حکمتیار خواب انتخابات را به گور می برد
اینکه جلسه می گذارید تا والی بلخ را برکنار کنید به جایی نمی رسد، والی بلخ کسی نیست که اپراتیفی یا با مکتوب شما آمده باشد و با مکتوب شما بخواهد بیرون برود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137856 منبع: پرینت

وقتی اولین انتحاری دخترانه در افغانستان انجام شد، حکمتیار اعلام کرد که این امر استشهادی بوده است و مسوولیت اش را با افتخار بدوش گرفت برای کسیکه حاضر است انسان را منفجر کند کمی گوش بریدن برای ترور شخصیت کار ساده ای است.

همایش مردمی حمایت مردم سمنگان از ایتلاف نجات افغانستان روز یکشنبه 5 سنبله 96 با استقبال مردم این ولایت روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطا محمد نور، والی بلخ در این مراسم با بیان اینکه توطیه ارگ نشینان و شورای امنیت برای برکناری وی موثر نیست گفت: ایتلاف نجات گفتگو و تفاهم را برای رسیدن به وحدت ملی، اصلاح حکومت، مشارکت ملی و سیاسی و عدالت اجتماعی می خواهد و درغیراینصورت ما را مجبور نسازید که نگذاریم در ارگ خواب آرام داشته باشید.

نور می گوید: اینکه جلسه می گذارید تا والی بلخ را برکنار کنید به جایی نمی رسد، والی بلخ کسی نیست که اپراتیفی یا با مکتوب شما آمده باشد و با مکتوب شما بخواهد بیرون برود. کل ماهیت و ظرفیت و توانایی شما روشن است و ما را مجبور نسازید که اسرار شما را فاش کنیم، علمای کشور را از بیرون جمع و در مورد مشروعیت سیاسی و ارزش های دینی شما بحث کنیم!

والی بلخ، درخصوص اختلاف افکنی های گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در رسانه ها بیان کرد: همه می دانند که جمعیت اسلامی، اولین حزب قدرتمندی بود که با حسن نظر اختلافات را کنار گذاشت و به حکمتیار خوش آمد گفت تا دامن جنگ از کشور برچیده شود اما به مجردی که این آدم به دولت تسلیم شد از همان لغمان طنز و کنایه اش را علیه جمعیت و ایتلاف شروع کرد.

وی افزود: در ابتدا گمان بردیم که این آدم در طی 50 سال عوض شده و با تالیف کتب و تفسیر قرآن فهمیده شده است و دیپلماسی می فهمد و واقعیت ها را درک می کند اما دیدیم که وی همواره از آدرس زعامت کشور همه را نصحیت می کند و حکومتی که به آن تسلیم شده را رد می کند. حکمتیار کمی عقبتر خود را ببیند که از کجا آمده، کدام کشور جیره اش را می داده و روزگارش چطور سپری می شد بعد به شخصیت ها و احزاب و دیگر اقوام بتازد.

رییس اجرایی جمعیت با اشاره به گذشته سیاه جنایت جنگی حکمتیار اظهار کرد: حکمتیار در دروران جهاد 65 درصد کل تنظیمات مجاهدین را توسط آمریکایی ها و پاکستانی ها می گرفت درحالی که جهادش کمتر از خردترین حزب بود و در عین حال وظیفه ای هم جز جنگ داخلی نداشت. وقتی حکومت اسلامی با توافق وی به میان آمد و خودش صدر اعظم بود، حکومت یک روز آرام نداشت.

نور، خطاب رهبر حزب اسلامی افزود: وقتی که به قصاب کابل شهرت یافتی، با کدام رو به کابل آمدی؟ وقتی که گفتی از امت رسول نیستی اگر یک آمریکایی به کشور باشد و به اینجا برگردی، چطور در قصرهایی که خارجی های برایت ساخته اند در کابل می نشینی؟ وقتی که علیه ملت و حکومت و سربازان کشور اعلام جهاد کردی، مگر چه تغییری در ما آمده است که امروز جهادت را علیه ما پس گرفته ای؟ معلوم است که همه چیزت را از دست داده ای. در کل قوماندان هایت یک دزد بیشتر نمانده است که در بغلان جنگ می کند و گاهی معادن زغال سنگ را می گیرد و گاه چهار راه ها را بند می کند.

والی بلخ، درخصوص ادعاهای حکمتیار درباره انتخابات و مسایل کشور تصریح کرد: حکمتیار گاه استاد ادبیات می شود و گاه از آدرس زعامت کشور حرف می زند و می گوید که اجازه نمی دهم که چنین و چنان شود درحالی که از چهاردیواری اش نمی تواند بیرون بیاید از کدام آدرس این اجازه ها را نمی دهد! حکمتیار ما را مجبور نکند ذهن مردم را در برابرش روشن کنیم.

عضو هیات رهبری ایتلاف نجات بیان می کند: حکمتیار ضد شیعه و ایران حرف می زند تا از کشورهای علیه ایران پول بگیرد و غیر ازاین تجارتی ندراد. درحالیکه وی 4 سال در این کشور زندگی کرد و از آب و نان و بکس های پول این کشور استفاده کرده و بهترین تعمیرها و دفاتر را در مشهد (ایران) داشته است؛ چطور امروز علیه این کشور حرف می زند. انسان کمی حق نمک سرش بشود و وجدان بیدار داشته باشد خوب است.

