طالبان و عیدانه قربان
مولوی آخوندزاده در پیام عید، طالبان را معتقد به برقراری نظام جامع و نماینده آرمان های همه اقوام جلوه داد و حال کدام گروه دست به نسل کشی زد، زنان را سنگسار، ولایت ها را ویران، نمازگزاران را تیرباران و کودکان را سر برید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۶/۱۱ کد خبر: 138053 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همزمان با عید قربان که تدابیر امنیتی شدیدی در کشور بخصوص ولایت های بزرگ به مانند کابل انجام شد به دلیل موج خشونت های می باشد از سوی گروه های تروریستی به مانند طالبان و داعش که امکان مذهبی و تجمع ها را هدف قرار می دهند.

کشتارهای بیرحمانه نمازگزارن و حمله بر مساجد که از دوران طالبان رواج پیدا کرد اکنون برای تلطیف کردن چهره این گروه از سوی داعشی صورت می گیرد که از دل طالبان برخواسته اند و در حالی که احتمال حمله در روزهای عید قربان به قوت خود باقی است، پیام عید مولوی آخوندزاده سراسر تبلیغ بود و دم زدن از حاکمیت.

رهبر طالبان تلاش کرد که در پیام عید از منظر یک حاکم سخن بگوید و حاکمیت طالبان را به عنوان یک امارت جلوه دهد در حالی که مناطق تحت نفوذ این گروه به مراتب کمتر از ادعاها می باشد و بخش اعظم فعالیت ها معطوف به غارت و کشتار می شود و ایجاد هراس در میان مردم.

طالبان اگر چه در ابتدای ظهور توانستند به مانند یک موج کشور را در برگرفته و امارت خود را بنا کنند به دلیل درگیری های سران جهاد و فضای پرآشوب کشور بود اما در دروان جدید با پی بردن به این حقیقت که دیگر مورد حمایت جامعه نیستند سعی دارند از خود گروهی نه تروریستی بلکه مشروع نشان دهند و برهمین اساس در حال تطبیق کردن قوانین و رویکرد سخت و خشن گذشته با خواست مردم می باشند اما تنها در حد کلام و تبلیغات.

جدای از نکته های این پیام که مربوط به مسایل داخلی کشور می باشد، کشورهای همسایه و همان سیاست خارجی را در برگرفته که رهبر طالبان با استفاده از کلمه "اشغال"، جنگ را دلیل حضور نیروهای خارجی عنوان و گزینه گفتگو و مصالحه را نیز بیان می کند.

این گروه که به عنوان سرچشمه تروریسم افغانستان، دلیل هراس کشورهای همسایه از ناامن شدن مرزها و تحریک دیگر گروه های مسلح است به کشورهای جهان بخصوص منطقه اطمینان داد که امارت اسلامی خواهان زیان رساندن به عنوان یک دشمن به آنها نیست.

مولوی آخوندزاده گفته است که طالبان در پی انحصار قدرت و انتقام گیری براساس قومیت و مذهب نیست بلکه معتقد به برقراری نظام جامع و نماینده آرمان هایی همه اقوام می باشد.

تنها همین چند جمله، اصل تبلیغات را نشان می دهد و حال باید پرسید، پس کدام گروه دست به نسل کشی در دهه هفتاد زد، زنان را در خشن ترین قوانین تیرباران و سنگسار، زیر ساخت ها و هر نمادی از انسانیت را نابود، شهرها و ولایت ها را غارت و جوی خون جاری کردند و حتی بر مساجد و اماکن مذهبی حمله می کند؟

این گروه جدای از حمایت های خارجی در روابط تنگاتنگی با نفوذی های درون حکومتی به سر می برد که توانست با وجود عدم حمایت مردمی، دامنه جنگ را چنین گسترش دهد و حال در پی آن است که طرف مشروع حکومت بوده و اتهام تروریست بودن را روانه داعش کند.

عمق سردرگمی و سرافکندگی طالبان را می توان در کشتارهای مساجد و سربریدن کودکان و زنان دید که نه در میدان نبرد و رویاروی با نظامیان بلکه در انتحاری های یکباره به قتل عام بی دفاع ها می روند.

هیچ عملکرد و هیچ سیاستی حتی با وارد کردن نام داعش به چرخه تروریسم نمی تواند بر جنایت های گذشته و فجایع امروز طالبان سرپوش گذارد حال یک حکومت در پس پرده به حمایت از آنان بپردازد یا قدرتی به مانند امریکا در پی به صلح کشاندن افراط گرایان باشد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید قربان
عید
نظرات بینندگان:

>>>   مگر طالبان سر کدام کودک را از تن جدا کرده است ؟ فجیع ترین جنایت که تاریخ از ان یاد خواهد کرد جنایت های بیشمار مزاری پرستان بودند که زنان حامله را رها می کردن در وسط جاده و به تماشاه زایمان زنان می پرداختند و میخ را در پیشانی سر فرو میکردند و سینه زنان را میبریدن ! من که در طالبان کسی را ندیدم مرتکب چنین جنایت های شود اگر طالبان کشت کسانی را کشتند که عامل فساد و جنایت بیشماری بودند . امروز تربیت شدگان غربی با چشم سفیدی هزاران جنایت را انجام دادند و ان را به گردن طالبان می اندازند . پایان قدرت طلبی های کثیفتان به پایان رسیده است !
حبیب الله یوسف زی

>>>   عیدانه طالبان به مردم :
امسال در عید قربان کسی را نمیکشیم .وانتحاری نمیکنیم.

