نور: کشور به طرف تحولات ناخوشایند در حرکت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۶    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 138033 منبع: پرینت

پیام ستر جنرال عطامحمد نور والی بلخ و رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند با حلول عید سعید اضحی

بسم الله الرحمن الرحیم
همدیاران گرامی، مردم متدین و سرافراز کشور!
حلول عید سعید اضحی، جشن با شکوه مسلمانان و ایام خجسته عید را به پیشگاه مردم سربلند افغانستان، صمیمانه شادباش میگویم و امید وارم که ایام عید در فضای صلح و صمیمیت و در کمال خوشی سپری گردد. حج زایران بیت الله و طاعات مومنان مبروک و مقبول درگاه الهی باد.

عید قربان امسال در شرایطی فرا می رسد که ما از بابت حوادث ناگوار در کشور، صدمه دیده و بهترین عزیزان خویش را در رویداد های گوناگون از دست داده ایم. با آنکه غم نبود آنها بر شانه های ما سنگینی می کند و اما بر وفق دستورات الهی باییست از عید گرامیداشت بعمل آوریم.

من در حالیکه یکبار دیگر غم شریکی خود را با خانواده های قربانیان حوادث اخیر کشور ابراز می دارم، حلول عید سعید اضحی را به آنها تبریک می گویم و امیدوارم که دیگر جنگ ویرانگر را نقطه پایان باشد.

می خواهم در اینجا ایام عید قربان را به نیروهای شجاع امنیتی که در نقاط مختلف کشور در برابر دشمن سینه سپر کرده اند و از آرامش مردم خویش دفاع می کنند، صمیمانه مبارکباد بگویم و از زحمات و فداکاری های آنان سپاسگزاری نمایم.

هموطنان عزیز!
با نگاهی به وضعیت امروز افغانستان در میابیم که با تاسف در نتیجه ضعف مدیریت و نبود یک راهبرد درست و معقول و در عین حال عدم توجه به دیدگاه ها و نظریات نخبه ها و جریان های سیاسی کشور، افغانستان به طرف بحران و تحولات نا خوش آیندی در حرکت است. ادامه این وضعیت و بی توجهی به نقدهای سازنده ای که جریان های تاثیرگذار افغانستان مطرح می کنند، در عین حال بی توجهی به اصلاحات لازمی که در پی آن تغییر وضعیت را به همراه دارد، حکایت از روش های غیر دمکراتیک و تصامیم تک فردی دارد که عواقب آن زیان های بی شماری را در پی خواهد داشت.

افغانستان پیش از همه نیازمند وحدت و یکدلی مردم آن است که با تاسف روش های نامعقول حلقات معین در درون حکومت سبب شده است که میان هریک از اقوام این کشور، شکاف هایی را شکل دهند و از آن برای اهداف شوم خویش، ماهی مراد بگیرند. این روش نه تنها زیان های جبران ناپذیر دارد که اثرات آن تا سال های سال روح و روان مردم افغانستان را صدمه می زند.

سران حکومت افغانستان مکلف اند تا به خواست ها، نگرانی ها و مطالبات مردم توجه کنند و بگزارند که مردم این سرزمین در سایه برادری و همدیگر پذیری زندگی کنند و مهمترین خواست آنان که تامین آرامش است نیز از مسولیت های حکومت است که با تاسف نه تنها به آن رسیدگی نمی شود که گاهی دسیسه هایی برای از میان بردن آن نیز طرح می شود.

جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان یک جریان بزرگ فرا قومی و یک حرکتی که مبتنی بر اراده مردم شکل گرفته است و پیشینه درخشانی را در تاریخ حیات خود دارد، شدیدا نگران اظهارات، موضع گیری ها و دسیسه هایی است که به دستور حلقات معین توسط برخی از چهره های هویت باخته، تمثیل می شود.

جمعیت اسلامی در کنار ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، که از پایگاه بزرگ مردمی برخوردار اند، ناظر اوضاع کشور است و به هیچ کسی اجازه نخواهند داد تا با سرنوشت مردم این کشور بازی نمایند. هر گونه بی توجهی به سرنوشت مردم و طرح توطیه و دسیسه برای نا امن سازی و بدنام سازی چهره های مردمی، محکوم به شکست و خیال باطلی است که جز شرمندگی چیزی حاصل طراحان آن نخواهد شد.

در حالیکه یکبار دیگر حلول عید سعید اضحی را به کافه ملت سربلند افغانستان مبارک باد می گویم، آرزو دارم که این فرصت خوبی برای دوری از کینه و کدورت و پایان نابسامانی و جنگ باشد. جنگی که همه هست و بود ما را به نابودی کشانیده و بهترین ها را از ما گرفته است.
هر روز تان عید و عید تان سرشار از شادی و سرور باد!

عطامحمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
عید قربان
نظرات بینندگان:

>>>   خطای چور چراغت در حالت خاموشیست، نا حق خود را مهم جلوه میتی.

>>>   عید قربان خدمت شما دوستان
هموطن فامیل محترم تبریک میکنم

>>>   هههه وطن خو از اول جور نبود اصل گپ بزن که قبر خودت در حال کندن است ... چیغ هایت برامده .. مه برایت میگویم راه حل درست و منطقی برایت پیدا کو ... بخاطریکه پلان بسیار بالا حتی خارج از سلطه حکومت برایت گرفته شده .. بهتر است موضوع را به کله ارام درک بکنی حتی اگر خودت خامی میکنی .. پول بپرداز مشاور قوی به سطح بین المللی استخدام کن تا را حل برایت جستجو کند .. به هر در که بکوبی بی فایده است.. هر قدر دیموکراسی و نکتایی ره شخ ببندی سودی نداره حرف در جای دیگری است ... حرف را نادیده نگیر باز نگویی که کسی پیدا نشد مرا مشوره بدهد..!
دلم برایت سوخت هم تبار

>>>   عید به تمامی هموطنان گرامی مبارک باشد. امیدوارم که این عیدقربان عید ذبح هوای نفس برای همه بخصوص آنهای که ازروی هوای نفس نافرمانی خداوند کرده وبه مردم ظلم وخیانت میکنند. اما به تروریستان چیزی نمیگویم، زیرا آنها نه به اسلا ونه به انسانیت تعلق دارند، آنها دیگرقابل هدایت نیستند وفقط دعامیکنیم که خداوند آنهارا نابود کند.
جوان

>>>   آقاى نور از يك فاشيست كم نيست خون ملت را خوردى به أين گفتار ها وأين ائتلاف ها چيزى از دست تو نمى ايد پوف نكن كا كا ها ديگر تصميم گرفته اند زره زره از تو حساب گرفته مى شود و اينده بسيار خراب در پيشرو دارى

>>>   آقای نوریک قهرمان ملی وخادم ملت رنج دیده افغانستان همه ای ملت ازوی دفاع میکند وشرمنده باد دشمنان ناپاک عطامحمدنور! امیدوارم که آقای نور این اشرف قوم پرست را آدم سازد ودرس عبرتی به راکتیار بدهد بخیر
محمدی ازهرات باستان

>>>   بهترین گزینه که قدرت و وحشت قبیله سالاران ارگ نشین و چندوکک های فاشیست ایشان را بچالش کشیده و مهار میکند همین محترم استاد عطا محمد نور میباشند. چشم دشمنانش کور و گوش های این ذلیل ها همیشه بریده باد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است