نور، با اشاره به توهین حکمتیار به احمد شاه مسعود بیان کرد: وقتی مسوول میدان هوایی بودم شاهد بودم که طیاره های صندوق های مرمی و مهمات از ایران بخاطر حمایت از قهرمان ملی علیه تروریزم در بلخ پیاده می شد و همه اش بدست تو می رسید. با تمام اینها وقتی نزدیک ترین همکارانت پول هایت را فراری دادند تو را در ازدحام خطرناک به طیاره نشاندیم و نزد قهرمان ملی فرستادیم و او هم به تو هلی کوپتر داد تا به تاجیکستان و ایران فرار کنی! با کسی که اینطور به تو خدمت کرده است اینکار را می کنی؟ شرم چیز خوبی است.

رییس اجرایی جمعیت می گوید: اولین انتحاری دخترانه در افغانستان توسط حکمتیار انجام شد. یکی از دخترها خود را در راه میدان هوایی و دیگری در پل محمود خان انفجار داد و زنان و مردان مظلوم کشته شدند و حکمتیار اعلام کرد که این امر استشهادی بوده است و مسوولیتش را با افتخار بدوش گرفت. برای کسیکه حاضر است انسان را منفجر کند کمی گوش بریدن برای ترور شخصیت و جای باز کردن کار بسیار ساده ای است.

وی درخصوص ادعاهای حکمتیار درباره برنده این حزب در انتخابات افزود: وی در غار مخفی است و می گوید کاندیدی که مورد نظر حزب اسلامی نباشد، برنده نیست به او می گویم که خواب اش را به گور می برد و به غاری که از آن آمده برگردد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایش ایتلاف نجات
سمنگان
نظرات بینندگان:

>>>   سلام. رهبر ما عبدالله است، عطا يک بدماش بي سواد ا
ست.
موسن پنجشيري

>>>   استاد عطا راست میگوید:
گلبدین به حکومتی که او را پناه داده و زمینه آمدن او را به افغانستان مهبا کرده است،دشمنی میکند و آن را به رسمیت نمی شناسد.
هرچند این حکومت هم به گفته استاد عطا چندان حکومتی نیست و در پی توطئه و بر انداختن استاد عطا هستند.

>>>   با سلام
از جناب نور می خواهم که بار دیگر مانند منافقین از مردم مظلوم ما به عنوان حربه رسیدن به قدرت استفاده نکند و مردم مظلوم مارا بسوی کشتارو اختلاف سوق ندهد.
واز مردم عزیز خویش میخواهم که فریب سخنان این رهبران آدم کش و خائین را نخورند همه شان در طول چندین سال گذشته امتحان خود را برای مردم داده اند .
این انسان های از خو راضی همیشه خود را حق بجانب دانسته و مردم مظلوم مارا به بهانه های مختلف وارد بد ترین عرصه ها نموده وباعث ویرانی و شهادت شان شده اند . پس امید وارم همه اقشار ملت از هر قوم و مذهب فریب این انسان های مکار -فاسد-غاصب- دزد و آدم کش را نخورند.
به حرف های دروغین شان اعتماد نکنند که مانند ماش لول میخورند . یک روز باهم اعتلاف درست میکنند و روز دیگر با هم دشمن و بد وبیراه به همدیگر میگویند.
این انسان های قدرت طلب همه چیز شان رسیدن به قدرت و ماندن به قدرت است فقط مردم را وسیله رسیدن به این خواسته های ناروای خویش میدانند و استفاده میکنند.
خداوند شر این آدم منافق و خبیث دنیاپرست را از کم کند. و امید که همه اعمال شو مشان به خودشان و خانواده شان برگردد تامردم مظلوم و عزیز و زجر کشیده ما از آن خلاصی یابند.
شریف امین

>>>   عاقبتت بخیر ههههههههه

>>>   استاد عطا یک سیاست مدار نیست بلکه یک انسان دروغگو لافوک تهمت زن و یاوه سرا میباشد.
درست یادم است که چندی پیش در چنین گردهمای تعدادی از چاپلوسان اطراف خود را جمع نموده بود و درباه داکتر صاحب عبدالله عبدالله سخنانی بد و بیراه مگفت . داکتر صاحب را انسان ضیعف النفس بی غیرت و انسان درباری معرفی نمود و حتی سنخانی را از مرحوم مارشال فهیم نقل قول نموده بود که گویا مارشال صاحب گفته بود که بالای عبدالله نباید اعتماد نمود چرا اکتر عبدالله انسان بسیار ضعیف و سست بنیه است.
چند روز بعد با اشرف غنی دیدار نمود و از ریس جمهور تعریف و تمجید نمود وبدگوی داکتر صاحب عبدالله کرد. اما این همه نیرنگ هم به آن خواسته های ناوا که داشت نرسید باردیگر شروع به تهمت زدن به آقای حنیف اتمر و استانکزی زد که گویا آقای اتمر میخواهند مرا از ولایت بلخ دور کند.
چندی قبل با تعدادی از سیاسیون مانند ضیا مسعود ، امرالله صالح اسماعیل خان و چند انسان خائین دیگر توطعه کودتا را داشتند که میخواستند با کودتای نا مشروع و خائینانه حکومت را سرنگون کنند که به فضل خدا و با درایت داکتر صاحب عبدالله خنثی شد.
اما استاد عطا بازهم آرام نه نشسته وشروع به اخطار ها و وعده های دروغین نموده است. درحالیکه خودش تا بالاترین جا به غرق در فساد و دغصب املاک بیت المال میباشد مردم مارا به تشویش انداخته است.
امید وارم نخبه گان شمال به این نتیجه رسیده باشند که حرف دروغین این انسان دروغگو و غاصب را نخورند چون آقانور بالای هیچ کس اعتماد ندارد و همیشه منافع نامشروع خود را دنبال میکند و از همه عزیز به عنوان حربه استفاده میکند.
محمدی - غور

