اتمر و استانکزی ارتباط با طالبان را رد کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 138010 منبع: پرینت

دفاتر شورای امنیت ملی و ریاست عمومی امنیت ملی گزارش آسوشیتدپرس مبنی بر تماس اتمر و استانکزی با سران طالبان را رد کرد.

دفتر شورای امنیت ضمن بی اساس خواندن گزارش آسوشیتدپرس در اعلامیه ای آورده است که پروسه صلح و پیوستن مخالفین به این پروسه از طرف شورای صلح به پیش برده می‎شود و تماس‎هایی هم که در این مورد گرفته می‌شود، از طریق شورای صلح صورت می‌گیرد.

ریاست عمومی امنیت ملی نیز در واکنش به این گزارش در اعلامیه ای آورده است که آسوشیتدپرس در مورد خبری که نشر کرده است نه با ریاست امنیت ملی تماس گرفته و نه از این ریاست نظری خواسته است.

در اعلامیه آمده است که ریاست امنیت ملی گزارش اسوشیتیدپرس را بشدت محکوم می‌کند. امیدواریم که این آژانس منحیث یک خبرگزاری جهانی تمام قواعد و اصول روزنامه‌نگاری را مدنظر بگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش روز چهارشنبه 8 سنبله 96 خود آورده است معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی هر روز و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور در ماه یکبار با سران گروه طالبان در تماس تلفنی هستند.

این گزارش ها در حالی نشر و تکذیب می شوند که بسیاری از مقام های ارشد حکومت وحدت ملی از وجود ستون پنجم در حکومت صحبت می کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتباط با طالبان
اتمر و استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک

به ایمیل ها جواب نداد
اسوشتیدپرس باز نوشته است که پیش از انتشار مقاله در باره گفتگوهای سری مقامات امنیتی با طالبان به آنها ایمیل فرستادیم و گفتیم که به اسناد معتبری دست یافته ایم که با طالبان در باره موضوعات مهم گفتگو داشته اید. اما مقامات امنیتی به پرسشهای ما در باره مذاکرات با طالبان پاسخ نداد و حالا که مقاله منتشر شده است دفتر شورای امنیت محتوای مقاله را تکذیب کرده است. در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که بیشترین اطلاعات را از دستگاه امنیتی گرفته است که نمی خواست نام شان افشا شود. آقای قاسمیار می گوید شورای عالی صلح در جریان نیست. نقد و نظر
نوت: مذاکرات با طالبان خوب است اما مردم باید پیش از آسوشیتدپرس در جریان گذاشته شود.

>>>   ستون پنجم در داخل حکومت به عنوان همکاران طالبان بعید نخواهد بود، زیرا غنی تمام کارها اعم ازکوچک وبزرگ را شخصا انجام میدهد، وکسی هم ازکارهای اوسر درنمی آورد. اما اگر به عنوان رابط باشد بازهم اشتباه است، زیراکه ارتباط باطالبان تنها ازطریق قانون که برعهده شورای صلح می باشد باید صورت گیرد نه سرخودانه.
جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است