فرار هزاران مسلمان روهینگیا از کشتار گروهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۶/۱۲ کد خبر: 138121 منبع: پرینت

یعقوب جوده روز یکشنبه در گزارشی از مرز بین میانمار و بنگلادش در در روزنامه آبزرور نوشت: آوارگان روهینگیا از اقدام نیروهای امنیتی و بودائیان در آتش زدن روستاهایشان و کشتار مردم سخن می گویند.

18500 مسلمان روهینگیا از 25 اوت گذشته از خانه و کاشانه خود در ایالت راخین در میانمار به بنگلادش فرار کرده اند، اما آمارهای سازمان ملل حاکی است که آمار واقعی آنها نزدیک به 28 هزار نفر است.

اما در این میان، پرسنل بخش امداد رسانی بنگلادش می گویند که 70 هزار نفر یعنی 10 درصد کل شمار مسلمانان روهینگیا در طول کمترل از 24 ساعت از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

این نویسنده به نقل از منابع سازمان ملل تصریح کرد: حدود 20 هزار نفر دیگر از این مسلمانان نیز بین مرز میانمار و بنگلادش سرگردان شده اند زیرا نیروهای مرزبانی از ورود آنها به بنگلادش جلوگیری می کنند.

یک سازمان حقوق بشری که کار مستند سازی موارد نقض حقوق بشر در راخین را برعهده دارد، می گوید: آوارگان روستای چوت بین در راخین از قطع سرهای مسلمانان توسط ارتش و ملی گرایان بودایی سخن گفته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشتار گروهی
روهینگیا
نظرات بینندگان:

>>>   دنیا برای مسلمانان تنگ شده

>>>   کشور برمه و یا میانمار به سر پرستی ارتش و خانم سوچی ، که خانم سوچی بین مردمان ان کشور فرشته نجات بود و این خانم ۱۰ سال به حبس خانگی و برای حقوق حقه مردم زحمات زیاد کشید و چراغ دیموکراسی بود ، زمانی که خانم سوچی انتخاب شد و از طرف یه عهده مهر سکوت را در دهان قبول کرد و تفرقه بین بودایی ها مسلمانان به وجود امد و سال ها است دشمنی بین انون ها زیاد که کشتار وحشتناک ، تجاوز،و... ، سوال اینجاست که چرا کشور های مسلمان خفه خون گرفته است؟ آیا انها مسلمان نیستند؟ عربستان کجاست که صدای اعتراض بلند نمی کند و یا که ان ها منفعت برای انها ندارند که صدای هیچ کشور مسلمان بلند نشد؟چرا جهاد علیه بودایی های میانمار صادر نشد؟ آیا خون انون بیچاره که نه دولت برمه انها رو قبول دارد و نه اینکه در مرزهای بنگلادیش سر گردان اند آبکی است ؟ خوب این سوال رو از بنده خدا بکنید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است