>>>   هرکس خوابش رادرگورخواهد برد بیغم باشید

>>>   استاد محترم
مگر شما خبر ندارید تاسف مینمایم
چراکه قصاب امده برای ذبح نمودن ونامه از امر صاحب ربانی صاحب نیز به همراه دارد واز شما خیلی صمیمانه تقاضا نموده که با ایشان یکجا شوید ومنتظر ورود شما میباشد که از این قصاب راه نجات نیست ما هم درابتدا با همین شخصیت ها یکجا شدیم تا به کابل امدیم وقدرت را دردست گرفتیم مگر عاقبت الامر این قصاب طوری مارا ذبح نمود که حتی خون ما هم نریخته هست وشما وقت دارید که با این قصاب به یک طریقی حل مشکل نمایید درغیر صورت ما منتظر شما میباشم
بااحترام

>>>   استاد عطا روانی شده سخن گفتن خود را نمیداند مانند انسان مریض که تب مریضی محرقه گرفته باشد چپوله گوی میکند .امید که هر چه سزیعتر خود را معالجه کند و گرنه تمام اطرافیانش را مبتلا به این مرض خواهد نمود.
همایون اکرم- تخار

>>>   سلام. رهبر ما عبدالله است، عطا يک بدماش بي سواد است.
موسن پنجشيري

>>>   سلام. اين شير کاغذي(معلم عطا) هيچ کاري کرده نمي تواند.
مو.پنجشيري

>>>   انتحاری به از غلامي!

>>>   عطا در استراب است هر طرف ذهن اندازی میکند قسمی که معلوم میشود تاریخش تیر شده و آفتابش در غروب است و باداران غربی شان به بیچاره جواب منفی داده.
یک شعر بسیار وطنی بود که میگفت :
چراغ ظلم ظالم تا دم معشر نمی سوزد
اگر سوزد شبی سوزد شب دیگر نمیسوزد

>>>   این مسله را برای شما باید اظهار نمایم که مجبوبیت که سا بق جکمتیار داشت حا لا ندارد زیرا حا لا عساکر امریکا زیاد می شود و این ضخص ما جرا جو گفته بو د که اگر خار جی ها بیاید من دیگر در افغا نستا ن نمی باشم

>>>   حکمتیار در انتخابات اشتراک خواهد کرد!!!!!!!!!!! در حالیکه یک چشم نور گریه خواهد کرد ودیگرش خنده!!!!!!!!!!!! بزودی نور هم تاریک خواهد شد و درین روزها به ترکیه میگریزد اما قبل از ان برای بینی خمیری استعفا میکند وبزودی به ایتلاف دوستم در ترکیه می ّیوندد!! ورنه گوشش را خواهد خوردند!!!!!!!!!!!
لالای نور

>>>   برعکس انچه اقای نور فرموده اند جناب حکم تیار به رویای نهای خود خواهد رسید ودر انتخابات او ویا کاندید مورد نظرش رویکار میشود کسی را که از لیست سیاه مزعوم اسمش را برداشتند ویک تروریست مشهور ومعروف رابه قصر پارالامان ودارالامان جاه دادند وبجای اینکه اورا خلع سلاح نمایندبرخلاف قراردادبه اصطلاح صلح اورا مسلح نمودند وبجای زندان ایشان را به قصر فرستادند ودر گذشته ها تمام امکانات مختص به مجاهدین راهفتاد درصد ان رابه جماب عالی تخصیص میدادند واو نیز به نوبه ای خود امین وتنی ونجیب راتوانست فریب داده در دام سیا وای اس ای اندازد ودولت ربانی را سرنگون نماید واز همان ابتذا تا کنون هزار ها مجاهد وافغان و انسان را به قتل رسانیده ازینرو باید جایزه بگیرد ودر راس مقام غلامی ومزدوری قرار گیرد وبعد ازین سرنوشت ملت را تصا حب نماید
لالی از ننگرهار

>>>   عطا برو کدام جای تشله بازی خود را کن هنوز بینی تانرا پاک کرده نمیتواند ګپ از سیاست میزنید
بسیار به زودی خواهد دید که حکمتیار چی قسم در انتخابات شرکت میکند و چی قسم برنده میشود و بعداُ با شما حساب خواهد شد مانند شما اشخاص لچک و لندغر دیګر تاریخ ندارید و تاریخ تان تیرشده است کوشش کن که یک چوره زنګ خوب برای تان اماده سازید
که در بعضی محفل های بای های ازبک یګان چرخ بزنید

