ننگین‌ترین عملکرد سازمان ملل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۶/۱۴ کد خبر: 138234 منبع: پرینت

سازمان ملل متحد در سال 1994 نسل‌کشی روآندا را که منجر به قربانی‌شدن نزدیک به یک‌ میلیون انسان شد، به‌ رسمیت نشناخت. این کار «ننگین‌ترین» عملکرد سازمان ملل نام گرفت.

در حقوق بین‌الملل آمده است نسل‌کشی در هر کشوری عضو سازمان ملل، مداخله فوری جامعه جهانی را توجیه می‌کند (به‌رسمیت می‌پذیرد). (عهدنامه لاهه سال 1899).

خاموشی جهان در برابر ژینوساید برما، خاطره ننگین روآندا را دوباره زنده کرده است. روزی پیرامون عوامل حادثه 11 سپتامبر 2001 نوشته بودم «یکی از عواملی‌ که این حادثه را به‌بار آورد نبود عدالت اجتماعی در جهان به‌ویژه در برابر مسلمانان است.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برما
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   حناب ستیز خود شما بهترمیدانید که این سازمان هم ساخته کشور های استعمارگر هست و به اشاره آنان میچرخد. کجاست حقوق بشر که زندانی بود ن ان سان سوچی رامحکوم میکرد اما درقبال قتل عام مسلمانان خاموش هست کجاست حقوق بشر که از ان سان سوچی بپرسد چرا مسلمانان را قتل عام میکند
اریامهر ازکابل

>>>   Mutaref
25 minuten ·
آقاي وحيد عمر، سفير افغانستان در ايتاليا، تعمير سفارت در «روم» را به نام «شاه امان الله» نام گذاري كرده. گفته مي شود اين اقدام توسط وحيدعمر بدون اجازه و مشوره با رهبري وزارت امور خارجه افغانستان صورت گرفته. اين تصميم وحيد عمر بدون شك يك رويكرد سياسي و قومي است و اين فرهنگ، زمينه اي سياسي سازي سفارت خانه هارا مساعد مي سازد و تا چند سال ديگر نماينده گي هاي سفارت خانه هاي افغانستان در خارج، به نمايشگاه سياسي فيگورها، از ملا عمر گرفته تا ملا تره خيل تبديل خواهد شد.

>>>   وقتی کوچک بودم از نام ملل متحد خوشم میآمد و با خود میگفتم که خوب است یک داور و پشتی بان مظلومان موجود است. حتی بعصی اوقات فکر میکردم که نیروی اردو برای همه ممالک ضرورت نیست و صرف پولیس برای نظم داخلی کفایت میکند. فقط یک نیروی متشکل از همه ممالک تحت قومنده ملل متحد برای نظم جهان کافی است. ولی؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است