افزایش کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138247 منبع: پرینت

روزنامه گاردین طی گزارشی نوشت که افزایش حملات هوایی آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان می شود، سردی روابط کابل_واشنگتن را به دنبال خواهد داشت.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: بعد از اعلام استراتژی جدید «دونالدترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا و در پی آن افزایش حملات هوایی در این کشور نگرانی هایی در بین مردم افغانستان بوجود آمده که این تشدید حملات هوایی که منجر به قربانی شدن غیر نظامیان نیز می گردد، باعث متشنج شدن روابط کابل_واشنگتن شود.

به گزارش گاردین، درحالیکه هزاران نظامی آمریکایی به عنوان بخشی از استراتژی ترامپ در حال اعزام به افغانستان هستند، پنتاگون حملات هوایی خود علیه مخالفان دولت افغانستان را نیز افزایش داده است. گرچه حملات هوایی ممکن است برای سرکوب مخالفان مناسب باشد اما زیاده‌روی در استفاده از این گزینه باعث کشتار بیشتر غیرنظامیان در افغانستان شده است.

ناگفته نماند که تنها در یک هفته گذشته دستکم 26 غیرنظامی در 2 حمله هوایی جداگانه کشته شدند. از این شمار 13 غیرنظامی در حمله جنگنده های نیروی هوایی افغانستان کشته شدند و یک روز پس از آن نیز حمله هوایی نیروهای ناتو دستکم به کشته شدن 11 غیرنظامی در ولایت «لوگر» منجر شد.

این در حالی است که سال2017 میلادی قبل از تشدید حملات هوایی آمریکا به خونین‌ترین سال برای غیرنظامیان افغان تبدیل شده که در 16 سال گذشته سابقه نداشته است.

در شش ماه اول سال2017 میلادی حملات هوایی منجر به کشته شدن 95 غیرنظامی و زخمی شدن 137 تن دیگر شده است که آمار این تلفات با سال 2011 میلادی و افزایش نظامیان آمریکایی در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رییس‌جمهور سابق آمریکا برابری می‌کند.

با این حال حدود 4 هزار نظامی تازه نفس آمریکایی در حال اعزام به افغانستان هستند و پنتاگون در نظر دارد تا علاوه بر استفاده از جنگنده‌های F-16 از بمب‌افکن‌های غول‌پیکر B-52 نیز استفاده کند.

بر اساس گزارش‌ها از آغاز سال جاری میلادی نیروی هوایی آمریکا در افغانستان 2 هزار و 224 حمله انجام داده است درحالیکه شمار تمام حملات هوایی در سال گذشته تنها یک هزار و 74 مورد بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیر نظامیان
حملات هوایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است