فرماندهان حزب اسلامی در پی انتقام از والی بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 137992 منبع: پرینت

اگر امیر حزب اسلامی اجازه بدهد با درگیری مسلحانه پاسخ دندان شکن به والی بلخ می دهم.

میرویس، یکی از فرماندهان حزب اسلامی در بغلان در واکنش به اظهارات اخیر والی بلخ در همایش ولایت سمنگان درخصوص رهبر حزب اسلامی گفته است که اگر امیر حزب اسلامی اجازه بدهد با درگیری مسلحانه پاسخ دندان شکن به والی بلخ خواهد داد.

وی تاکید کرده است که پس از این والی بلخ نمی تواند از بغلان به کابل سفر کند و به عطا محمد نور اجازه عبور از ولایت بغلان داده نمی شود.

در همین حال، زرداد فریادی، دیگر فرمانده حزب اسلامی که چندی پیش، پس سپری کردن 20 سال زندان در انگلیس به کابل بازگردانده شد نیز در واکنش به اظهارات عطا محمد نور گفته است که در صورت توافق حکمتیار آماده است تا والی بلخ را از شمال کشور بیرون کند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که اخیرا والی بلخ در همایشی بزرگ در ولایت سمنگان با انتقادهای تند و صریح از رهبر حزب اسلامی به او هشدار داده بود که دست از نفاق افکنی و نفرت پراکنی قومی و مذهبی در کشور بردارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرماندهان حزب اسلامی
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی دیگه از بغلان تیر شده نمی‌تواند این یک کشور مستقل است بلخ یک کشوری دیگری راکتیار یک ریس جمهور دیگر

>>>   اینه اخطار شاخدار ! قوماندان زرداد که خود یکی از جانی ترین قوماندان حزب اسلامی است از جلال آباد والی بلخ را اخطار می دهد . زرداد اگر اینقدر غیرت دارد اول مردم جلال اباد را از شر داعشیان نجات دهد و بعدآ به خق دیگران برسد.وگرنه این غر وفش معنی و مفهومی ندارد.
کمال

>>>   نه کل ماند ونه. هم کدو. لعنت بر سر هرسه وهر چارش که ازغنی شروع الی صبغت الله همگیشان مردم بیگناه درهر حالت تان قربانی است
. میرویس یاسینی

>>>   عطا محمد نور والی مقتدر بلخ تنها نیست .
شما پوچاق ها به گفتار و رفتار گلب الدین خان توجه فرمایید تا با اظهارات
ناسنجیده موجب تشنج نه گردد والا ما دوباره این امیر بی کلاه و تیر شما را دو باره به غار هایکه پناه گرفته بود خواهیم راند .
م.ش. ف بدخشان

>>>   ای قوماندانهای شلغمی راکتیار هیچ چیز کرده نمیتوانند.
فرهاد آتش
هروی

>>>   ای گلبیدین خو از راستی که 2 قومندان دزد در دورش مانده.
و خردمندان همه عاقش کردن

>>>   Abdul Hai Khurasani

زندانى سياسى؛ با روحيه ضعيف ظاهر شد، دروغ گفت، اشتباه سياسى خودرا پذيرفت، از مداخله ايران سخن گفت و برخى از واكنش هاى تند را ناديده گرفت و ظاهراً اهميت نداد.

سايه روشن هاى مصاحبه آقاى حكمتيار با شبكه هاى فارسى و پشتو BBC.

الف / حكمتيار دروغ گفت
من شخصاً زندانى سياسى يى را در ويلاى مجلل شمال (تهران) نياوران مى شناختم ؛ كه جريده (ميثاق ايثار) را منتشر مى نمود، از بركت هواى بهشتى نياوران ديوان حافظ مى خواند، شعر سپيد مى گفت، با اطلاعات نظام ولايت فقيه همكارى اطلاعاتى مى نمود، حدود يك هزار ميليشياى نظامى در خدمت سپاه و جنگ آذربايجان فرستاد، ستاد وزارت امور خارجه ايران براى يكصد نفر از اعضاى ارشد حزب به اعتبار معرفى او ويزا صادر مى نمود، دربارش گرم بود و زندگى شاهانه داشت .

ب / حكمتيار منافقت خود را رسماً پذيرفت
حكمتيار پذيرفت؛ كه اتهام ناجوانمردانه و شيطانى او در رابطه با سپهسالار جهاد و زعيم مقاومت ملى افغانستان مسعود عزيز، داستان شش هزار ژنرال و اتهام فساد به رهبران جمعيت يك سخنرانى سرى و غير عمومى بوده است و در اثر حضور يك عنصر نفوذى به شبكه هاى اجتماعى راه يافته و لهذا فتنه به پا كرده است !
حكمتيار با بيان اين جملات از يك سو به نفاق سياسى خود اعتراف مى كند و از طرف ديگر ضعف خود را در برابر قدرت اتومى شبكه هاى اجتماعى بيان مى دارد.

