مردم محل ما متحد و مسلح شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137933 منبع: پرینت

این چندمین جلسه خودجوش مردمی در مسجد ما است که پس از حمله به نمازگزاران در کابل، تشکیل می شود، پیران، جوانان، کسبه، تحصیل کردگان و نظامیان سابق محله ما دوشادوش یکدیگر در حال تهیه اسلحه اند تا امنیت مسجد شان را بگیرند. آنان با مساجد دیگر نیز در تماس اند تا یک شبکه مقاومت سراسری در کابل تشکیل دهند.

عصر روز گذشته نیز بزرگان و متنفذین ولایات کابل، میدان وردک، بامیان، غزنی، غور و دایکندی پیرامون خیزش و مقاومت مردمی و مقابله با متجاوزان جلسه مهم و سرنوشت سازی دارند. اینک شبکه ای از جوانان غرب کابل بصورت داوطلبانه آماده گرفتن امنیت مساجد و مجالس مردمی اند و بزودی اعلان موجودیت خواهند کرد. بزودی تمام قمندانان سراسر هزاره جات تجمع بزرگ مقاومت تشکیل می دهند و برنامه خویش را برای دفاع از مردم در برابر متجاوزان اعلان می کنند.

دسترسی به آرزوی دیرینه متحد سازی و توانمند سازی مردم با خون نمازگزاران مسجد امام زمان سرعت یافته است، داعش و طالب می خواهد مارا متفرق، ضعیف و نابود کند اما نمی داند که روند متحدسازی و مسلح سازی مردم آرام، مدنی و صلح دوست ما را شتاب بخشیده است.

نابودی هراس افکنان و تکفیریان در بطن و متن خشونت طلبی آنان نهفته است و بزودی از درون و برون متلاشی خواهند شد، زیرا افراطی گری و خشونت طلبی حق نیست، باطل است و باطل رفتنی و نابود شدنی است و خشونت طلبی و افراطی گری آنان دو پیامد اصلی و قطعی خواهد داشت:

1. آگاهی بیشتر مردم و بسیج آنان علیه افراطی گری و خشونت طلبی.
2. تصفیه اسلام واقعی از اسلام طالبی و داعشی.

امروزه در سراسر جهان همه می دانند که اسلام هر چه باشد، قطعا از نوع طالب و داعش نیست و هیچ عنصری بجز خود داعش و طالب نمی توانست به خوبی این تصفیه را مدیریت کند.

داكتر ناصر محقق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
هزاره جات
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا که خوبه

>>>   وطندار ها بدماشی را پس کنید بلای جان برای خود جور نکنید کار های خودسرانه زیان گزاف دارد ، فردا پشیمانی حاصلی نخواهد داشت. دولت مولی نیست هر اقدام هر .....را قبول کند. در جنوب هر دوز مردم فدای طوطعه های دشمن میشوند ایشان چه گویند.

>>>   وقتی که دولت نمیخواهد یا نمیتواند امنیت صلح جو ترین مردم کشور را بگیرد ، مردم مجبورا سلاح میگیرند تا در مقابل منفور ترین دو پای های که در حقیقت از چهار پای پست تر هستند از هست و نیست خود دفاع کنند . شنیده بودیم که سربازان یزید بعد از شهید ساختن امام حسین و یارانش و بریدن سر های شان سوار بر اسب ها اجساد پاک آن بزرگوار ها را لگد مال کرده بودند و باور نمیکردیم اما امروز نوادگان کثیف یزید و امویان در مسجد امام زمان خیر خانه بعد از شهید ساختن نماز گذاران اجساد پاک بعضی های شانرا با چاقو و کارد سوراخ سوراخ کرده بودند . جنایت همان جنایت است فقط به جای کربلا کابل و به جای شمر ، اولاد های یزید و شمر و بجای حسین ویارانش مردم مظلوم شیعه و هزاره قرار گرفته است . نه تنها برای حفاظت از مراسم ها بلکه به کوری چشم خلیلی سلاح فروش و قاتل پلید شفیع قهرمان باید همه شیعیان در سراسر کشور مسلح شوند و ناموس و جان و مال شانرا حفاظت کنند

