پولیس یونان مهاجران افغانستانی را زندانی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137932 منبع: پرینت

قابل توجه سفارت افغانستان در یونان.

طی چند روز اخیر، شماری از مهاجران افغانستانی در یونان توسط پولیس آن‌کشور بازداشت و زندانی شده اند. پولیس یونان در جزیره "ارکیلیو" دست به این اقدام زده و دلیل آن هنوز روشن نیست.

مهاجران افغانستانی در یونان می‌گویند که پولیس آن‌کشور به شهروندان سوریه اجازه عبور به کشورهای اروپایی را می‌دهند اما از عبور افغانستانی ها جلوگیری کرده و به آنان هشدار می‌دهند که به وطن شان برگردند.

به گفته مهاجران، شماری از افغانستانی هایی که اخیرا بازداشت شده اند به مدت 6 ماه تا یک‌سال قرار است در زندان بمانند.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
پناهجویان
یونان
نظرات بینندگان:

>>>   خو ب کرده چرا در وطن خود نمی ایند
حا لا در وطن ارامی شده است

>>>   وقتي شما ادعاي مهاجرت مينمائيد، ديگر ارتباط تان با سفارت و حكومت كابل قطع ميشود، توقع خدمت و كمك را از حكومت ع وغ نداشته باشيد.

>>>   تا زمانیکه یک بخش یا چند بخش از مردم درخانه و وطن شان درساختار نظام سهم نداشته باشند و صاحب صلاحیت وحاکمیت مطلق نباشند وآزادی عمل نداشته باشند، هرگز تعلق خاطر به آن وطن نمیداشته باشند، چه خاصا که بخشی از اقوام ساکن این کشور، عمدا وقصدا ازطرف پادشاهان قومی و دولتهای قومی یک کشور به برده گی وغلامی کشانده شده باشد، و درقرن بیست ویک نیز با نسل امروزی این برده زاده گان با همان معیارها وهنجارهای زمان عبدالرحمن خانی برخورد شود، چنین برخوردی، هرگز به ازبین بردن تعصبات قومی کمک نکرده بلکه روز به روز، تنش های قومی را چاق تر وچاق تر می سازد، ومقدرات کشورهای پاکستان شرقی وغربی ، یوگوسلاویای سابق،و قبرص یونانی نشین وترک نشین، سودان جنوبی وشمالی نیز نصیب کشور کنونی ما وشما میشود.و دراندکترین زمانی نقشهء جغرافیوی این کشور شکل دیگری را بخود میگیرد.

>>>   آنهایی که به سیزده دلیل اوغانیت را به عنوان هویت شهروندی، که همان هویت سیاسی است می‌پذیرند و در این راه سینه سپر می‌کنند، نباید فراموش کنند که این اقتدار سیاسی و هویت سیاسی است که هویت فرهنگی را رقم می‌زند و آن‌را سمت و سو می‌بخشد. حال این سنگین‌کله‌ها بیایند و بگویند که در کجای این هویت افغانی (اوغانی) جایگاه رودکی، مولانای بلخ، حافظ، بیدل، سعدی، جامی، سنایی... یا باختری، عاصی، شبگیر پولادیان و صدها دانشمند و عالم در این حوزهء تمدنی و این سرزمین، تعریف می‌شود!!! هویتی را که این آقایان به ما ارزانی می‌دارند، بستر فرهنگی دیگری را برای خود اصل می‌داند و هیچ ربطی به ما ندارد. اینها مگر سرحد این خط‌کشی های سبکسرانهء خود را می‌دانند و یا این‌که فقط صفحه سیاه می‌کنند!

>>>   Jawedan.com
از دگر‌منی تا دگرژنرالی
طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع(جنگ) کشور در یک‌سال سه‌ بار ترفیع کرده است، گفته می‌شود آقای طارق شاه روابط خیلی نزدیک با حنیف اتمر دارد.

>>>   تا جایکه من اطلاع دارم صرف انعده از افغان های که با اسناد جعلی از میدان هوایی بخواهند به سایر کشور های اروپایی بروند را دستگیر و زندانی میکند نه همه مهاجرین را چنانچه اگر با اسناد جعلی در میدان کابل هم دستگیر شویی زندانی میشویی حق قانونی هر کشور است
مهاجر در یونان

>>>   در هیچ گوشه دنیا اینها صلح را تجربه نمیکنند

>>>   کار خوب کرده که زندانی شده اند آنهائیکه به هوای اروپا وطن را ترک میکنند به بوطن چه خدمت کردن که به اورپا خدمت کنند ؟ اینها باید برگشت داده شوند یا در زندانها انداحته شوند. عجیب خواهش حماقت و پشتیبانی شان از طرف سفارت ؟ همچنان آیا برای دولت خجالت نیست که بکشور های دیگر عذر و زاری کند که فراری های ما پناه هنده گی بدهید بکدام عقل و منطق این درخواست را میکنند ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است