رویدادهای ترکیه در یکشنبه 12 سنبله 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138144 منبع: پرینت

** نیروهای امنیتی ترکیه در چندین عملیات طی یک ماه اخیر، 268 تن از اعضای گروه تروریستی داعش را در سطح کشور دستگیر کرده اند که تعدادی از آن ها تابعیت خارجی داشته اند.

** نیروهای امنیتی ترکیه در استان چاناک ‌قلعه، 49 مهاجر غیرقانونی تبعه سوریه را در مسیرهای غیرقانونی به سمت یونان و در نزدیکی سواحل غربی ترکیه نجات دادند.
واحدهای گارد ساحلی ترکیه درحال گشت در منطقه بادم لی استان چاناک قلعه متوجه گروهی از مهاجران شدند که می خواستند با استفاده از قایق بادی به صورت غیرقانونی به جزیره لسبوس یونان عزیمت کنند.

** منابع خبری از سفر بیش از 350 هزار ایرانی به ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون خبر می دهند که حدود 80 هزار نفر آن به تعطیلات عید قربان مربوط است.
رسانه های ترکیه به دلیل اهمیت بالای حضور گردشگران ایرانی در این کشور به ارزیابی موضوع پرداخته و یکی از این رسانه ها تحت عنوان 'جوشش عیدانه گردشگران ایرانی در شرق ترکیه'؛ نوشت: اغلب ایرانیان از مرز رازی ـ کاپی کوی وارد ترکیه شده و با طی مسافت 100 کیلومتری مرز به شهر وان رسیده اند.
از طرفی اتحادیه هتلداران وان نیز اعلام کرد که به مناسبت عید قربان و به علت حضور پرشمار گردشگران ایرانی، ظرفیت هتل های این شهر پر شده است.

** کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در مصاحبه با رسانه ها گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری فعلی این کشور تمامی اختیارات حکومت را به چنگ آورده و عملا ترکیه با تصمیمات او در دوران کودتای مدنی به سر می برد.
به اعتقاد وی، اردوغان در ترکیه دستاوردی ندارد و یک دیکتاتور است و کسانیکه کودتا را طرح ریزی می کنند نمی توانند دستاوردی داشته باشند به همین دلیل او با طرح ریزی کودتای مدنی، برای ترکیه آینده تاریکی رقم زده است.
حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (ج.ح.پ) با 132 کرسی دومین حزب مهم ترکیه و منتقد حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان و دولت کنونی ترکیه است.

** 'مارال آک شنر' رهبر حزب تازه تاسیس دمکرات مرکز به احتمال قوی اصلی ترین رقیب رئیس جمهوری کنونی ترکیه در انتخابات سال 2019 باشد.
وی پس از اخراج از حزب ملی گرای حرکت ملی(م.ح.پ) اقدام به تاسیس حزب دمکرات مرکز کرد و اواخر تابستان سال گذشته به علت انتقاد از کادر رهبری حزب حرکت ملی از این حزب اخراج و 'بانوی آهنین' لقب گرفت.
او در سال های 1996 و 1997 در دولت مرحوم نجم الدین اربکان، وزیر کشور و معاون رئیس پارلمان ترکیه بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است