>>>     بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است

>>>   از اشک تمساح غنی و عبدالله بگوییم
یا از دلسوزی شب و روزی عطا بگوییم
دل بستن به بیگانگان برخلاف حکم قرآن است
از قتل، غارت و حقوق بشری آمریکا بگوییم
غنی و فقیر از شانه های رأی شما بالا رفته اند
از رشوه و فساد یا تشخیصی اشتباه بگوییم
از کی شکوه کنیم؟ مگر کسی به فریاد میرسد؟
از دهمزنگ، میرزاولنگ و... یا ناله بچه‌ها بگوییم
تاوقتی قدر وحدت و یکدیگر و همدیگر ندانیم
چه فایده؟ عربستان و پاکستانی بی حیا بگوییم
بس است از این همه تزویروحیله و نیرنگ
از نسل کشی یک قوم توسط انسان نما بگوییم
چقدر تراژدی نژاد و اقوام کمرشکن شده است
بأی ذنب قتلت قرآن را بالایی قبر شهدا بگوییم
بیایید برادروار به حکم قرآن مجید عمل کنیم
إنمالمؤمنون اخوة واعتصوا بحبل الله بگوییم.
احمدزاده

>>>   شـاه حسین صفوی یک گروپ گارد قزاقز داشت که به اشاره او فورا شخص مورد خشم شاه را زنده می خوردند وابتدا از گوشهایش شروع میکردند ، شاید استاد عطا عهم از همان گارد ها برایش استخدام کرده باشد اگر برای شان اجازه میداد حالا مهمند درجنت بود
ر

>>>   بنده از عطا و اشخاصی مانند عطا دفاع نمیکنم ولی این حقیقت را که راکت یار جلاد کابلیان بی دفاع در دهه 70 خورشیدی بوده است برای همه وطنداران ما مانند آفتاب روشن و حقیقت میباشد ، اکنون این جلاد که تمام عمر خود را به خدمتگذاری به استخبارات پاکستان ، امریکا ، اسراییل و انگلیس سپری نموده است ، چگونه بخود جرات میدهد علیه زنده یاد احمد شاه مسعود سخن بگوید و او را جاسوس خطاب کند و بدبختانه عده یی از روی تعصبات قومی و زبانی از این اجیر ، نوکر و جاسوس معلوم الحال پاکستان جانبداری میکنند .
کابلی

>>>   راکتیار با هر گروئی که یکجا شود باعث باخت و بربادی آن گروه میشود.

>>>   هرچند به گفتار ها و کردارها عمدتاٌ تباری نگریسته میشود و استند کسانی که گفته های عطامحمد نور در مورد حکمتیار را قطعی پنداشته و فکر میکنند این گفتار از آسمان ناذل شده اند اما در واقع چنین نیست! باهمه چرندیاتی که آقایان عطا و گلب الدین نثار یکدیگر میکنند فرجام شان به یک نقطۀ مشترک میرسد که آن است (جهاد)! این آقایان در سالیان متمادی در یک سنگر علیه منافع ملی کشور و ملت افغانستان بنام سنگر جهاد قرار داشته اند، لفاظی کنونی شان علیه یکدیگر همان رقابت ننگین شان برسر قدرت است و تفاوتیکه بظاهر بین شان وجود دارد آقای عطا میخواهد با بستن نیکتائی و کم نمودن ریش خود را به جهان معصر نزدیک بسازد و آقای حکمتیار با همان عمامه و ریش است که این تمیتواند تفاوتی در عقیدۀ شان بوجود بیاورد.
این اقایان تلاش زیاد دارند که با لفاظی های دپلوماتیک کارنامه های گذشتۀ شانرا پنهان نمایند و خود را در قالبهای قومی جاه زنند اما ملت منهای طرفداران این هردو همه میدانند که این هردو شیاطینی بیش نیستند، آقای عطا هوشدار میدهند که حکمتیار انتخابات را بگور میبرند اما این هوشدار آقای عطا تنها به گلب الدین خلاصه نیست، ایشان در طول زمان انتخابات و راه های قانونی را اهمیت نداده اند که انتخابات اخیر نیز نمونه ئی از این قلدری شان است. دیده میشود که ایشان خود را همه کارۀ افغانستان میدانند و واضحاٌ میگویند که تا زنده اند والی بلخ اند و هیچ نیرویی نیست که ایشان را از ولایت برکنار نمایند! شاید لاف شان برابر دهان شان نباشد اما در جایگاه ئیکه چکچک کن ها و نعرۀ تکبیرگویان حق و نا حق زیاد باشند، هرکس میتواند چنین لاف را بزند اما حقیقت چنین نیست.
یک فرمان همین رئیس جمهور غیر قانونی میتواند آقای عطا را سلب صلاحت کند و آنگاه لاف های عطا هم کدام جایی را نخواهند گرفت، باور دارم که ایشان بیش ازین به کوه هم بالا نخواهد شد سیرا سرمایه اش زنجیری است بر پاهایش.
من از عطا میخواهم که آنچه میگوید از آدرس تنظیمش بگوید، ملیت فارسی زبان را دخیل مسئولیت های خود نسازد، برخورد ایشان در قبال حکومت شخصی و تنظیمی است و ملیت فارسی زبان کدام ملیت سیاسی نیست، از دید سیاسی گلب الدین و عطامحمد نور دو روی یک سکه اند که پیروان و مداحان شان نیز همینگونه اند. یک مطلب را قابل یادآوری میدانم که: (آنچه گلب الدین و عطا در مورد یکدیگر میگویند همه اش راست است! زیرا این هردو خوب میدانند که در طول جهاد چه انجام داده اند، باکی ارتباط داشته اند، از کجا پول بدست آورده اند و به قومانده کی در بربادی وطن سهم داشته اند!)
فی لحال عطا همینقدر افشاگری نموده است که گویا گلب الدین شصت فیصد همه کمکها به مجاهدین را میگرفت و بقیه چهل فیصد به سایرین داده میشد!و در ضمن افشاگری ایکه حکمتیار در مورد آمرصاحب مسعود نموده قابل دقت است که ایشان با آی اس آی در تماس بوده اند! هرچند ملت افغانستان میاند که همه رهبدان و فرماندهان مجاهدین از نفوذ آ اس آی بدور نبوده اند اما اظهار این مطلب توسط یک رهبر جهادی خیلی هم با اهمیت است، اگر تبلیغات این دو لیدر دو تنظیم همینگونه دوام آورد، شاید افشاگری های بیشتری از این دو در مورد یکی دیگرشان خواهیم بود. موفقیت این هردو را در افشا سازی بیش از حد یکدیگر شان خواهانیم. لعنت بر اشرار