>>>   چشمت را ببند و بی عدالتی را مبین ، گلویت را خفه کن و عدالت را صدا نزن ، به نقد تاریخ ، شاهان و شهزاده های مستبد ، عیاش و بیکاره قلم مزن ، از خودت از تبارت از ساختار ژینیتک بگذر و از خود تعریف اشتباه برون ده ، بپذیر که دیگران آسمان اند و تو ریسمان ، زبانی مادرت را از دهن دایه های حکومتی فرا گیر و واژه ها را بگذار دیگران برایت انتخاب کنند ، قبول کن و شک هم به دل ره مده که در مذهب سیاست «زی» ریس نامدارد و «پور » معاون و یا دستیار معاون، از هومنیزم تعریف فاشیستی اراعه بده و از از فاشیزم تعریف انسان گرا ، لابد بپذیر که خدا ترا درجه دوم و با اناتومی ناقص آفریده ، آخر بپذیر که پدر او« بابا» ا است و مادرش« انا » و از تو غلام و کنیز ووووو ، بپذیر ، اگر میخواهی ؛
وحدت ملی ، مصلحت ملی، اسلامیت و افغانیت را خدشه دار نکنی و ترا نماد وحدت ملی بدانند و متعصبت نخوانند تا باشد عرش خدا هم به لرزه نیاید.

>>>   آنهایی که به سیزده دلیل اوغانیت را به عنوان هویت شهروندی، که همان هویت سیاسی است می‌پذیرند و در این راه سینه سپر می‌کنند، نباید فراموش کنند که این اقتدار سیاسی و هویت سیاسی است که هویت فرهنگی را رقم می‌زند و آن‌را سمت و سو می‌بخشد. حال این سنگین‌کله‌ها بیایند و بگویند که در کجای این هویت افغانی (اوغانی) جایگاه رودکی، مولانای بلخ، حافظ، بیدل، سعدی، جامی، سنایی... یا باختری، عاصی، شبگیر پولادیان و صدها دانشمند و عالم در این حوزهء تمدنی و این سرزمین، تعریف می‌شود!!! هویتی را که این آقایان به ما ارزانی می‌دارند، بستر فرهنگی دیگری را برای خود اصل می‌داند و هیچ ربطی به ما ندارد. اینها مگر سرحد این خط‌کشی های سبکسرانهء خود را می‌دانند و یا این‌که فقط صفحه سیاه می‌کنند!

>>>   Bashir Ahmad Qasani heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
خدايا توبه!
رييس جمهورغني در روز معرفي سرپرست وزارت داخله گفته بود كه ديگر كسي بر بنياد مسايل سياسي جنرال نخواهد شد؛ اما امروز در شانه سرپرست وزارت دفاع رتبه دگر جنرالي را نصب كرده است.
سرپرست وزارت دفاع در يك سال سه بار ترفيع كرده است.

>>>   جناب داکتر محقق اصل طرح خوب است اما قبل از هر گونه اقدام عملی اعلان و ابلاغ به نظر نوعی شتابزدگی است که همیشه از این ناحیه ضربه خورده ایم. به عمل کار براید به سخن دانی نیست.

>>>   برادران با اینکار شما دشمن را به هدف شان نزدیک میکنید دشمن دنبال همین است این راهی چاره نیست مسلح شدن راهی نیست که ما دنبالش برویم امیدوارم مردم فهیم ما عاقلانه تصمیم بگیردوبه گذشته برنگردیم ما تلاش کنیم تا صلح میان مردم ایجاد شود آنها میخواهد تفرقه بین ملت بیاندازد پس ما این کاررانخواهیم کرد تا کوردلان به خواسته خود برسد آنها نه سنی هست نه شیعه فقط میخواد از احساسات مردم نهایت بهره برداری کندامیداست که مردم بامتحد شدن درمقابل این جنایت کاران راههای منطقی درپیش بگیرد
(محمد علی صادقی ازدایکندی)

>>>   دولت بى شهروند از قوم و قبله دفاع نمى تواند چه رسداز ملتها ى هزاره وتاجک و ازبيک وتبارغير پشتون

>>>   بهترین کار همین سازمان دهی ومسلح شدن عقلایی منطقی ومنظم بسیج مردمی است برای دفاع ازکشور واسلام هزاره ها باید یک نیروی مصلح چند صدهزار نفری تشکیل بدهند آموزش دیده وحرفه ای هم از خودشان هم ازدولت هم ازکشور دفاع کنند این توانایی را دارند. وهراس افکنان وکوردلان را ازلانه های موش دربیارند مجازات کنند ِ برادران تاجک واوزبک ماهم جز همین کار چارهی ندارند وگرنه تصفیه قومی که درحال اجرااست زندگی ذلت باری را سرشان رقم خواهد زد. پس این نیروهای مردمی متحدانه عمل نموده ترورستان کوردل را نابود سازند وبا اوردوی ملی همکار باشند وحفاظت ازبیت المال نمایند وازجان مردم وتامین امنیت
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است