آمار نیازمندان در کشور کاهش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۶/۱۱ کد خبر: 138065 منبع: پرینت

هم اکنون 7 میلیون و 400 هزار نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند.

اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته است که آمار نشان می‌دهد که شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است.

در گزارش 6 ماه نخست سال جاری میلادی اوچا آمده است که شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با برآورد برنامه‌ریزی شده بخصوص بدلیل شمار کم برگشت کنندگان و نبود حوادث طبیعی بزرگ تا 20 درصد کاهش یافته است.

سازمان ملل متحد، پیش از این اعلام کرده بود 9.3 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند اما ارقام تازه نشان می‌دهد که در حال حاضر 7.4 میلیون شهروند نیازمند وجود دارد.

در آغاز سال روان میلادی، سازمان ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت بیجاشدگان داخلی و برگشت‌کنندگان 550 میلیون دالر به جامعه جهانی فراخوان کمک داده بود اما با توجه به کاهش شمار نیازمندان بودجه کمک‌های بشری نیز به414 میلیون دالر کاهش یافت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوچا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خود می برد و خود میدوزد از روی کدام دلیل کاهش امار نیازمندان بکمک را بیان میکند وقتیکهارقام بودجه را پایین میاورند برای خود یک دلیل هم افاقی غیر واقعی هم میسازند فقر وبیکاری روز تا روز در کشور ما زیاده شده میرود ولی انها از کاهش نیازمندان بکمک میگویند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است