میهن زرغون

>>>   چقدر پوک وبی ادب صحبت کردی در جای میکویی من فراشوتی نیستم ودر جای دیگر میکویی کسی مرا پس کرده نمیتواند ،نمید انم خواب هستی یا بیدار به پهلو گرد تو. باید ادب سیاسی پیدا کنی ،مانند. انسانهای کوچه وپسکوچه سخن نکویی ،به عبدالله عبدالله بنگر که چقدر انسان با ادب است وبراستی تحصیل زیاد رول دارد ،متوجه باش که ودیوی های خیانت های وچور چپاول تو. کسی نکشد وشرمنده وخجل نسازید ،کوش مردم بریده ای جواب باید هم بدهی ،قصر های از پول خیانت ودزدی پیدا کردی باید جواب بدهی واه به حالت کمی انسانیت را بیاموز ،باید شما ها اخلدق وادب حزبی اشته باشید. نه اینکه همه گناه ها را کردن یک نفر بیاندازید متوجه باشی آخرالامر غنی این همه خواب های ات خراب میکند .
عبدالله ریحان

>>>   اقای نور اول برای خود یک شهادت نامه بیدا کن دوم حرف زدن را یاد بگیر و سوم احساس وطن بیدا کن سوم از این میترسی که حکمتیار بیاید با شما خاینین حساب میکند که چیقدر بول ها را خوردین

>>>   گلبدین اگر به حکومت اخطار می دهد وی خو در حکومت سهمی ندارد. اما عطا چور خو والی است پس وی پرا به حکومت اخطار می هد!!! وای وای بر چنین عدالت شما خام کله ها

>>>   Ayendagan
قضاوت از شما
یک بام ودوهوا...
چندین سال است که پیهم میگویم که این حاکمیت فاشیستی یک نظام متعصب قبیله گرا است ولی هموطنان به من اتهام نفاق انداز را میبندیدند. توجه کنید اگر این نظام گندیده قبیله پرست نیست پس چطور امکان دارد کارنیزیون کابل که علیه جنبش روشنایی وجنبش رستاخیر هرباریکه تظاهرات میکنند اعلامیه بخش میکند واز حق عدالتخواهی مردم را ممانعت میکند وهرباریکه اقدام کرده اند درعقب اش انتحاري وانفجار وخون است ولی زمانیکه اوباشان حکمتیار- تره خیل ومومندی مظاهره کنند نه انتحاري است ونه هم اعلامیه گارنیزون کابل.

>>>   دوغگو حا فطه ندارد قاتلیار اکر دست بالای قران هم بگذارد همه میداند که وی .... است

>>>   اعلام پشتیبانی حکمتیار از داعش و دشمن سوگند خورده خواندن شورای نظار!
#امیر_آریانی

>>>   آن خود (گلبدین .....)داعش است و چه عجب که توقع هم دارید که سخن برای غم شریکی مردم بگوید اگر دست این نامرد برسد مانند قبل هما اش و همان کاسه.

