حزب اسلامی و حکمتیار باهم در تعارض اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۶/۶/۱۲ کد خبر: 138104 منبع: پرینت

اگر حزب اسلامى مى خواهد زنده و پويا بماند و نقش خوب و مفيدى را در روند تحولات سياسى جامعه بازى كند، شوراى اجرايي آن باييستى سازوكار كنار زدن حكمتيار و انتخاب يك فرد شايسته را در راس آن به سنجش گيرد. خيلى ها معتقد اند، سلب حكمتيار از رهبرى حزب و گماشتن شخص ديگرى به جاى آن، حداقل به شش دليل ذيل الزامى است:

1. حكمتيار مربوط به پارادايم گذشته است و هيچ گونه نسبتى با گفتمان مدرن و مفهوم سازندگى و پيشرفت و توسعه ندارد.

2. او ذاتا آدم شرور و فتنه انگيز است و از او جزو تعصب، تبعيض، نفرت، خشونت و... فعل ديگرى كه معطوف به اخلاقيات و ساير ارزش هاى انسانى باشد، صادر نمى شود.

3. وى عامل اصلى از دست رفتن فرصت ها و پديد آمدن بدبختى هاى جامعه به شمار مى رود.

4. او يك شوونيست و يك عنصر تماميت خواه است اما حزب اسلامى يك جريان فراقومى. لذا اين دو در تعارض اند و با يكديگر قابل جمع نيستند.

5. وى از عوامل مهم سازمان اطلاعاتى پاكستان و سعودى مى باشد و براى تحقق پروژه آنها در افغانستان، سياست تفرقه قومى و مذهبى را دنبال مى كند.

6. حكمتيار به علت مواضع به شدت قومى اش، پايگاهاى اجتماعى حزب اسلامى در مناطق غير پشتون را به نفع رقباى سياسى اش در حال مصادره كردن است.

عبدالله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   تا وقتیکه این غده سرطانی پلیدو نجس زنده باشد افغانستان نه روی صلح را دید و نه ملتش روی همدیگر پزیری و برادری وبرابری .این افعی باید با جمیع ذریة اش محوه شوند.

>>>   با تایید از اقای عبدالله پیمان شورای اجرایی حزب اگر میخواهند سلامت حزب شانرا تحت رهبری یک رهبر خردمند و سیاست مدار خوب و پر طرفدار مردم اعم از پشتون تاجیک و ازبک وهزاره وغیره پر رنگ سازند و انرا حفظ کنند حکمتیار خود خواه جاطلب گوش بفرمان استخبارات پاکستان نفاق افگن را دور کنند وبجای ان شخص مصلح و صالح با فکر دید و باز مطابق به عصر حاضر را روی صحنه اورند در غیر ان نه تنها که مردمان تاجیک وهزاره وازبیک که اکنون نظر به اعمال نفاق افگنانه حکمتیار از حزب اسلامی گلبیدین بریده اند اکثریت مردمان پشتون ما هم از عملکرد ان نا راضی شده و ازحزب اسلامی گلبدین خان فاصله گرفته با احزاب رقیب تان یکجا گردیده اند .

>>>   آقای عبدالله پیمان حقیقت را بیان کرده است

>>>   باآمدن حکمتیاردردولت جنگ هازیاد میشوند زیرا او بخاطر صلح نه بلکه بخاطر انتقامجویی ودردادن جنگهای قومی آمده است ایشان با داعش درتبانی بوده وداعشیان را برادر خوانده است. جنگهازیاد میشوند برعلیه تاجیکها وهزاره ها جنگ میکند . درانتخابات هم رای گرفته نمیتواند تجارب انتخابات قبلی ثابت کرده که رای نمیبرند زیرا ازبهیر پشتیبانی کرد ولی تاثیر نکرد حالا هم ناکام است.
عبید.

>>>   هر کس که دنباله رو حکمتیار بوده همیشه پیشمان بوده است

>>>   یکی از نیازهای اساسی هر امت و جامعه‌ای برای رسیدن به شکوفایی و سعادت ، برخورداری از مولفه‌ی ارزشمند اتحاد و هماهنگی بین اعضای آن امت می باشد. بسیاری از مشکلات و دگرگونی هایی که گریبانگیر جوامع می شود به خاطر فقدان عنصر اتحاد و همبستگی بین افراد آن جامعه می باشد در این نوشتار سعی داریم با استفاده از آیات و روایات جایگاه و اهمیت اتحاد و همبستگی و معیار و ملاک های قرآنی را برای تقویت این مولفه ای ارزشمند را جویا شویم

شکست و ضعف عاقبت اختلاف و درگیری:

یکی از مهمترین و خطرناک ترین مضرات اختلاف و عدم اتحاد از دست دادن توانایی و قدرت لازم برای رسیدن به پیروز در برابر دشمن می باشد از این رو خداوند متعال این نکته را به انسان یادآورمی شود که با عدم اتحاد و همبستگی به سستی و شکست مواجه می شوند : « وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ [انفال/46] و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و كشمكش) نكنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوكت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت كنید كه خداوند با استقامت كنندگان است

نکته

1- اولین و مهمترین راهکار برای رسیدن به یک جامع آرمانی همراه با اتحاد و همبستگی توجه دادن امت اسلامی به جایگاه و اهمیت این مولفه در منابع اسلامی است.

2-دومین عامل برای تقویت عنصر همبستگی و اتحاد در بین صفوف مسلمین توجه دادن به عواقب هولناک دنیایی و اخروی اختلاف و درگیری است.

3- از جمله دستورات زیبایی خداوند متعال در قرآن مجید سفارش به اتحاد و همبستگی در بین مسلمین می باشد.

2-خداوند متعال به کسانی که از فرمان الهی سر باز می زنند و دامن جامع را در گیر اختلاف و پراکندگی می کنند وعده عذاب می دهد.

3-از جمله عواقب اختلاف و پراکندگی سستی و ضعف و شکست در برابر دشمن است.
عمر میا فقیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است