ج/ ناديده گرفت
حكمتيار در برابر پرسش خبرنگار نسبت به بيانات تند عطا محمد نور استاندار بلخ با لبخند تلخ كه عمق تنفرش را به نمايش مى گذاشت ، سياستمدارانه سكوت نمود و به اصطلاح سياسى او را ناديده گرفت .
هـ
حكمتيار در مصاحبه با شبكه پشتو BBC با روحيه ضعيف و تكرار جوابهاى مبهم و مجهول ظاهر شد.
معلوم مى شود كه جرئت و جسارت قبلى خود را از دست داده است و براى اينكه كم نياورد به زبان استعاره ، اشاره و كنايه پناه برد.
اما او با تكرار تروريست هاى طالب را به خوب و بد تقسيم نمود و با تأكيد انها را برادر خواند.
ائتلاف انكارا را ضد منافع ملى كشور دانست، از حكومت مركزى قوى حمايت نمود و تلويحاً ائتلاف انكارا را محصول رقابت مسكو و واشنگتن دانست و از ارتباط قوى خود با تروريست هاى طالب سخن به ميان آورد.
او هر نوع حمايت خود را از داعش بشدت رد نمود و اعلاميه منسوب به خود را شايعه و دروغ دانست و اضافه كرد كه داعش همان طالبان هستند كه تنها پرچم خود را تغيير داده اند.
حكمتيار پذيرفت كه در انتخابات آينده رياست جمهورى خود را در موقعيتى نمى بيند كه كانديد مستقل معرفى نمايد لهذا از يك كانديد مناسب حمايت مى نمايد اما تأكيد نمود كه حزب قوى و قدرتمند در انتخابات حضور مى يابد.
نكته اخر
طوفان انتقاد شبكه هاى اجتماعى تأثير اساسى داشته است، روحيه حكمتيار را تضعيف نموده، اعتماد به نفس خود را از دست داده است و تكيده به نظر مى رسد.
اين رويكرد بايد ادامه يابد و تمام حركات و سخنرانى هاى او بدقت مورد نقد قرار بگيرد تا نتواند به دروغ ها و فتنه هاى خود ادامه بدهد.

>>>   ميرويس ....را همه سمت شمال مي شناسد، يك دزد و رهزني بيش نيست، كونش ميخارد كه در فكر جنگ در شمال باشد، زنده گي ما ناقلين را برباد خواهد كرد، سالها مردم كنار همديگر برادروار زيست نموده اند، حالا به تحريك پاكستان و بي عقلي رهبر شكست خورده اش، گل بي دين، شمال را به خربه تبديل ميكند. خداوند جزاي تمام جنگ افروزان و منافقين و مزدوران خارجي را بدهد، و جهنم را جايشان نمايد.

>>>   زنده باد👍👍
م م سفارت أفغانستان در لندن

>>>   این راهی که شمامیرویدبه ترکستان میرودنزدیک به چهل سال جنگ وافکارپلیدو شیطانی که سیاستمداران جاهل ازخودنشان دادن فقربدبختی واوارگی بجاگذاشته همین فرهنگ غلط بوده وهنوزهم دست برنمیدارین ازحرکات زشت وپلیدوملت مارابه جان هم انداختیدبنام قوم گروه

>>>   حالا این دونفر قومندان در مجالس خصوصی یک چیزی گفتن.شما ها اینقدر جدی نگیرید. این ها در موقعیت نیستن که تصمیم بگیرند .اول اینکه این چرت وپرت را گفتن خودشان خوب کردن پیش حکمتیار است دوما این که مگر والی بلخ کچالو است که این ها از مزار شریف بیرون بیاندازند مملکت قانون دارد ارتش دارد پوليس شجاع ووطنپرست دارد کشوری عزیز ما افغانستان آنقدر هنوزم خرتاخر ی نشده مثلی سال های فلاکت زده1370 هر کسی ناکسی خودسرانه تصمیم گیری نماید
(( مجاهد پشیمان))

>>>   خود راکتیار از خانه که سفارت امریکا برایش خیرات داده بیرون رفته نمیتواند این چند تا بگیل اش مثل سگ زرداد یا آن دزد سر گردنه چه لاف های میزنند

>>>   >>>هیچ....کرده نمیتوانی

>>>   سلام خدمت تمان دست اندرکاران شبکه وخوانندگان محترم شبکه شما می بیند که کشور متاسفانه به کدام سمت و سوئ در حرکت است حضرات چه می گوید وچه ادبیات بکار می گیرداگر دقت بیشتر کنم بوی خون به مشام می رسد با امدن حکمت یار کشور هرروز به سمت سوی خاص حرکت پیش می رود این همه ناامنی واین تهدیدات از هردو طرف ومخصوصا قمندانان حزب چه می گویند.
براستی جای نگرانی است که کشور بعداز این همه جنگ خون ریزی وکشت کشتار باز هم حضرات رسیدن به قدرت وکرسی صدارت از راه زور ونظامی مطرح می داند انسان گاهی به این فکر می افتد که زمان اول انقلاب است اول ...

>>>   اگرجناب استاد عطامحمد نور یک گوشه چشم به ما کند که درمرکز شهر کابل هستیم راکت یار را همرا با تمام دار دسته اش به غار های کوهای چترال روان می کنیم اما بخاطر درس عبرت برای جوانان امروزی چون چهره ملعون راکت یار را ببینند وباعث نفرت هرچه بیشتر جوانان شود درکابل مسکن گزین شده اگرنه دراستدیوم ورزشی تما م ISI را باطالبان ....یک جاه میکرد دراستیدیوم رسیده نمی توانست ودلقک ها بفهمند که اگر یک بار دیگر مثله جنگ مطرح شود دیگر بخششی مثل بزرگان قبلی مادرکار نیست حتی برای جسد ....تان جای در این کشور وجود نخواهد داشت.
گورستان شما باید آنطرف خط دیورند باشد نه این طرف خط.
بااحترام
امپراطوری خشم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است