>>>   Faiez
آفرین
آقای نوروزی باید واضحن بر این موضوع تآکید و وپافشاری صورت بگیرد که باید رییس جمهور از تاجکان باشد پیشینه تاریخی پشتون ها و رسوایی ها و افتضاحات تاریخی پشتون ها این اجازه را برای تاجک ها میدهد تا صریح و آشکارا ادعا نمایند که دیگر بس است دامنه جنگ و خاکفروشی و عقبمانده گی که همه زاده حاکمیت پشتون ها بوده است تاجکان باید بحیث مردمان بافرهنگ و دانش بر اریکه قدرت باشند تا همه اقوام از نعمت دانش و ترقی برخوردار گردند

>>>   Selsela Ahmad
حزب گلبدین حکمتیار غنی بی شرف امروز ده ها تن از افراد انتحاری را به بهانه تظاهرات تفریح کشیده از مهمان خانه اتمر.

>>>   نور یادت رفته که درکوه های مارمول مزار شریف خاک بر سر میگشتی بار دیگر ترا در همان دشت ها آواره خواهیم کرد این همه ملکیت ها به به بیت المال تحویل خواهد شد ای بدبخت در قیامت جواب خدا راچه خواهی داد از ک ما رستم شدی به جان مادشمن شدی

>>>   بوتل پپسی بچیم!
زور کاکاست که انگور در تاکاست پشتبانی غربی هاست که ترا مثل سگ به جف حف آورده نه در قصی حکمتیار هستم و نه در قصی نور
فقط همین را می گویم که دیگر از ملت واحد و متحد افغان نه خودت و نه حکمیتار استفاده کنید بگذارید این ملت رنجدیده کمی چند روز نفس آرام داشته باشد شما احزاب خاین و مزدور بیگانه نه شرف دارید نه عزت دارید این ملت را به اشاره اجنبی ها پارچه پارچه ساختید چرا هر روز بجای مرهم نمک را در زخم های این ملت غیور و متحد می پاشید
محشر را که فراموش کردید که بیاد تان می دهم که قاضی خود الله میباشد از آن روز هراس داشته باشید که از ذره ذره نیکی و بدی پرسیده می شود
به امید ملت واحد و افغانستان آزاد و سربلند

افغان رنجدیده از کابل

>>>   بهروز جلال آبادی
در افغانستان اکثریت ایم و ریاست جمهوری حق ماست در انتخابات آینده به هر قیمت که باشد باید ریس جمهور تاجیک تبار باشد حتا به قیمت تقلب هم ،

>>>   بهروز جلال آبادی
میدانیم که طالب و داعش پختون است و میدانیم که ارگ هم در قبضه فاشیزم پختون است !
راه حل چیست ؟؟؟؟؟؟

>>>   Mahmodi
به نظر من آخرین راه حل فقط دور کردن غنی و تیم فاشیستی اش میباشد
تا غنی در ارگ است این کشتار و ترور دوام دارد

>>>   Selsela Ahmad
طالب داعش معلوم است
آصف مهمند در صفحه فیسبوکش گفته است حاجی محقق از ائتلاف نجات ملی افغانستان و حمایت از عطامحمدنور دست بکشد غیر از آن قتل عام هزاره ها ادامه خواهد داشت

>>>   Sahil Wafa
خطاب به گلبدین حکمتیار
""""""""""""""""""""""""""""""""""
حکمتیار یک شخص مزدور و مریض روانی است که از دیر زمان بدین سو در پشت لایه ها و دیوارهای حمایتی آی اس آی برای تخریب اذهان و تفرقه افگنی و کینه توزی بین اقوام چون مهره های موفق عمل کرده است
حکمتیار ذاتآ برای نفرت پراگنی و تحجر اندیشی برای افغانستان بدنیا آمده است تا عقده و غده ناسور برای حیات جمعیت بشری باشد
وی می خواهد قهرمان ملی را مورد آزمایش اذهان عامه قرار دهد
مسعود بزرگ مرد عیار و قهرمان دلها بوده و است او توانست چریک قرن در دل تاریخ بشری در دنیا جا باز کند
مردمان زادگاهش و‌چون مردم افغانستان سپر و سنگر دفاع آزادی و شرف مردم مان بودند
هیچ خس و خاری قهرمانی های پنجشیر طاغوت شکن را نادیده گرفته نمی تواند
برای آزادی رزمیدن و برای آزادی می رزمند
حکمتیار چهره سیاه و زیون تاریخ است
دیگر اون برای مردم افغانستان یک ‌کالبد مرده است سالیان پیش دفن شده، خداوند در غضبش گرفتار کند در ته ترین دوزخ مکانش باد.....

>>>   حکمتیار اﻧﺴﺎﻥ ﺭﻭاﻧﻲ ﻣﺮﻳﺾ
مردم دنيا و افغانستان همه شاهد جنايات و كشتار جلاد خون آشام و خدمت گزار پاكستان و لكه شرم تاريخ و مذدور اي اس اي و خاين ملى و يكى از ...ترين چهره هاى پليد كشور و زاده تروريست و دشمن اسلام و انسانيت بودن و هستن
تاريخ هرگز كشتار ملت مانرا توسط همين مذدور نسل انتهارى را فراموش نخواهد كرد و نميكند

>>>   بدنبال تجلیل از روز های گوناگون در کشور روز خررا نیز تجلیل نمودند ،
پشتون ها یک روز دارند بنام روز خر که چند نفر خود را خر میسازند و دیگران اخت اخت شان میکنند و روز خر را تجلیل میکنند و از خر به حیث بزرگ شان.قدر دانی‌ میکنند

