مهم ترین نکته در استراتژی افغانی دونالد ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 138020 منبع: پرینت

جالب ترین، مهم ترین و دوست داشتنی ترین نکته در استراتژی افغانی دونالد ترامپ برای بسیاری از دولتمداران آلوده در فساد سیاسی، فساد اداری و فساد مالی افغانستان همین کار نداشتن ترامپ به ملت-دولت سازی در افغانستان است. شوق و شعف این دولت مداران وطن مان با نکته دیگر استراتژی ترامپ که از کشتن طالبان و تروریستان در حال جنگ با این دولت سخن می زند، مضاعف می شود.

مسلما وقتی امریکای ترامپ به اداره و مدیریت دولت و دولتمداران مورد حمایت خود کاری نداشته باشد و آنها در شیوه دولت داری و مدیریت خود دست باز داشته باشند که با هر گونه فساد، تبعیض، بی عدالتی، بی مسوولیتی، بی قانونی و عدم پاسخگویی، حاکمیت و دولتداری کنند و هم زمان با آن، دشمنان شان از سوی نیروهای امریکایی سرکوب گردند، شگفت زده و مشعوف می شوند.

این در حالی است که خطر فساد دولت و فاسدان دولتی برای ثبات و صلح افغانستان کمتر از خطر تروریزم طالبی و داعشی نیست. یکی از عوامل بسیار مهم در وجود و گسترش تروریزم، فساد حاکمیت است.

فساد حاکمیت و فاسدان حاکم، تروریزم را تقویت می کند و تروریستان در بستر و زمینه چنین فساد غیر قابل مهار است که بصورت فزاینده رشد می کنند و حتی در پایتخت کشور و در بیخ گوش ارگ ریاست جمهوری می توانند همیشه و پیوسته ظاهر شوند و خونین ترین عملیات تروریستی را انجام دهند. فساد سیاسی، فساد اداری و فساد مالی در دولت افغانستان و در میان گروه ها و جامعه سیاسی و رهبران آنها، تروریزم را در افغانستان زنده نگه می دارد و تقویت می کند.

تا زمانیکه این انواع فساد ادامه داشته باشد، تروریزم نیز ادامه خواهد داشت و در یک زندگی و تعامل مشترک با هم، افغانستان را، عدالت را، توسعه را، صداقت را، صلح و ثبات را، وفاق و همدلی اجتماعی را و... هر خوبی و نیکی دیگر را به گروگان می گیرند.

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   نی که دونالد ترامپ نیز به زرداری پنجاه فیصده پاکستان تبدیل شده است که حق خود را میگیرد و به فساد و فسادگران هیچ غرض ندارد؟

>>>   مقاله ای که کاملا درست است و این همان دلیلی است که امریکا به خاطر بودن خود در افغانستان به ان ضرورت دارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است