فرقی بین ارتش برما با طالب و داعش نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۱۴ کد خبر: 138184 منبع: پرینت

پاپ رهبر مسحیان کاتولیک، نسل کشی مسلمانان روهینگا در برما را محکوم کرد و از حکومت آنجا خواست اجازه دهد مسلمان ها به زندگی و آیین خویش ادامه دهند.

او مسلمانان برما را خواهران و برادران مظلوم خویش خطاب کرد اما از مولانا فضل الرحمان که قتل کابلیان را جهاد می داند خبری نیست. ظاهرا امام کعبه و مفتی الازهر نیز وقت برای توجه به این مسله نیافته اند. گفته می شود که ارتش پاکستان بزرگترین شریک تدارکاتی ارتش برما است.

مگر فرق بین ارتش برما که قتل عام را بر ضد روهینگا ها برانداخته است با طالب و داعش چیست؟ تمام کشتارها توسط نظامیان برما به هزار نفر نمی رسد این درحالی است که تنها در دو سال اخیر طالب و به اصطلاح داعش ده ها هزار نفر را قتل، زخمی و بیجا ساخته اند.

علاوه بر حس همدردی با مسلمانان برما باید درد خود را نیز ناله کنیم.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برما
طالب
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   صفوی‎ heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

اینجا افغانستان است نه کشور میانمار....!
-------------------------------------
گرچه بنابرفرموده سعدی شیرین کلام :
بنی‌آدم اعضای یك پيكرند -- که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورَد روزگار -- دگر عضوها را نمانَد قرار......
اما وضعیت افغانستان درشرایط فعلی بد وبدتر از وضعیت میانمار وهر کشور بدبخت جهان است وضمنا هیچ تفاوتی هم درموردجنایات سازماندهی شده بین این دوکشور دیده نمیشود ؛ حامیان ومدافعین جنایت میانمار همان اشغلگران ومتجاوزینی اند که درتبریه ومدافعین این حاکمیت استبدادی نابکار قبیلوی درکابل اند. .. ، فقط با دوتفاوت جزیی وآن اینکه : درمیانمار دارندگان یک دین (بودایی) علیه دینداران دیگری (اسلامی) باهمکاری «مستقیم» دولت موجود مینمار بی پرده وحشت میافرینند وبیشرمانه این جنایت را سازماندهی میکنند ، اما در افغانستان برعکس همه دارای یک دین (اسلام ) اند وبه اصطلاح برادر دیگر برادر خویش را سرمیزند ،وضمنآ این رژیم استبدادی موجود «غیر مستقیم» وحتی گاهی هم مستقیم زیر نام داعش وطالب ... این جنایت را به اهداف برتری خواهی قومی وقبیلوی خویش تا عملی شدن کوچ اجباری دیگران همچون مردم میانمار عملی میکنند وهر یک مان هر روز باچشمان باز این جنایت هولناک تاریخ را میبینیم ولی کوشش میکنیم که اینرا گویا ندیده اییم ونه هم شنیده اییم وگاهی اقناع به دوعا وپناه میکنیم . سوال اساسی اینجاست که چرا ما درمورد سرنوشت خویش بیتفاوت هستیم.؟ ضر ب المثل مشعوری است "به خود پیاز پوست کرده نمیتوانیم ولی به دیگران سیمیان میبریم ". بنا بهتر نیست نخست درد خویشرا عالج کنیم وبعدا به دیگران برسیم.؟

>>>   قتل مردم مسلمان برما ما را به یاد قتل های دهه هفتاد انداخت که از یک طرف مسعود با دوستم مردم کابل را قتل عام کرد و به غزت مرد مسلمان خود دست درازی نمود و از طرف دیګر مزاری مردم بیګناه زن ومرد. را تیل داع نموده و رقص مرده را بالای مردم بیګناه انجام داد که هیچ فرق بین کفار بودا و این وحشیان افغانستان نیست. چرا عدالت از کابل شروع نمیشود. که از برما شروع میکنید. و همه مردم این ګوساله نارنجی و قصاب شش درک را مرالله صالح را میشناسد

>>>   جناب صالح رأست فرموديد كدام فرق ندارد مسلمان مسلمان را ميكشد كه ترس از خدا دارد بوداي ها خو از خدا ترس ندارد و به أخرت إيمان ندارد از طالب كرده ظالم در كجا بيدا ميشود اول خود را در أئينه بيلينند باز طرفديكر را محكوم كنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است