>>>   حکمتیار پایت از گلیم ات زیاد دراز میکنی لوده

>>>   اين ملا عمر پرستان دو چيز ندارند يكى شهيد وديگر قهرمان

>>>   استاد عطا جای تاسف است که به شما استاد خطاب میکنم شما خود به زبان خود میگوئید که عطا کسی نیست که به مکتوب شما مقرر و به مکتوب شما کناره گیر شود منظور شما این است که شما با پذیرفتن حلقه غلامی باداران خویش از خود حکومت جدا گانه ساخته اید این موضوع را ملت افغانستان نمیدانست خوب شد که از زبان خود شما شنیدیم که شما هم یکی از آنهائی هستید که چون طالب وداعش ادعای حکومت میکنید و به خاطر رسیدن به اهداف خویش حاضر هستید چون داعش و طالب خون ملیون ها ملت ستم دیده افغان را به زمین بریزانید افسوس به شما آقای نور شما خود در برابر خود چشم مردم را بینا و گوش مردم را شنوا ساختید از خداوند تمنا میکنم که نابود و سرنگونت کند که انشاالله عنقریب قبل از این که مردم بیچاره که فریب شما را خورده اند نا بود شوی دزد بیشرف خونخوار بیشعور دشمن افغانستان دشمن صلح دشمن ارامش چهار نفر مفت خور بیغیرت چون خود را غلام بیگانه گان ساخته اید دیگر کافی است بست کن...

>>>   عبداله تاجیک ها خوب زیر پای پشتون ها خواباند به بهانه پشتبانی ازتاجک ها

>>>   ما به همچو شخصیت های که از هویت، فرهنگ، زبان و تاریخ خود دلیرانه دفاع میکند نیاز داریم نه به هویت باختگان و معامله گران !
هر غیرافغانیکه خود را افغان مینامد و حاضر میشود هویت ( افغان) پشتونی را بپزیرد نابود باد !
kanuli

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.
پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است
kabuli

>>>   ایا این را میدانید که شما ها در شمال کشور مهاجرید و به اساس فرمان امان الله که بعد وسیله محمد گل مهمند تطبیق شد شما را به شمال به زور اوردند پس شما در شمال کشور مهمان هستین و نباید دعوای ملکیت کنید

>>>   ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد.

>>>   افغان درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغان رنجدیده از کابل

>>>   ای وطندار عزیز اگر به حرف های من گوش می دهید فقط گوش کنید. شما درهر کجای این کشور و این سرزمین هستید. به زندگی خودتان فکر کنید به زندگی آبرومندانه وباارزش خودتان فکر کنید به زن وبچه های خودتان برای پیشرفت شان فکر. کنید به اعصاب خودتان مصلحت باشید .اصلا به حرف های این عقده ای ها فکر نکنید.بگذارید این کینه ای ها وشرور ها بی شرف دل های چرکین گندیده خود را سری همدیگر خالی کنند به همدیگر فحش بدهند همدیگر را بکشند هیچ آرتباط به ما مردم افغانستان ندارد.خبیث عقده ای بجای اینکه به پیشرفت و ترقی سرزمین ما بی اندیشن. همه بدنبال شرارت و منافقی میپردازند لعنت خدا بر این انگل های کثیف.مگر مردم بازیچه دست شماست که به حرف های گندیده شما برقصن مردم دیگر آن تفکر شما ها را نمی خواهند برای خود تان نگاه دارید مردم را تا اینکه نفرین تان نکردند رها شان کنید مردم واقعا دیگر تحمل دیدن قیافه نحسی شما ها را ندارند. معلم باز نشسته))

>>>   ١- منزل (قصر) چند ميليون دالري كه در منطقه دالامان كابل به اختيار گلبدين حكمتيار گذاشته شده است با پول سفارت امريكا در كابل خريداري شده است!
2- در مجموع ٢٧ عراده موتر زرهي و غير زرهي كه بالغ بر چندين ميليون دالر امريكايي ميشود توسط سفارت عربستان سعودي خريداري و در اختيار گلبدين گذاشته شده است!
همچنان هزينه هاي برق، آب، مهماني هاي كوچك و بزرگ و هزينه تيل و ترميم موتر هاي زرهي گلبدين حكمتيار مشتركاً از طرف سفارت انگليس و امريكا پرداخت مي گردد!
منبع موثق
#هوشنگ

>>>   حکمتیار یگانه قهرمانی است که میتوان سبب نابودی گروه بد نام شروفساد گردد پس بیآید ای مردم شجاع و دلیر افغان با این مرد خردمند یکجا شوید تا این پدیده شوم و فاسد از این سرزمین دلیر مردان نابود گردد چون سبب بدبختی های افغانستان همین گروه بد نام شروفساد است.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   پشتون ها احساس خطر کرده اند از این رو فعال شده و با اختلاف اندازی بین تاجیک ها شر اندازی میکنند و بنام پنجشیری نظر میگزارند به آنها توصیه دارم دست از این کارهای کودکانه بردارند.

>>>   پشتون ها احساس خطر کرده اند از این رو فعال شده و با اختلاف اندازی بین تاجیک ها شر اندازی میکنند و بنام پنجشیری نظر میگزارند به آنها توصیه دارم دست از این کارهای کودکانه بردارند.