>>>   آقای یوزسف زی مذبوحانه تلاش نکن . جنایات طالبان آنقدر آشکار ودلخراش ووحشیانه است که برکسی پوشیده نیست . جنایات خودرا به دیگران نسبت می دهید نشانه بی انصافی وبی وجدانی شماست وحماقت شمارا می رساند که شهدا ء مانند شهید مسعود وشهیدمزاری که درقلب میلیونها انسان جادارند را به ارتباط داشتن با چیزهای متهم می کنید که شان خودشماست .

>>>   آقای حبیب الله یوسفزی ،برادر خواب هستی ویا بیدار ،مگر این همه جنایت در افغانستان توسط کی سروسامان داده میشود ،این همه انفجارها چطور وتوسط کی صورت میگیرد ،در افغانستان همه تان جنایت وخیانت میکنید ومردم آزاری میکنید وباز میکوید که ما از مردم فاع میکنیم ، خون را ممکید وباز خود مدافع مردم میدانید.
در افغانستان کسانیکه قدرت دارد ،واز قدرت درتغریب مخالفین خود. سوی استفاده میکند. مانند والی مزار ، انسانها را لت وکوب میکند وگوش آن دندان میگیرد ویک قسمت آنرا نوش وجان میکند باز میکوید توطعه ارگ است ، امید انسانها راست گو وبا ایمان شوند و واقعیت بکویند نه حقیقت را پنهان کنند.
عبدالله ریحان

>>>   طالبان بک گروه وحشی و افراط گر است
به هیچ قاعده و قاتونی پایند نیس
این گروه هیج کار مفیدی در طول چندین سال انجام نداده
نابودی تخریب ویرانگری هنر طالب است
این ها پل ها جاده ها نابود کردن هیج رحمی به آثار تاریخی ندارند
مجسمه بامیان نمونه بارز است
بزوز از مردم پول می گیرن له نام عشر زکات خیرات
سر کودکان و جوانان را می برند
اگر به این ها حیوان بگوییم به حیوانات هم توهین کردیم کدام خر انتحار می کنند کدام گاو طویله خویش را خراب می کند که این ها خانه (وطن)را نابود می کنند
کریمی فراه

>>>   زنانيكه طالب و انتحاري بدنيا بياورد بايد در حقش همين كار شود

>>>   آقای یوسف زی حافظه شما یک طرفه کار مکند جنایات طالبان را فراموش می‌کنید همین یک هفته پیش مسجد امام زمان را بخاک خون کشیدید زن وبچه های داخل مسجد سربریده شدن را زود فراموش کردی

>>>   این برادرخودطالب هست شایدشمابجز طالبان بقیه راکافرمیدانیدیا انهاباشمابیعت میکندیا میکشیداین مرام شماست

>>>   طالب دیگر در حال نابودی است.چون پاکستان دیگر طالب را کار ندارد.و اگر طالبان عقل داشته باشند.پاکستان طالب را استفاده کرد.دیگر طالب برای پاکستان قابل استفاده نیست.و مردم افغانستان هم و اردوی ما تا ٱخرین قطره خون خود در مقابل طالب جنایت کارو و دایش بی رحم ایستاد هستند
.رحیم کایل

>>>   طالبان کجا ....هستند که به گفته هایشان ارزش داد؟

>>>   در تمام ادوار تاریخ جنایتهای هولناک طالبان و پشتونیزم در افغانستان بر هیچ فردی منصفی پوشیده نیست.
عبدالواحد غلزایی

>>>   حبیب الله سگزی
:مگر کشتار در جاده ها و مساجد و انتحار پلچک ها یادت رفته ؟ توف به ان شرفی که شاید نداشته باشی هرزمانی که شماها از وحشی گری و حماقت دست بردارید کشور امن و امان می شود

>>>   سوال را با سؤال جواب ندهید ! چند نویسنده به دوران رسیده نمی تواند حقیقت ها را بپوشاند؛ خطاب به مزاری پرستان جنایت های شما بی شمار است و اگر دوست دارید بیشتر در باره جنایت های که در تاریخ نظیر ان را کسی ندیده بیشتر توضیح بدم ! مزاری یکی از قاتلان افشار است حتی به مردم خود هم رحم نکرد . تربیت شدگان غربی اگر شما ثابت کردید که طالبان بدتر از جنایت افشار دست به جنایت بردند من دیگر حرفی ندارم و باید این را هم ثابت کنید که طالبان در مساجد دست به کشتار زدند و سند ارایه دهید .
حبیب الله یوسف زی

>>>   طالبان یک گروه افراطی و تمامیت خواه هستند۰  آنها به سازش، مشارکت، و صلح باور ندارند۰  باید با تمام جدیت با ایشان مجادله شود تا مردم از شر این افراطیون جنایتکار و آدم کش های بیرحم رها گردند۰  بزرگترین قربانیان طالبان پشتونها خود هستند۰  طالبان نسل ها و جوانان پشتون را گمرا و پسمانده از دیگران بار می آورند، و روشنفکرنشانرا میکشند۰ در مناطق پشتونها هر قدر که طالبان زیاد تر نفوذ داشته باشند، فقر، جعل، بذر مواد مخدر، و عقب ماندگی به همان اندازه زیادتر میباشد۰
آهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است