دولت حتی 10 درصد هم حاکمیت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138158 منبع: پرینت

حقیقت تلخ در کشور ما افغانستان.

واقعیت مساله این است که دولت به گونه واقعی شاید به 10 درصد خاک افغانستان هم حاکمیت نداشته باشد، حاکمیت به معنی این نیست که شماری بدتر از طالب و داعش در قالب دولت حاکم مناطق باشند و به نام بیرق دولت بلند باشد اما هر نوع جنایت را با جنگ افزارهای دولتی انجام بدهند.

اگر بروید به تمام واحدهای اداری مانند ولسوالی ها و وضعیت را از نزدیک ملاحظه کنید واقعا شاهد فجایع دردناک تر از حملات انتحاری در ولایت ها خواهید بود و مناطقی که جنگ نیست بدتر از مناطقی است که تحت جنگ می باشد و حتی مناطق تحت اداره طالبان به مراتب امن تر از مناطق تحت اداره دولت است.

هرگاه یک جنایت کار محلی اگر جنایتی انجام بدهد و متضرر به اداره طالبان عرض کند بگونه فوری بازپرسی می شود ولی اگر متضرر در ساحه دولت به اداره دولتی عرض کند علاوه بر اینکه همکاری نمی شود بلکه مورد تهدید قرار می گیرد و همان ظالم محلی بار دیگر در حق او جنایت می کند.

به باور من بهتر است دولت پیش از عملیات بالای مناطق تحت اشغال طالبان ابتدا مناطق تحت اداره خود را تصفیه و امنیت بیاورد تا حمایت مردم را با خود داشته باشد و اینگونه حاکمیت که دولت دارد واقعا فاجعه بار و دردآور است و در این 17 سال هرگز به قریه های افغانستان امنیت نیامده است.

سمرقندی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد دولتی
حاکمیت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حقيقت هست!! حكومت شر و فساد!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است