>>>   حقیقت اینه کی پشتون ها شهروندی اقوام دیگر را در افغانستان نمی‌خواهد. سران احزاب نیز نان به نرخ روز می خورند. ملت هم ابزار دست رهبرانشان هستند.
با این شرایط چرا و آمریکا و پاکستان هر غلطی که می‌تواند نکنند.
غیرت و شرفی ملت غیور افغانستان را مسولین ارگ لکه دار کرد.و خود شان غلام حلقه به گوش آمریکا است.
توقع و جروبحث دوستان که تعدادی نیز خارج از ادب انسانیت هیچ دردی را درمان نمی‌کند جز اینکه آتش کینه بین اقوام را روشن کند.
شهروند مهاجر

>>>   من نه عطامحمد نور ، دیده ام و نه بوی کدام واستگی سیاسی و یا اقتصادی دارم و نه از ولایت بلخ هستم . ولاکن روی قرائن و شواهد جنایات که در مدت 4 دفه ماضی حتی الان که در افغانستان از طرف کلبدین راکیتیار و عطامحمد نور رخداده است بیقین کامل باید گفت که سگ های ولگرد کوچه و پس کوچه افغانستان و حیوانات وحشی و مفترس افغانستان بصدها مرتبه با شرف تر و با هیثیت تر هستند نسبت به گلبدین راکیتیار. هر کس قبول دارد یا ندارد مربوط است بوجدان خودش ؟

>>>   اینقدر بر سری همدیگر بکوبید که تا این شاءالله ازبین بروید. کاربران که همیشه مثله ازبک.پشتون فارس هزاره بمیان میاورد ل... برشما شما ها واقعا دنبالي چه هستید از این قدر خون ریزی و خرابی خسته نشده اید.اگر مشکلات ما افغانی ها با این زخم زبان زدن به همدیگر حل می شد تا حالا شده بود .همه دنیا پیشرفت کردند همین همسایه های ما 20 سال از ما پیشتر هستند .موقع جامعه جهانی به افغانستان آمدن کشور های همسایه ما حسرت ميخوردن حسودی می کردند که کشوری جنگ زده افغانستان با وجودی کشور های خارجی ترقی میکنند واز ماها سبقت میگیرند پیش رفت میکنند تا احد امکان مانعی پیشرفت ما میشوند .بلاخره دنیا وهمسایگان ما هر روز درحالی پیشرفت هستن وما مردم(...) هر روز به کله همدیگر میزنیم وازبک.پشتون فارسی.هزاره میگویم چون تنها مشکل این است که درست درس نخواندیم مطالعه از کتاب های اسلامی وتاریخی و اجتماعی نداریم سواد ما ضعیف است برای همین به هر مسائل ناچیز و اندک زود جوش میآوریم به کله همدیگر میزنیم در کشور های خارج دهها نژاد و طائفه مثلی برادر درکنار هم زندگی می کنند کوچکترین مشکل را در وجودشان آدم حس نمیکند درهمین کشوری هندوستان ده ها طائفه و مذهب درکنار هم برادروار زندگی می کنند ودر پیشرفت کشور شان با هم سعی و تلاش می کنند وبه مذهب همدیگر احترام می گذار
( زمري از خوست

>>>   وطنداران عزیز .از ریس جمهور غنی حمایت کنید تنها کسی است که شامل هیچ حزب و گروه و تنظیمي نیست شخصی عادی تحصیل کرده باسواد .توصیه میکنم پشت این جنگ سالاران عوضی وشرور خودخواه را رها کنید این ها غیر از جنگ و شرارت چیزی دیگری را بلد نیستن 40 سال میشود که ما مردم از پشتی این جنگ سالاران روان هستیم کشته شدیم معلول شدیم خانه خراب ودربدر شدیم من زمانی مجاهد وفادار به حزب اسلامی بودم ودر جنگهای داخلی پرقدرت میجنگیدم درآن جنگ ها یکی از پاهای خود را ازدست دادم وحالا نمیتوانم کار کنم و تا حالا کمک مالی از جانب هیچ کسی نشدم در جایومنطقه ما بیش از 20 نفر معلول مثلی من هستن ازدیگر تنظیم ها هستند چند نفر شان سربازان زمانی نجیب هستن همین حال و روزی من را دارند زن بنده با لباس شستن در خانه های همسایه پولی خرچ خانواده را تهیه میکند برادر اگر از من می شنوید نان و پیاز خود را بزن با پیشانی باز با خانواده خود زندگی کن سعی کنید فرزندان تان را باسواد کنید یکی مولوی یکی قاری قرآن کریم یکی داکتر یکی انجنير چنین تحصیل کرده های را به جامعه افغانستان تحویل دهید

>>>   فهیم از کارته نو
راکتیار از چهار دیواری خانه که برایش امریکائی ها خیرات داده بیرون رفته نمیتواند، چه رسد به قهرمانی این موش۰ زیاد کلانکاری نکند که به سرنوشت ایشچی دچار نشود۰

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است و بعد این ناقلین وحشی بیفرهنگ را از مناطق تان بیندازید دور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است