنگ های قومی وزبانی را تشدید کردن است .

>>>   از وقتیکه مو انع فلزی در اطراف شهر کابل سا خته شده انتحا ری و انفجا ر در داخل شهر کابل صورت نگرفته است و این هم یک اپتکار خو ب صو رت گرفته است و طالبان و داعیشا ن دیگر تو ان شان از دست رفته تا از همین مو انع عبور کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است