سرقت های مسلحانه باعث اعتراض تاجران شد(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138155 منبع: پرینت

تاجران و صنعتکاران در هرات از افزایش سرقت‌ها نگران هستند.

رییس شورای علما و روحانیون حوزه غرب قبل از ادای نماز جمعه به انتقادات از نیروهای امنیتی پرداخت و تاکید کرد که دزدان مسلح با همکاری نیروهای امنیتی دست به سرقت شرکت‌ های تجارتی و دکان‌های مردم در مرکز شهر هرات می‌ زنند.

تاجران و صنعتکاران در ولایت هرات در یک نشست اعتراضی نگرانی شان ‌را نسبت به وضعیت امنیتی به‌خصوص سرقت‌های مسلحانه در مرکز شهر هرات ابراز داشتند. این افراد نیروهای امنیتی را در تامین امنیت این ولایت ناتوان خوانده می ‌گویند که دزدان مسلح با همکاری نیروهای امنیتی دست به سرقت‌های مسلحانه می‌ زنند.

مسوولین پولیس هرات تایید می‌کنند که در یکی دو ماه اخیر بیش از بیست قضیه سرقت مسلحانه در شهر هرات صورت گرفته‌است. سرقت‌های مسلحانه در مرکز شهر هرات، انتقادات مردم علیه نیروهای امنیتی را افزایش داده‌ است.

سعد خطیبی رییس اتاق‌های تجارت و صنایع هرات ناامنی‌های موجود را ناشی از فساد گسترده اداری در ادارات دولتی و بی‌پروایی نیروهای امنیتی در قبال اینگونه حوادث عنوان می‌کند. در این اواخر مردم ما به‌خصوص بخش خصوصی از فساد گسترده اداری که در نهادها است و از ناامنی‌هایی که روزبروز گسترش پیدا می‌کند، خیلی به تنگ آمده‌اند و حتی مجال نفس کشیدن را از بخش خصوصی گرفته ‌اند.

عبدالودود فیض زاده رییس اتحادیه پیشه وران و توریالی غوثی یک تن از تاجران در ولایت هرات می‌گویند : "ساعت یک بجه شب، دو بجه شب از مقابل پوسته‌ های کلیدی مثل پوسته شماره یک، شما با یک موترسلاح برویم اگر عسکر شما را ایستاده کرد و به شما گفت که کجا می‌روی، باز ما مقصر هستیم من همین حالا شهر را با چهارصد نفر امنیت می‌گیرم، من نمی‌خواهم سه هزار و ششصد نفری که خواب باشد، من چهارصد نفر را می‌خواهم که وظیفه شناس و وطن دوست باشند."


سرقت مسلحانه هرات تاجران صنعت کاران

سرقت مسلحانه هرات تاجران صنعت کاران



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرقت مسلحانه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه والی ولایت یک شخص ضعیف و ناتوان باشد و قوماندن پولیس همچنان پس واضح است در شب چه که در روز دزدی ها و اختطاف ها وغیره و غیره صورت میگیردریس جمهور غنی احمدزی در صورت شنودن صدای مردم کلانتری کار ان دیوانه بازی است همه را یکسره از وظیفه منفعک میکند و چند تن صعیف تر از انها را بحیث سرپرست مگمارد ارگ در فکر قومگرایی و دور ساختن اقوام دیگر از پست های کلان دولتی و توطعه سازی و دسیسه کاری است مگر خدوند بداد مردم کشور ما برسد دولت گوش دارد ولیکن کر است چشم دارد ولی کن کور است دست شان دراز درجیب مردم است .

>>>   شما نظر دهنده اول: محترما با همه این انتقادات خودت بیا و یک مشوره را درین زمینه ارائه کن که چه باید کرد؟؟؟

>>>   ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد
فرزندان عبدالرحمن و شاه شجاع

>>>   این بولیس تمام شان دزد است اقای غنی باید اردو را بجایی بولیس امنیت شهر را بدهد وبولیس را در جبهه های داغ جنگ بفرستد تا بدانند که دزدی یعنی چی این بولیس نتنها در هرات بلکه در کابل با دزدان همرا استند ودزدی میکنند باید اقای غنی تبدیلی های امر حوزه ها را بجایش بگذارد همه شان را تبدیل به جبهه جنگ نماید ان وقت ارامی میاید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است